اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی شوپن ورشو

معرفی فرودگاه بین المللی شوپن ورشو:
امروز می خواهیم در این مطلب فرودگاه بین المللی شوپن ورشو(Warsaw Chopin Airport) را در کشور لهستان و شهر ورشو به شما معرفی کنیم. در زبان محلی به این فرودگاه لات نیسکو شوپینا وارساوی(Lotnisko Chopina w Warszawie) می گویند. در حال حاضر این فرودگاه شلوغ ترین فرودگاه لهستان نیز می باشد.

این فرودگاه بین المللی در سال 1924 در حومه ی شهر ورشو در منطقه ای به در حومه ی ورشو به خاطر ترافیک هوایی زیاد این منطقه به وسیله ی وزارت راه آهن لهستان خریداری شد و عملیات ساخت آن در این منطقه شروع شد.

بالاخره این فرودگاه 10 سال بعد یعنی در سال 1934 ساخته شد و به دست رئیس جمهور وقت لهستان، افتتاح گردید.

در زمانی که این فرودگاه ساخته شد، به عنوان یکی از فرودگاه های مدرن آن زمان معرفی شد. فرودگاه بین المللی ورشو شوپن یکی از شلوغ ترین فرودگاه های کشور لهستان است که حدود 40 درصد از ترافیک هوایی و مسافربری لهستان را در حال حاضر در اختیار دارد.

این فرودگاه روزانه حدود 300 پرواز برنامه ریزی شده دارد. شلوغ ترین مسیرهای پروازی این فرودگاه، لندن، شیکاگو، فرانکفورت، پاریس و آمستردام است. در سال 2017 این فرودگاه با 16 میلیون مسافر عنوان شلوغ ترین فرودگاه در بین کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا را به دست آورد. این فرودگاه قبلا به نام ورشو اوکسی و یا فرودگاه بین المللی اکیه(Okęcie) شناخته می شد که بیشتر آن را فرودگاه ورشو می خواندند.

مساحت زمین این فرودگاه 2060 هکتار است. این فرودگاه برای شرکت های هواپیمایی همچون: آدریا ایرویز، ایجین ایرلاینز، ایر لینگاس، ریگا، شرمتیوو، … و برخی دیگر از ایرلاین های اروپایی به عنوان قطب پروازی محسوب می گردد.

زمانی که این فرودگاه ساخته شد، سالن انتظار شیشه ای که از بیرون آن تمام منظره قابل دیدن بود، چندین گیت جداگانه، تابلوی پرواز از جمله امکاناتی بوند که این فرودگاه را ممتاز کرده بودند. در آن زمان فرودگاه ورشو با دارا بودن یک باند بتنی برای هواپیماهای مختلف، یک فرودگاه بسیار مناسب و ایده آل برای شرکت های هواپیمایی مختلف شده بود.

فرودگاه ورشو در آن زمان گنجایش پذیرا بودن 10.750 مسافر در سال را داشت. با توجه به شرایط سیاسی اروپا و جنگ جهانی که آتشش به کشور لهستان هم رسید، پتانسیل نظامی هم به این سایت اضافه شد و درهای فرودگاه شوپن ورشو به زودی بر روی نیروی هوایی لهستان باز خواه ناخواه، باز شد.

در طول جنگ جهانی دوم این فرودگاه به پلی ما بین آلمان و لهستان تبدیل شده بود و در این مابین می توان با قطعیت تمام گفت که 90 درصد این فرودگاه نابود شد زیرا در همان روزهای اول جنگ هدف بمب گذاری آلمانی ها شد.

بعد ها که ورشو توسط نازی ها اشغال شد، باقی مانده های این فرودگاه تبدیل به فرودگاه پایه برای دو مدرسه ی پرواز و حمل و نقل آلمانی ها و همچنین تعمیرگاه هواپیماهای آنان شد. در طی این دوره، باند بتنی فرودگاه مجددا تعمیر شد.

البته با پایان کار نازی ها، آن ها زیرساخت های زیر زمینی این فرودگاه را از بین بردند تا ارتش سرخ و ارتش لهستان از آن ها نتوانند استفاده کنند. از تاریخ پر فراز و نشیب این فرودگاه که بگذریم، از سال های بعد از جنگ در حال بازسازی و توسعه ی فرودگاه بودند.

پس از آخرین دوره ی بازسازی های این فرودگاه در سال 1992، دوره ی جدیدی از فعالیت های فرودگاه ورشو با پروازهایی از بانکوک، دبی و نیویورک آغاز شد. در سال 1993، این فرودگاه پذیرای 2.2 میلون مسافر بود و این رقم در 6 سال بعد به 4 میلیون نفر رسید.

این فرودگاه در سال 2006 به افتخار پیانیست و آهنگساز مشهور لهستانی به نام شوپین تغییر نام یافت. از سال 1987 تا ژوئیه ی سال 2015 این فرودگاه توسط اداراه ی دولتی اداره می شد اما از آن تاریخ به بعد مالکیت و مدیریت به وزارت زیر ساخت و توسعه طبق قانون واگذار شد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی شوپن ورشو:

  • نام فرودگاه بین المللی شوپن ورشو: Warsaw Chopin Airport.
  • کد یاتا: WAW.
  • کد ایکائو: EPWA.
  • نوع فرودگاه: مسافربری/ نظامی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 110 متر.
  • ترمینال: 2 ترمینال مجزا.
  • فاصله با مرکز شهر ورشو: 10 کیلومتر.

ترمینال های فرودگاه بین المللی شوپن ورشو:
این فرودگاه دارای 2 ترمینال است. ترمینال 1 خود به 5 قسمت مختلف تقسیم می شود. ترمینال 2 نیز به 2 سالن اصلی تقسیم شده است.

ترمینال جنوبی:
یا همان ترمینال 1 ظرفیت 3.5 میلیون نفر مسافر را در خود دارد. این ترمینال در ابتدا به راحتی ترافیک مسافرین را مدیریت می کرد اما با گذشت زمان و بیشتر شدن حج پرواز ها و مسافران، احتیاج به یک ترمینال دیگر نیز احساس شد. این سالن در می سال 2015، مجددا مورد بازسازی قرار گرفت.

سالن شمالی:
یا به عبارتی ترمینال شماره ی 2، درتاریخ 12 مارس سال 2008، به صورت رسمی افتتاح شد. ترمینال شماره ی 1 به صورت قابل توجهی از ترمینال 1 بزرگ تر است و معمولا پروازهای فرست کلاس از این ترمینال صورت می‌گیرد

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی شوپن ورشو:
قطار:
برای متصل شدن ریل راه آهن به فرودگاه شوپن ورشو، 230 میلیون زلتوی(واحد پول رسمی لهستان) در سال 2012 خرج شده است. این خط شما را مستقیما به مرکز شهر ورشو می برد.

ماشین:
2 شرکت تاکسیرانی به صورت رسمی در هر دو ترمینال این فرودگاه فعالیت دارند.

اتوبوس:
2 خط اتوبوس 175 و 188 به مرکز شهر ورشو می رسند. شما با اتوبوس های ورشو می توانید در هر جای شهر که بخواهید پیاده شوید.

امکانات فرودگاه بین المللی شوپن ورشو:

  • در هر دو ترمینال این فرودگاه می توانید از اینترنت رایگان بهره مند شوید.
  • کابین مخصوص سیگاری ها دراین فرودگاه موجود است.
  • دراین فرودگاه شما برای استراحت می توانید از صندلی های راحت این فرودگاه استفاده نمایید.
  • فروشگاه ها و رستوران های این فرودگاه را از دست ندهید.
  • می توانید از خدمات اپراتورهای بین المللی در این فرودگاه برای دریافت سیم کارت استفاده کنید.
  • حمل و بسته بندی بارهای مسافران دراین فرودگاه انجام می گیرد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>