اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه چانگی سنگاپور

مسیر از فرودگاه چانگی سنگاپورتا مرکز شهر:
فرودگاه چانگی سنگاپور در سال 2017 به عنوان بهترین فرودگاه دنیا انتخاب شد و این عنوان را مدیون تجهیزات و امکانات مدرن و خدمات رفاهی عالی به مسافران است. این فرودگاه یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه های جهان نیز به شمار می رود و در سال گذشته بیش از 62 میلیون نفر برای جابه جایی از این فرودگاه استفاده کرده اند.

فرودگاه چانگی سنگاپور تسهیلات مناسبی را برای حمل و نقل مسافرات فراهم کرده است. البته مسافرانی که تور سنگاپور را خریداری کرده اند از خدمات ترانسفر فرودگاهی برخوردار هستند و نیاز نیست نگران راه های دسترسی فرودگاه باشند.

اما آن دسته از مسافران که به صورت شخصی به سنگاپور سفر می کنند لازم است نکاتی را در مورد روش های حمل و نقل فرودگاه سنگاپور بدانند.

مسافرانی که به این فرودگاه می رسند می توانند کرایه ها را به صورت نقد پرداخت کنند؛ اما اگر کارت های مخصوص حمل و نقل سنگاپور را تهیه کنید از تخفیف های شگفت انگیزی بهره مند خواهید شد. یکی از این کارت ها ای زی لینک (Ez-link Card) است.

با تهیه این کارت می توانید کرایه وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، مترو ام آر تی، تاکسی و سایر وسایل نقلیه خصوصی را پرداخت کنید. همچنین این کارت در برخی فروشگاه های مواد غذایی و دستگاه های فروش خودکار نیز کاربرد دارد. این کارت را می توانید تقریبا از تمام ایستگاه های مترو، اتوبوس و برخی فروشگاه ها خریداری کنید.

اگر هم در مدت اقامت در سنگاپور قرار است سفرهای درون شهری زیادی داشته باشید پس، کارت توریستی سنگاپور (Singapore Tourist Pass) برایتان مناسب تر است. این کارت ها اعتبار زمانی دارند و مثلا در عرضه 2 روز هر تعداد سفر بخواهید می توانید انجام دهید. اما پس از 2 روز اعتبار کارتتان تمام می شود.

تاکسی:
این جا هم مثل تمام فرودگاه های دنیا، تاکسی راحت ترین و گران ترین وسیله حمل و نقل فرودگاه چانگی محسوب می شود. تاکسی های فرودگاه در تمام ساعات شبانه روز کار می کنند و شما را تا دم در هتل می رسانند و بار و چمدانتان را نیز برایتان حمل می کنند.

ایستگاه تاکسی های فرودگاه در مقابل سالن پروازهای ورودی هر ترمینال وجود دارد. کرایه تاکسی ها توسط کیلومتر شمار محاسبه می شود و لازم نیست سر قیمت و کرایه با راننده ها چانه بزنید. با استفاده از تاکسی در مدت زمان تقریبا 20 دقیقه می توانید از فرودگاه چانگی به مرکز شهر سنگاپور برسید.

لیموزین و تاکسی های بزرگ:
اگر به صورت گروهی یا همراه با خانواده سفر می کنید تاکسی های بزرگ به صرفه ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه چانگی برای شما هستند.

این تاکسی ها 7 صندلی دارند و می توانید آن ها را از قبل رزرو کنید یا به محض رسیدن از باجه مخصوص آن ها را رزرو کنید. این تاکسی ها قیمت ثابتی دارند؛ بنابراین مثلا اگر 6-7 نفر هستید و فرودگاهتان هم در جای دوری قرار دارد بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب برای شما هستند.

در صورتی که دوست دارید کمی لاکچری تر سفر کنید می توانید با استفاده از لیموزین های فرودگاه به هتل بروید. این لیموزین ها ظرفیت 4 نفر را دارند و مسلما رفاه و راحتی بیشتری را برای مسافران فراهم می کنند.

هردو سرویس تاکسی بزرگ و لیموزین مسافران را مقابل تمام ترمینال ها سوار می کنند و به صورت 24 ساعته فعال هستند.

اتوبوس شاتل فرودگاه:
اتوبوس شاتل سفری راحت و در عین حال ارزان را برای شما فراهم می کند. این اتوبوس ها تقریبا در مقابل تمام هتل های مشهور توقف می کنند. استفاده از اتوبوس شاتل برای مسافرانی که تنها سفر می کنند و بار و بنه کمی دارند بهترین انتخاب است.

برای استفاده از اتوبوس شاتل می توانید به صورت آنلاین و از قبل بلیط آن را تهیه کنید یا آنکه در فرودگاه از باجه های مخصوص بلیط بخرید.

در صورتی که ترافیک زیاد نباشد این اتوبوس ها در عرض 25 دقیقه از فرودگاه چانگی به مرکز شهر سنگاپور می رسند. سرویس اتوبوس شاتل به صورت 24 ساعته فعال است و هر 15 دقیقه یکبار (در روزهای شلوغ) و هر نیم ساعت یکبار (در روزهای عادی) حرکت می کند.

مترو MRT:
مترو سنگاپور MRT یکی از بهترین انتخاب های حمل و نقل فرودگاه چانگی است که باعث صرفه جویی در هزینه های سفر می شود. تنها یک ایراد دارد و آن اینست که باید حواستان به خط عوض کردن باشد.

خط مترو چانگی به خط سبز مترو (Tanah Merah) متصل می شود؛ بنابراین با توجه به مقصد و آدرس هتلتان باید در این ایستگاه خط عوض کنید و به سمت ایستگاه مورد نظر بروید. ایستگاه مترو در فرودگاه چانگی در طبقه همکف ترمینال شماره 2 قرار دارد و البته در تمام ترمینال ها با دنبال کردن تابلوهای راهنما می توانید به ایستگاه مترو برسید.

مترو MRT فاصله فرودگاه چانگی تا ایستگاه سیتی هال در مرکز شهر سنگاپور را در عرض 32 دقیقه طی می کنند. این قطارها در روزهای اوج هر 7-9 دقیقه و در روزهای عادی هر 12-13 دقیقه یکبار حرکت می کنند. ساعات کاری مترو در روزهای غیرتعطیل از ساعت 5:30 صبح تا 23:18 و در روز یکشنبه و روزهای تعطیل از 6 صبح است.

اتوبوس های شهری:
علاوه بر مترو، اتوبوس شهری نیز یکی از ارزان ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه چانگی به شمار می رود. اما این موضوع را هم در نظر بگیرید که به نسبت سایر انتخاب ها، اتوبوس کندتر از همه به شهر می رسد و تنها یک اتوبوس شهری (36/36A) از فرودگاه به مرکز شهر سنگاپور حرکت می کند. ایستگاه اتوبوس ها در مقابل هر سه ترمینال فرودگاه چانگی قرار دارد.

برای سوار شدن به این اتوبوس ها هم از پول نقد و هم از کارت ای زی لینک می توانید استفاده کنید. اگر می خواهید کرایه را نقدا حساب کنید باید قیمت دقیقه کرایه را به راننده بدهید، چون راننده ها معمولا بقیه پول را پس نمی دهند. با استفاده از اتوبوس شهری 1:30 ساعت طول می کشد تا به مرکز شهر برسید. اتوبوس ها در روزهای هفته از ساعت 6 صبح تا 23 فعال هستند و حدودا هر 10 دقیقه یک بار حرکت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>