اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی آرلاندا استکهلم

معرفی فرودگاه بین المللی آرلاندا استکهلم:
فرودگاهی که امروز قصد معرفی کردن آن را در مطلب فوق داریم، فرودگاه بین المللی آرلاندا (Stockholm-Arlanda flygplats) واقع در شهر استکلهم کشور سوئد است. این فرودگاه به عنوان بزرگ ترین فرودگاه استکهلم و سوئد و به عنوان پلی میان کشورهای دیگر با هم است. د

این فرودگاه در سال 1959 برای اولین با رفقط برای پروازهای آموزشی مورد استفاده قرار گرفت. به علت ترافیک های هوایی که در سال 1960 به وجود آمد، مسئولان وقت سوئد به فکر توسعه ی کاربری این فرودگاه افتادند.

بالاخره در سال 1962 این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه مسافربری بازگشایی شد. در واقع می توان گفت که ترافیک های هوایی که در آن سال ها در منطقه ی هوایی کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی رخ داد و همچنین کوتاه بودن باند فرودگاه های موجود، باعث تغیر کاربری این فرودگاه شد.

اولین هواپیمایی هایی که در این فرودگاه پرواز کردند، ورلد ایرویز(World Airways) و پان آمریکن(Pan American) بودند. اولین هواپیما هم به مقصد آمریکای شمالی پرواز کرد. جالب است بدانید که در این میان نام فرودگاه قبل از افتتاح مجدد فرودگاه به عنوان فرودگاه مسافر بری انتخاب و تعیین و در نهایت هم تصویب شد. نام قبلی فرودگاه، هاسبی(Husby) بوده است.

در بین سال های 1960 تا 1970 هواپیمایی که در این خطوط هوایی مورد استفاده قرار گرفت، جمبوجت بوئینگ 747 بوده است.آخر هر هفته از این فرودگاه به مقصد نیویورک و جزایر قناری پرواز صورت می گرفت.

پروازهای داخلی نیز به مقصد گوتنبورگ، مالمو، لولئو و کرنا بود. به علت وجود ترافیک های هوایی که در این منطقه ی هوایی بروز می کرد، این فرودگاه در ادامه ی کار خود در طی سال های متمادی ترمینال های خود را افزایش داد.

این فرودگاه درحال حاضر در 40 کیلومتری اوپسالا و 37 کیلومتر مارتا که نزدیک به استکهلم می باشد، قرار گرفته است. آرلاندا به عنوان سومین فرودگاه بزرگ کشورهای شمال اروپا نیز شناخته می شود. فرودگاه بین المللی آرلاندا در سال 2017 بر اساس آمارهای منتشر شده نزدیک به 27 میلیون مسافر را پذیرا بوده است.

از این تعداد 21.2 میلیون مسافر بین المللی و 5.5 میلیون نفر مسافر داخلی بوده اند. در شهر استکهلم فرودگاه های دیگری همچون Västerås و Nyköping نیز موجود است که 100 کیلومتر با استکهلم فاصله دارند. این فرودگاه از تمامی فرودگاه های این منطقه بزرگ تر و نزدیک تر به مرکز شهر است. آرلاندا به عنوان قطب اصلی و مرکزی شرکت های هواپیمایی چون: شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی، نکست جت و شاتل هوایی نروژ است.

از جمله شرکت های هواپیمایی دیگری که در این فرودگاه حضور دارند و در زمینه ی مسافربری فعالیت می کنند می توان به: ایجین ایرلاینز، ایرفلوت، ایرعریا، ایرچاینا، ایرفرانس، ایر ایندیا، ایربالتیک، اطلس گلوبال، آسترین ایرلاینز، هواپیمایی کرواسی، دلتا ایر لاینز، چک ایرلاینز، یورووینگز، فن ایر، جرمن وینگز، ایران ایر، جت تایم، لوفت هانزا، …. و بسیاری از شرکت های هوایمایی دیگر هستند.

از شرکت های هواپیمایی باربری نیز می توان به دی اچ ال اوشن، فدکس اکسپرس، کورین ایر، ترکیش ایرلاینز و … اشاره نمود.

اطلاعات فرودگاه بین المللی آرلاندا استکهلم:

  • نام کامل فرودگاه بین المللی آرلاندا: Stockholm-Arlanda Airport.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • کد یاتا: ARN.
  • کد ایکائو: ESSA.
  • ارتفاع از سطح دریا: 137 فوت.
  • ترمینال ها: در این فرودگاه 4 ترمینال مجزا موجود است.

ترمینال های فرودگاه بین المللی آرلاندا استکهلم:

  • ترمینال های 2 و 5 برای پروازهای بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند. پروازهای داخلی در ترمینال 3 و 4 است. ساختمان جنوبی که در فرودگاه وجود دارد به عنوان نقطه ی اتصالی برای ترمینال ها ی2, 3 و 4 می باشد.
  • ترمینال 2: در سال 1990 به عنوان ترمینال داخلی ساخته شد. این ترمینال برای کاهش ترافیک و تسهیل رفت و آمد های فرودگاهی تأسیس شد اما در ادامه ی کارش به عنوان ترمینال بین المللی مورد استفاده قرار گرفت. این ترمینال در سال 2013 بازسازی شد و امکاناتش بسیار توسعه پیدا کرد. از جمله ی این امکانات می توان به 8 پارکینگ هواپیما به همراه پل های مسافری اشاره کرد.
  • ترمینال 3: دسترسی از طریق ترمینال 2 به هواپیماهای داخلی با 200 متر فاصله ممکن می شود. بنابراین ترمینال 3 وارد حوزه ی کاربری فرودگاه بین المللی آرلاندا شد تا کاربری را برای پروازهای داخلی بالاترببرد. این ترمینال کوچک است و فقط برای پروازهای داخل سوئد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ترمینال4: این ترمینال همانند ترمینال شماره ی 3 تنها پروازهای داخلی سوئد را پشتیبانی می کند.
  • ترمینال 5: این ترمینالل به روز ترین و بزرگ ترین ترمینال فرودگاه بین المللی آرلاندا است. تمامی پروازهای بین قاره ای و سایر پروازهای بین الملی و درون قاره ای از این ترمینال و ترمینال 2 انجام می پذیرد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی آرلاندا استکهلم:

  • تاکسی: تمامی شرکت های تاکسیرانی استکهلم در این فرودگاه تاکسی های خود را دارند مسافران می توانند از خدمات آن ها استفاده کنند. می توانید از نرخ کرایه تاکسی ها در سایت های این شرکت ها به مقصد مورد نظرتان اطلاع پیدا کنید.
  • اتوبوس: فلایگ باسرنا(Flygbussarna)، سوباس(Swebus) و اس.ال(SL) شرکت های اتوبوسرانی هستند که اتوبوس های خود را در این فرودگاه مستقر کرده اند و در تمامی نقاط شهر استکهلم ایستگاه دارند.
  • قطار: بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به مرکز شهر استکهلم استفاده از قطار هایی است که در ترمینال های این فرودگاه ایستگاه دارند. با قطارهای آرلاندا اکسپرس و استکهلم کوموتر ریل بین 20 تا 38 دقیقه طول می کشد تا به مرکز شهر برسید.

امکانات فرودگاه بین المللی آرلاندا استکهلم:

  • سالن پروازهای VIP و فرست کلاس جداگانه است.
  • در تمامی ترمینال های این فرودگاه رستوران های مختلف که غذاهای محلی، بین المللی و فست فود سرو می کنند موجود است.
  • از فروشگاه های این فرودگاه دیدن کنید.
  • در تمامی این ترمینال ها پلیس محلی و پلیس بین الملل حضور دارند.
  • صندلی های این فرودگاه برای استراحت مسافران بسیار مناسب است.
  • حمل و بسته بندی بار در فرودگاه برای مسافران موجود است.
  • دستگاه های خودپرداز، باجه های بانکی و صرافی در ترمینال های فرودگاه بین المللی آرلاندا موجود است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>