اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ کولر آبی مهم ترین قسمت کولر و در واقع قلب تپنده آن است.وظیفه پمپ کولر آبی مکش آب از تشتک کف کولر و چرخاندن این آب در درون کولر است که به دنبال آن هوای خنک به درون ساختمان پرتاب می شود.پمپ کولر آبی به روغن کاری، مراقبت و نگهداری احتیاج دارد و در صورت عدم نگهداری صحیح تمامی عملکرد کولر آبی از کار می افتد.

البته گاهی ممکن است پمپ کولر آبی بسوزد که در این شرایط شما ناچار به تعویض پمپ باریک پمپ جدید و سالم خواهید شد. همانطور که میدانید سوختن پمپ کولر یکی از معمول ترین دلایل خرابی کولر است و ما در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه تعویض پمپ سوخته با یک پمپ جدید آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

چگونگی تعویض پمپ کولر آبی

یکی از رایج ترین انواع پمپ کولر آبی پمپ هایی با توان 12 وات است که آب را بین تشتک و پوشال ها به جریان در می آورند. قدرت مکش پمپ، آب را از تشک به سمت سه راهی انشعاب هدایت می کند تا در فضای کولر به گردش در آید.

اگر آشنایی کافی با اجزا و انوع پمپ های آب کولر آبی داشته باشید در صورت خرابی می توانید خودتان اقدام به تعویض یا تعمیر آن نمایید. پمپ های آب معمولا از نوع تک فاز القایی با قطب چاک دار (موتور قطب چاک دار) هستند. معمولا پمپ هایی که دارای استاتور بوبینی یا استاتور بالشتکی هستند در کولرهای آبی تعبیه می شوند.

همه پمپ های آب دارای یک موتور الکتریکی هستند که از طریق یک میله ی بلند به یک پروانه ی کوچک که در تشک آب قرار گرفته متصل می شوند. با روشن شدن پمپ، موتور به کار افتاده و پروانه را میچرخاند. این کار موجب خارج شدن آب از قسمت خروجی پمپ به سمت پوشالها می شود.

چگونگی تعویض پمپ کولر آبی

قبلا گفتیم که در صورت سوختن پمپ باید آن را با یک پمپ نو و سالم تعویض کنید.برای این کار اولین نکته ای که باید رعایت کنید قطع کردن جریان برق کولر آبی است. برای اطمینان حتما فیوز مربوط به کولر آبی را قطع کنید.

در مرحله دوم باید به سراغ جعبه تقسیم کولر آبی بروید. این جعبه معمولا در بالای موتور و در قسمت بالای بدنه داخلی کولر آبی قرار دارد. این جعبه تقسیم داخلی در واقع موتور کولر، پمپ آب و خازن را به کابل برق اصلی متصل می کند. پایانه های ارتباطی موتور و پمپ در این جعبه به صورت حروف اختصاری (P برای پمپ، L برای فاز و F و S برای دور تند و کند موتور) دیده می شوند.کابل خروجی از این قسمت به کلیدهای درون خانه وصل است که شما از طریق آن کولر آبی را روشن یا خاموش مکنید.

چگونگی تعویض پمپ کولر آبی

برای تعویض پمپ کولر آبی کافی است سیم های پمپ آب قدیمی را جدا کرده و پمپ جدید را به جای آن وصل کنید. وقتی سیم بندی پمپ جدید انجام شد باید آن را درون توری صافی مخصوص بگذارید. پمپ را باید به صورت کشویی در سوراخ های موجود در بدنه داخلی کولر محکم کنید. صافی دور پمپ آن را از آسیب آلودگی های درون تشتک حفظ می کند.

حالا نوبت متصل کردن خروجی پمپ به لوله آبی است که به سمت پوشال ها می رود. پس از اتمام کار می توانید برق کولر را متصل کرده و پمپ را روشن کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.این روش ساده ترین روش جهت تعویض پمپ سوخته کولر آبی با یک پمپ نو است اما برای انجام این کار باید حتما از خراب بودن پمپ قبلی مطمئن شوید.

نکات مهم برای تعویض پمپ کولر آبی

تعویض پمپ کولر آبی به مهارت آنچنانی نیاز ندارد و خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید اما گاهی ممکن است شما نتوانید تفاوت سوختن پمپ را با خراب شدن آن از هم تشخیص دهید. در واقع ممکن است پمپ کولر آبی تنها نیاز به یک تعمیر جزئی یا تعویض سیم کشی داشته باشد، بنابراین اگر اطلاعات کافی و صحیح درباره سیم کشی کولر و نحوه ی عملکرد پمپ آب ندارید بهتر است کار را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>