اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه سنت هلن

فرودگاه سنت هلن، بی مصرف ترین فرودگاه دنیا:
در جزیره دورافتاده سنت هلن در اقیانوس اطلس فرودگاهی با هزینه 380 میلیون دلار ساخته شده که به دلیل عدم بازده اقتصادی به (بی مصرف ترین فرودگاه دنیا) شهرت پیدا کرده است. البته اگر هیچ وقت پروازی به جزیره سنت هلن هم انجام نمی گرفت چیزی را از دست نمی دادید.

حتی به احتمال زیاد خیلی از شماها نام این جزیره را هم تا به حال نشنیده اید. این جزیره با مساحت 121 کیلومتر مربع تنها به این دلیل شهرت دارد که ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه در سال های آخر عمرش در این جزیره در تبعید به سر می برد.

جزیره سنت هلن کجاست؟
جزیره سنت هلن متعلق به بریتانیاست و در اقیانوس اطلس بین آنگولا و برزیل قرار دارد. قبل از آن که فرودگاه سنت هلن ساخته شود، تنها راه رسیدن به جزیره 5 روز کشتی سواری از کیپ تاون بود. در آن زمان، این جزیره در سال تنها 3500 بازدیدکننده داشت که به نسبت دور بودن و دشواری دسترسی آمار بدی به نظر نمی رسد. از دهه 1930 دولت بریتانیا در مورد ساخت یک فرودگاه در جزیره صحبت می کرد.

اما پیدا کردن زمینی مسطح و هموار برای باند فرودگاه در این جزیره سنگلاخی کار آسانی نبود. یکی از زمین های مسطح در این جزیره برای پرورش پرنده در حال انقراض جزیره سنت هلن به نام سلیم مورد استفاده قرار می گرفت، به همین دلیل ساخت فرودگاه در این منطقه ممکن بود نسل این گونه پرنده را به خطر بیندازد. در نهایت، در بالای یک دره، نقطه جدیدی برای ساخت فرودگاه پیدا کردند.

کار ساخت فرودگاه در سال 2016 تمام شد، اما موانعی مثل جریان های باد قوی و خطرناک مانع از فرود هواپیماهای مسافربری بزرگ به این جزیره می شد.

همچنین خطرات امنیتی پرواز هواپیماها را به تاخیر انداخت. از همان موقع بود که لقب «بی مصرف ترین فرودگاه دنیا» بر سر زبان ها افتاد. البته این مسائل تا حد زیادی حل شدند و بالاخره در سال 2017 اولین پرواز تجاری با 68 سرنشین با موفقیت در باند فرودگاه به زمین نشست.

تا ماه اکتبر 2017 که بالاخره اولین هواپیمای تجاری در فرودگاه سنت هلن فرود آمد دولت بریتانیا 380 میلیون دلار برای این فرودگاه هزینه کرده بود! مسئولین امیدوار بودند با ساخت فرودگاه و راه اندازی مسیر پروازی به سنت هلن، گردشگران را به این جزیره دورافتاده بکشانند.

اما با توجه به اولین پرواز تجاری که به این جزیره انجام شد چندان امیدی به آینده گردشگری این جزیره وجود ندارد. هواپیما ظرفیت 100 مسافر را داشت، اما به دلیل محدودیت وزنی تنها 68 مسافر توانستند سوار هواپیما شوند. این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ایرلینک ژوهانسبورگ بود و پس از 7 ساعت پرواز و با یک توقف سوخت گیری در نامبیا بالاخره به جزیره رسید. هواپیماهای تجاری تنها یک بار در هفته می توانند به این جزیره پرواز کنند.

با توجه به هزینه های بالایی که صرف ساخت و نگهداری این فرودگاه شده و با در نظر گرفتن آمار ضعیف گردشگران عنوان «بی مصرف ترین فرودگاه جهان» به این فرودگاه داده شده است!

دیدنی های جزیره سنت هلن:
با این حال گردشگرانی که به فرودگاه سنت هلن می آیند می توانند مطمئنا از زیبایی های این جزیره دورافتاده غافلگیر خواهند شد.

خانه تاریخی ناپلئون یکی از اصلی ترین جاذبه های این جزیره است و محل زندگی و مرگ امپراطور بزرگ فرانسوی پس از شکست در نبرد واترلو است. علاوه بر این، جزیره سنت هلن چشم اندازهای طبیعی منحصربفردی دارد؛

از بیابان های سنگلاخی و تپه های پوشیده از کاکتوس گرفته تا جنگل های سرسبز که جاده ها را در دل خود پنهان می کنند.

علاوه بر این، غواصی و قایق رانی نیز فرصت تماشای نزدیک کوسه ها، نهنگ و سایر موجودات دریایی را به بازدیدکنندگان می دهد. این جزیره در بیشتر ماه های سال آب و هوایی ملایم دارد و میانگین دما معمولا بین 20 تا 27 درجه سانتیگراد است. از آنجا که زبان رسمی این جزیره هم انگلیسی است، گردشگران در سفر به این جزیره مشکل برقراری ارتباط نخواهند داشت.

مفیدترین فرودگاه دنیا:
علیرغم عنوانی که به این جزیره داده شد، اما اولین پرواز صورت گرفته به این جزیره فصلی جدید در تاریخ قلمروهای دریایی بریتانیا ایجاد کرده است. پرواز به سنت هلن قرار است هر شنبه انجام شود و برای این جزیره که حدودا 2000 کیلومتر با نزدیک ترین خشکی مهم فاصله دارد اتفاق مهمی به شمار می رود.

البته تنها گردشگران نیستند که از فرودگاه استفاده می کنند. پس از آنکه کشتی کیپ تاون به کار خود خاتمه داد، مردم محلی این جزیره نیز برای ترک جزیره به یک فرودگاه نیاز داشتند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>