اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشیو

فواید بادام هندی بر سلامتی
بادام هندی سرشار از کالری است به طوریکه هر یکصدگرم از آجیل کاشیو حاوی 553 کیلوکالری انرژی می باشد. آنها حاوی: فیبر رژیمی، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد فیتوشیمیایی مؤثر بر سلامتی بدن هستند و بدین وسیله از ابتلا به بیماری ها و سرطان ها جلوگیری می نمایند و مملو از اسیدهای چرب غیراشباع دوستدار قلب نظیر: اسید اولئیک (oleic acid) و اسید پالمیتیک (palmitoleic acid) می باشد.

اینگونه اسیدهای چرب باعث کاهش کلسترول مضر (LDL-cholesterol) و افزایش کلسترول مفید (HDL-cholesterol) در خون می گردند. نتایج مطالعات پژوهشی نشان می دهند که رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع هستند، باعث جلوگیری از بروز بیماریهای انسداد شریانی (coronary artery) و سکته ها (stroke) از طریق تنظیم چربی های مطلوب خون می گردد.

کاربرد بادام هندی در آشپزی
بذور حقیقی آن به عنوان یک دانه آجیلی در دستورات آشپزی بسیاری از نقاط جهان از جایگاه ارزشمندی برخوردارند. برخی از مهم ترین کاربردهایش در آشپزی بشرح زیر می باشند:

  1. دانه های آن را پس از برشته کردن به همراه برنج، کلم دکمه ای و گوجه فرنگی سرو می کنند.
  2. دانه هایش و "کینوا" (quinoa) برشته شده را با آناناس به صورت مخلوط سرو می نمایند.
  3. به عنوان غذای میان وعده ای (snack) به صورت های: برشته معمولی، نمک زده و شیرین شده به مصرف می رسانند. دانه های آن از مزه ای نسبتاً شیرین، فندقی (nutty) و دلنشین برخوردارند.
  4. برای مزه دارکردن دسرها و شیرینی ها به صورت های خرد (chop) یا رنده شده (shave) به عنوان چاشنی (garnish) بهره می گیرند.
  5. از آن به همراه بادام درختی (almond) و سایر میوه های خشک در بشقاب های برنج از جمله: " rice-palao " و " hyderabadi-biriyani " و همچنین آماده سازی ادویه کاری به خصوص انواعی از: " kaaju "، " shahi " و " pannier " در هندوستان، پاکستان و خاور میانه استفاده می کنند.
  6. دانه های آن را پس از اینکه همراه با بادام درختی و پسته خرد کردند، بر روی دسرها به ویژه بستنی های مغزدار (sundae) و بسیاری از شیرینی های سنتی بمنظور بهبود طعم و مزه بکار می برند.
  7. از آن وسیعاً در تهیه شیرینی، کیک، بیسکویت، کلوچه، کماچ (muffin) و شکرینه سود می جویند که "کیک مغز بادام هندی" (cashew nut cake) از جمله پرطرفدارترین آنها محسوب می گردد.
  8. برای بهبود مزه و افزایش عناصر مغذی به رژیم های غذایی مختلف اضافه می کنند. غذاهایی نظیر: بادام هندی و میگو، بادام هندی و مرغ از آن جمله هستند.
  9. از دیگر دستوراتی که برای تهیه دسرها متداولند شامل:
    1-9 - آب نبات ترُد آجیلی (cashew brittle)
    2-9 - شکلات آجیلی (chocolate cashew)
    3-9 - کرانچی آجیلی (cashew crunch)
    4-9 - خوراک گوشت آجیلی (cashew turtle)
  10. در شبه قاره هند از کاشیو به عنوان طعم دهنده نوشابه های " Madeira " استفاده می گردد و آنها را به بریتانیا صادر می نمایند.
  11. بادام هندی را به صورت های: کامل، خردشده و یا آرد جهت پوشاندن سطح شکلات های شیرین استفاده می کنند و بدینگونه آنها را به یک ماده غذایی ارزشمند تبدیل می سازند.
  12. افراد گیاهخوار از آن به عنوان یک ماده غذایی با کیفیت بهره می گیرند.
  13. شیر حاصل از عصاره گیری دانه های کاشیو را در دستورات غذایی گیاهخواران می توان یافت.
  14. دانه هایش را همراه با سرشیر مصرف می کنند.
  15. آجیل کاشیو را در آبگوشت ها می ریزند.
  16. دانه های کاشیو در تهیه سوپ ها بمنظور افزایش غلظت آنها استفاده می شوند.
  17. از آجیل کاشیو در تهیه "تاس کباب" (stew) بهره می برند.
  18. از خمیر حاصل از دانه های آن برای تهیه "پنیر کاشیو" استفاده می شود که مورد استقبال گیاهخواران است.
  19. از دانه و میوه اش جهت تهیه برخی از نوشابه ها سود می جویند.
  20. غذای بادام هندی و مرغ: از محبوب ترین غذاهای حاصل از کاشیو در تمام دنیا به ویژه در تایلند و چین است. برای این منظور ابتدا آن را آرد نموده و از آن خمیر تهیه می نمایند سپس آن را به آبگوشت مرغ می افزایند تا بسیار غلیظ گردد که موسوم به آبگوشت غلیظ یا "گریوی" (gravy) است.
  21. قورمه شاهی (shahi korma): از غذاهای محبوب هندوان (بغیر از پیروان مسلک هندو) است که شامل خمیر کاشیو همراه با سبزیجات و گوشت گوسفند (mutton) می باشد.
  22. شیرینی " kaju katli " که محبوبیت بسیاری در میان مردم هند دارد.
  23. دسر " turrones de casuay " که معروفیت بسیاری در فیلیپین دارد و از شیرینی هایی موسوم به " marzipan " تهیه می گردد که از آرد آن، شکر و سفیده تخم مرغ تشکیل یافته است.
  24. نوشابه " feni ": از نوشیدنی های حاصل از کاشیو می باشد که محبوبیت بسیاری در هندوستان به ویژه ایالت "گوا" دارد.
  25. در کشور موزامبیک با استفاده از پودر کاشیو و خمیر سیب زمینی به تهیه نوعی کیک موسوم به " bolo polano " می پردازند.
  26. در کشور پاناما از کاشیو به همراه آب و شکر به تهیه نوعی دسر خمیری بنام " dulce de maranon " تمایل دارند.

آشپزهای تایلندی، چینی و هندی تمایل فراوانی برای بکارگیری کاشیو در تهیه انواع غذاها دارند. آنها برای این منظور از دانه های آن و یا خمیر حاصله بهره می گیرند. برزیلی ها نیز علاقه وافری به استفاده از کاشیو در غذاها دارند مثلاً نوشابه ای که از سیب کاشیو تهیه می گردد، دارای بیشترین مقبولیت در میان مردم برزیل است. در آشپزی مالزیایی غذایی بنام " sambal belacan " را از خمیر میگو و برگ های جوان درخت کاشیو تدارک می بینند. مردم فیلیپین در تهیه دسرها و در بشقاب پلوها از خمیر کاشیو یا خرد شده دانه هایش بهره می گیرند. در آشپزی اروپایی و آمریکایی نیز از بادام هندی در پختن شیرینی و کیک بوفور استفاده می گردد. از سیب کاشیو برای کاهش قند خون (blood sugar) و فشار خون (hypertension) استفاده می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>