اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هسته انگور

این روغن از دانه های انگور واریته vinifera Vitis به دست می آید روغن هسته انگور یک روغن خوشمزه و ایده آل برای آماده کردن غذاهای سرد وگرم است و سالهاست که در آشپزخانه های اروپا به خاطر طعم خوش و فواید بهداشتی آن به روغن های دیگر ترجیح داده می شود.

روغن از هسته های انگورهایی است که پس از آبگیری برای آب انگور و سرکه مصرف می شوند و در یک روند سالم جهت استحصال روغن مورد استفاده قرار می گیرد. 100% طبیعی است و هیچ ماده شیمیایی به آن اضافه نمی شود این روغن بر خلاف روغن های دیگر دود نمی کند و نمی سوزد.

نه تنها بر طعم اصلی غذا تأثیر نمی گذارد بلکه اندکی طعم کره ای به آن می دهد و به همین دلیل و آنچه در زیر به آن اشاره خواهد شد مورد تحسین همگان قرار گرفته است. این روغن منبع سرشاری از ویتامین E است که نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از امراض قلبی دارد و مانع لخته شدن خون در رگها می شود.

مصرف یک قاشق غذا خوری از آن، تقریباً نیاز روزانه بدن به ویتامین E را تأمین می کند. که دارای بالاترین مقدار اسید لینولئیک یعنی ٦8 تا 7٦ درصد است. این اسید از اسیدهای چرب بسیار ضروری برای زندگی انسان محسوب می شود که بدن قادر به تولید آن نیست.

همچنین دارای pronathrocynidins که نوعی از آنتی اکسیدانهای بسیار خوب است، بافتها و نسوج بدن را از جراحت و آسیبها محافظت می کند و دانه های انگور و عصاره آن منبع اصلی این مواد هستند. جالب است بدانیم که روغن هسته انگور به طور طبیعی فاقد کلسترول است.

درحالی که خاصیت افزایش کلسترول مفید یا HDL دارد میزان کلسترول مضر یا LDL و تری گلیسیرید (نمک های آلی حاصل از ترکیب گلیسیرین و اسیدهای چرب) را کاهش می دهد و به همین دلیل راهی مناسب برای پایین آوردن چربی های اشباع شده است و در نتیجه سبب کاهش خطرات ناشی از بیماریهای قلب و عروق خصوصاً تصلب شرائین می شود.

و به خاطر خاصیت نرم کنندگی، در صنایع آرایشی و بهداشتی مصارف فراوانی دارد. از این روغن برای حالت دهنده مو استفاده می شود که حاصل آن موهای پرپشت و براق و با قدرت رشد خوب و به لطافت تارهای ابریشم خواهد بود. برای تهیه ماده اولیه این روغن کشت مخصوصی صورت نمی گیرد. از سوی دیگر با استفاده از هسته انگور مانع از آلودگی محیط زیست می شود.

از این روغن در سالادها و انواع غذاها، برای تهیه شیرینی، گریل و سرخ کردن استفاده می شود. درجه حرارت مناسب برای روغن هسته انگور از سایر روغنها مثل روغن زیتون، کنجد و کانولا بیشتر است. و چنانچه غذای تهیه شده با این روغن را در یخچال نگهداری کنیم روغن آن سفت و سخت نمی شود.

مصرف این روغن بسیار اقتصادی تر از سایر روغن هاست، چرا که فقط نصف تا ثلث آن در مقایسه با روغنهای دیگر برای پخت و پز مورد نیاز است. این روغن گیاهی جایگزین مناسبی است برای سایر روغنها که در تهیه سالاد و انواع پخت و پز و حتی تهیه شیرینی استفاده می شوند.

تاریخچه پیدایش
در طول جنگ جهانی اول بعلت کمبود روغن خوراکی در آلمان و اتریش و مجارستان به روغن هسته انگور توجه شد تا بتواند جوابگوی کمبود باشد. از لحاظ تاریخی ابتدائی ترین کارها در سال 15٦0 میلادی بر روی آن انجام شده و اولین گزارش ایجاد کارخانه تولید این روغن به سال 1780 میلادی بر می گردد.

در این صنعت بیشترین قدمت متعلق به ایتالیا بوده و آن هم بخاطر وجود تاکستانهای زیاد انگور و بالاتر بودن حجم تولید مشروب و آب انگور در این کشور گزارش شده است. در فرانسه نیز این صنعت در حدود سال های 1919-1918 میلادی بنیان گذاشته شد و در سال 1940 میلادی (در زمان کمبود مواد غذایی در فرانسه) توجه زیادی به این روغن معطوف گردید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>