اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی کیپ تاون

معرفی فرودگاه بین المللی کیپ تاون:
فرودگاه بین المللی کیپ تاون(Cape Town International Airport) در کشور آفریقای جنوبی به عنوان سومین فرودگاه بزرگ و پر فت و آمد قاره ی آفریقا نیز به حساب می آید.

کیپ تاون اینترنشنال از جمله فرودگاه های خوش اقبالی در آفریقای جنوبی بوده که به خاطر این که پل ارتباطی بین یکی از بزرگ ترین مسابقات ورزشی جهان و کشورش بوده است، دچار تحولاتی بس شگرف و مثبت قرار گرفته است

در سال 1954، فرودگاه بین المللی کیپ تاون به منظور جایگزینی برای فرودگاه قدیمی شهر کیپ تاون یعنی فرودگاه ژان اسموتز در این شهر افتتاح شد. از آن زمان تا به حال این فرودگاه، به عنوان فرودگاه اصلی و مهم این شهر و کشور آفریقای جنوبی به حساب می آید.

جالب است بدانید که این فرودگاه تا اواسط دهه ی 90 میلادی به نام فرودگاه دانیل مالان(نخست وزیر سابق آفریقای جنوبی) معروف بوده است. این فرودگاه با جا به جایی سالانه بیش از 10 میلیون مسافر در سال، سومین فرودگاه پر رفت و آمد آفریقا نیز محسوب می گردد.

کمی بالاتر این نکته را گفتیم که فرودگاه در طی بازه ی زمانی خاص روندی مثبت را در جهت توسعه و پیشرفت طی کرد. قضیه از این قرار است که؛ در سال 2010 فرودگاه کیپ تاون به دلیل برگزاری جام جهانی فوتبال که به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار شد، به پل ارتباطی بودنش در زمینه ی ترابری، شاهد توسعه و تحولاتی بس شگرف بود که در نتیجه باعث شد فرودگاه بیش از پیش پیشرفت کند و از دیروزش بزرگ تر شود. ظرفیت پارکینگ این فرودگاه بیش از 2600 ماشین است.

فرودگاه کیپ تاون به عنوان قطب اصلی و آشیانه ی مرکزی شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی(South African Airlines) است.

همچنین دیگر شرکت های هواپیمایی که به این فرودگاه پرواز دارند عبارتند از: ایر بوتسوانا، ایر فرانس، ایر لینک، آسترین ایرلاینز، بریتیش ایر ویز، هواپیمایی امارات، کی. ال. ام، ترکیش ایرلاینز، …. و بسیاری از شرکت های هواپیمایی دیگر از سراسر جهان می باشد. فرودگاه کیپ تاون در فاصله ی 20 کیلومتری از مرکز شهر کیپ تاون قرار گرفته است.

اطلاعات فرودگاه بین المللی کیپ تاون:

  • نام فرودگاه بین المللی کیپ تاون: Cape Town International Airport.
  • کد یاتا: CPT.
  • کد ایکائو: FACT.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • فاصله از دریا: 46 متر.
  • فاصله هوایی تا تهران: 8305 کیلومتر.
  • فاصله زمانی تا تهران: 12 ساعت.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال مجزا در این فرودگاه وجود دارد.

ترمینال های فرودگاه بین المللی کیپ تاون:
فرودگاه کیپ تاون 2 ترمینال مجزا از یکدیگر دارد که به وسیله ی 1 ساختمان اصلی به یکدیگر متصل می شوند.

  • پایانه ی مرکزی: این پایانه دارای 3 طبقه است که پروازهای خروجی در طبقه ی بالا و پروازهای وردی آن در طبقه ی پایین قرار گرفته اند. در طبقه ی 3 نیز رستوران های مختلف، کافه، فروشگاه های مختلف، کابین مخصوص افراد سیگاری و اتاق برای استراحت مسافران در فرودگاه وجود دارد.
  • ترمینال بین المللی: این ترمینال به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود و گیت های مختلفی در این فرودگاه برای انجام کارهای مختلف مسافران وجود دارد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی کیپ تاون:
تاکسی: برای استفاده از تاکسی های فرودگاه کیپ تاون می توانید از تاکسی هایی که مجهز به تاکسی متر هستند و یا مینی بوس تاکسی ها استفاده کنید. با استفاده از تاکسی متر شما می توانید کرایه را دقیق و بر حسب نرخ تاکسی بپردازید.

مینی بوس تاکسی ها هم که اساسا مخصوص توریست ها وارد ناوگان حمل و نقل کیپ تاون شده است. شما می توانید از بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید و خیلی راحت به مرکز شهر کیپ تاون و یا هر مقصد دیگری به راحتی برسید.

  • اتوبوس: برای این که با اتوبوس به مرکز شهر بروید می توانید از اتوبوس هایی که در این فرودگاه قرار دارند استفاده کنید. این اتوبوس ها هر 20 دقیقه یک بار از ایستگاه فرودگاه خارج می شوند. از ساعت 4:20 دقیقه ی بامداد الی ساعت 22 شب نیز هر روزه فعالیت دارند. از سرویس اتوبوس های دیگری همچون: مای سیتی(MyCiTi) و گلدن آرو باس سرویسز(Golden Arrow Bus Services) نیز می توانید استفاده کنید.
  • قطار: خط ریلی که در نزدیکی این فرودگاه قرار دارد بسیار قدیمی است و معمولا زمان زیادی از شما برای رسیدن به مرکز شهر می گیرد. اگر در نهایت نتوانستید از گزینه های دیگر برای رسیدن به مرکز شهر استفاده کنید و گزینه ی مناسب شما استفاده از قطار بود، حتما مراقب وسایل با ارزش و قیمتی خود باشید.

شما می توانید با استفاده از اسکوتر و موتور سیکلت نیز خودتان را به این فرودگاه برسانید. البته پیننهاد میکنیم اگر وسایلتان زیاد است، از این راه ها استفاده نکنید.

امکانات فرودگاه بین المللی کیپ تاون:

  • شما می توایند در هر 2 پایانه ی این فرودگاه از امکاناتی همچون: رستوران های مختلف، کافه، فروشگاه های متنوع، کابین سیگار، اتاق استراحت، اتاق عبادت استفاده کنید.
  • در پایانه ی بین المللی علاوه بر موارد یاد شده امکانات دیگری همچون: بانک، صرافی، خود پردازهای مختلف، اتاق کنفرانس، کلینیک و اتاق استراحت نیز وجود دارد.
  • در تمامی نقاط مختلف فرودگاه، اینترنت WiFi رایگان در اختیار مسافرین و مراجعین این فرودگاه قرار گرفته است.
  • نمایندگی های اپراتورهای مختلف سیم کارت و تلفن همراه در ترمینال بین المللی این فرودگاه وجود دارد.
  • کابین پلیس در این فرودگاه به صورت 24 ساعته موجود است.
  • می توانید از هتل های نزدیک به این فرودگاه برای اقامت خود استفاده کنید.

اگرباید مدتی را در فرودگاه بگذرانید و تصمیم گرفته اید تا از اوقات خود به صورت بهینه استفاده کنید ما برای شما چند پیشنهاد متنوع داریم:

  1.  می توایند به جاذبه های نزدیک فرودگاه همچون: موزه ی بوکاپ(Bo-Kaap)، گالری بین المللی آفریقای جنوبی(South African National Gallery)، مرکز علمی کیپ تاون(Cape Town Science Centre) و آکواریوم 2 اقیانوس(Two Oceans Aquarium) بروید.
  2. می توانید به وسیله ی ماشین های برقی به ارتفاعات کیپ تاون بروید و یا حتی اگر دوست دارید، کوه نوردی کنید! می توانید گزینه ی شنا را هم امتحان کنید، آرامش دهنده است.
  3.  می توانید گزینه ی خرید از فروشگاه های نزدیک به فرودگاه را امتحان کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>