اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا

آشنایی با فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا:
امروز می خواهیم یکی از فرودگاه های بین المللی در قاره ی آفریقا که شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین فرودگاه قاره نیز هست را برای شما معرفی و بررسی کنیم، فرودگاه بین المللی جوموکنیاتا(Jomo Kenyatta International Airport).

این فرودگاه در کشور کنیا واقع شده است و به عنوان یک فرودگاه مسافربری و نظامی فعالیت می نماید. این فرودگاه در شهر نایروبی، پایتخت کشور کنیا قرار گرفته است. فرودگاه از مرکز شهر، 15 کیلومتر فاصله دارد.

نام این فرودگاه برگرفته شده از نام جومو کنیتا، اولین رئیس جمهور کشور کنیا است. در سال 2016 این فرودگاه بیش از 7 میلیون مسافر را در خود پذیرا بوده است. از نظر شلوغی و رفت و آمد نیز این فرودگاه به عنوان شلوغ ترین فرودگاه قاره ی سیاه به حساب می آید.

فرودگاه جومو کنیتا برای شرکت هواپیمایی Fly540 و افریکن اکسپرس ایرویز قطب پروازی به حساب می آید. طرح اولیه ی ساخت این فرودگاه در سال 1953 ارائه شد و یک سال بعد یعنی در سال 1954، ساخت این فرودگاه در نایروبی آغاز شد.

در سال 1958 اولین پرواز از این فرودگاه انجام پذیرفت و به طور رسمی جوموکنیاتا تأسیس شد. البته ساخت این فرودگاه به آسانی و راحتی نبود بلکه به خاطر مشکلات فراوانی همچون ارتفاع زمینی که جوموکنیاتا در آن ساخته شد، همواره مشکلاتی برای ساخت این مجموعه ی فرودگاهی به وجود می آمده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید زمان افتتاح این فرودگاه که قرار بود با حضور شخصیت های بلند مرتبه ی آن زمان صورت گیرد، به تعویق افتاد و بعدا افتتاحیه ای رسمی دیگر، بدون حضور برخی از آن شخصیت های مدعو صورت گرفت.

از جمله مشکلاتی که این فرودگاه در ابتدا با آن مواجه بود این بود که طول باند پرواز برای ماه های بارانی سال مناسب نبود و همیشه گمان حادثه در این زمان از سال برای هواپیماها در این فرودگاه می رفت. پس از زلزله ای که در کنیا آمد در هنگام بازسازی مجدد، اکثر نقاط ضعف و مشکلات این فرودگاه برطرف شد و مورد بازسازی مجدد قرار گرفت.

زمین باند ها نیز در این میان آسفالت شدند. پس از انجام اصلاحات، می توان گفت که مهندسانی که بر روی باند های این فرودگاه کار می کردند توانستند به یک موفقیت بزرگ در این زمینه دست پیدا کنند زیرا دیگر نم و رطوبت ناشی از باران تنها در یک قسمت باند متمرکز نمی شد و حال باند پرواز که آسفالت هم شده بود، به طور مساوی در دو طرف خشک می شد. از نظر مهندسی اصلاحات دقیق بسیاری انجام شد تا ظرفیت بارگیر این باند را بالا ببرند.

البته شکل ساخت این فرودگاه به گونه ای بود که می توانستند اصلاحات و توسعه ی بیشتری بر روی آن انجام دهند و همین مورد باعث شده بود تا فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا در سال 1958 از معدود فرودگاه هایی در جهان باشد که امکان توسعه و بازسازی زیر ساخت ها آن همچنان وجود داشته باشد.

در آن زمان فرودگاه در هر ماه می توانست حدود 600 هواپیما را پذیرا باشد. طراح و سازنده ی این فرودگاه به شدت تحت تأثیر طراحی فرودگاه هایی همچون زوریخ بوده است. به طور مثال هر 2 فرودگاه به صورتی طراحی شده اند تا بتوان در هنگام ورود تا رسیدن به جایگاه مورد نظر، از ساختمان به شکلی کامل دیدن کرد.

با این که این فرودگاه باتوجه به شرایط آب و هوایی و همچنین فضای حاکم بر نایروبی ساخته شد اما فضای مدرن این فرودگاه واقعا دیدنی است. می توان گفت که این فرودگاه در زمانی که ساخته شد از با طراوت ترین فضاهای ساخته شده در آن زمان محسوب می شده است.

طراحی و اتصالات فرودگاه که از رنگ های مختلف تشکیل شده بودند، با این که طرحی ابتدایی در ذهن بیننده تداعی می کنند اما بسیار زیبا و دیدنی هستند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا:

  • نام فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا: Jomo Kenyatta International Airport.
  • کد یاتا: NBO.
  • کد ایکائو: HKJK.
  • نوع فرودگاه: مسافربری/ نظامی.
  • فاصله از دریا: 1624 متر.
  • ترمینال: این فرودگاه دارای 2 ترمینال داخلی و بین المللی می باشد.

ترمینال های فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا:

  • ترمینال شماره ی 1: این ترمینال به شکل نیم دایره ای طراحی شده است و به 4 قسمت A، B، C و E تقسیم می شود. کاربری این ترمینال برای پروازهای ورودی و خروجی بین المللی است. این ترمینال گنجایش 2.5 میلیون نفر را در خود دارد که دولت کنیا قصد دارد این ظرفیت را تا سال 2025 بالاتر نیز ببرد.
  • ترمینال شماره ی 2: این ترمینال برای پروازهای داخلی و پروازهای کم هزینه مورد استفاده قرار گرفته است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا:
تاکسی: در تمامی خروجی ترمینال های این فرودگاه تاکسی های مختلف قرار گرفته اند و شما را به مرکز شهر می برند. قیمت کرایه های تاکسی تقریبا زیاد است اما راحت ترین راه ممکن است.

امکانات فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا:

  • در هر دو ترمینال این فرودگاه شما می توانید از گیشه های خود پرداز بانکی با کارت های بین المللی، شعبات مختلف بانکی و صرافی های مستقر، خدمات مالی دریافت کنید.
  • اپراتورهای تلفن همراه در این فرودگاه دارای شعبات نمایندگی هستند و شما می توانید به آسانی از ان ها سیم کارت جدید بگیرید.
  • حمل و بسته بندی در این فرودگاه در هر دو ترمینال انجام می پذیرد.
  • فروشگاه های مختلف، رستوران های بین المللی و کافه های زیادی در این فرودگاه هستند و شما می توانید اوقاتتان در فرودگاه را در این قسمت ها بگذرانید.
  • پلیس بین الملل در این فرودگاه مستقر است.
  • صندلی های این فرودگاه برای استراحت مناسب اند.
  • برای اقامت می توانید از هتل هایی که در اطراف این فرودگاه قرار دارند استفاده کنید.
  • اینترنت رایگان در تمامی فرودگاه قابل دسترس است.
  • کابین مخصوص افراد سیگاری در این فرودگاه موجود است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>