اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه هنگ کنگ

حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ:
فرودگاه بین المللی هنگ کنگ ( Hong Kong International Airport) اصلی ترین فرودگاه هنگ کنگ است. به همین دلیل اکثر مسافرانی که به هنگ کنگ سفر می کنند بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه تهیه می کنند.

یکی از پرسش هایی که در مورد هر فرودگاه وجود دارد مسیرهای دسترسی فرودگاه است.
فرودگاه هنگ کنگ یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه ها در منطقه به شمار می رود و در سال 2015 بیش از 68 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند.

از آنجا که گردشگران بسیاری به این فرودگاه سفر می کنند با طیف متنوعی از گزینه های حمل و نقل روبرو خواهید بود.متروی هنگ هنگ یکی از اولین پیشنهادهای برای رسیدن به مرکز شهر و هتل است.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ عبارتند از:

قطار اکسپرس فرودگاه:
قطار اکسپرس فرودگاه هنگ کنگ (MTR) یکی از سریع ترین و سرراست ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ است.

این قطار به صورت اکسپرس و مستقیم مابین فرودگاه هنگ کنگ و مرکز شهر در حرکت است و تنها در 3 ایستگاه توقف می کند: ایستگاه سانگ یا (Tsing Yi)، ایستگاه کاولون (Kowloon) و ایستگاه هنگ کنگ. اکثر مسافرانی که از قطار اکسپرس استفاده می کنند بیشتر در ایستگاه های هنگ کنگ و کاولون، که در مرکز شهر قرار دارند پیاده می شوند.

هرچند قطار اکسپرس یکی از سریع ترین راه های دسترسی به مرکز شهر است، اما ارزان ترین مسیر دسترسی فرودگاه هنگ کنگ محسوب نمی شود.

مسیر فرودگاه تا ایستگاه کاولون 20 دقیقه (90 دلار هنگ کنگ برای بزرگسالان و 45 دلار هنگ کنگ برای کودکان) و فرودگاه تا ایستگاه هنگ کنگ 24 دقیقه (100 دلار هنگ کنگ برای بزرگسالان و 50 دلار هنگ کنگ برای کودکان) طول خواهد کشید.

البته تخفیف هایی برای گروه های 2 نفره به بالا وجود دارد؛ خانواده های بیشتر از 4 نفر می توانند بلیط گروهی خریداری کنند که مسلما هزینه کمتری خواهد داشت (220 دلار هنگ کنگ تا ایستگاه کاولون و 250 دلار هنگ کنگ تا ایستگاه هنگ کنگ).

ساعات کاری قطار اکسپرس فرودگاه از 5:54 دقیقه صبح تا 00:45 دقیقه نیمه شب است و این قطارها هر 10 دقیقه یک بار مستقیما از فرودگاه هنگ کنگ به سمت مرکز شهر حرکت می کنند.

اتوبوس:
همان طور که گفتیم مترو سریع ترین گزینه برای رسیدن به شهر هنگ کنگ است. اما سرویس های اتوبوس باکیفیتی به مقاصد هنگ کنگ و کاولون نیز در فرودگاه هنگ کنگ وجود دارد که هزینه کمتری برایتان خواهد داشت.

این اتوبوس ها در مدت زمان بیشتری به شهر می رسند، اما ایستگاه های متعدد و بیشتری نیز دارند. به همین دلیل اگر یکی از این ایستگاه ها به هتلتان نزدیک است می توانید با استفاده از اتوبوس از فرودگاه هنگ کنگ به هتل بروید.

از جمله مسیرهای اتوبوس پرطرفدار مسیر A21 است که تقریبا در 45-50 دقیقه به مرکز کاولون می رسد، همینطور مسیر A11 که در زمان تقریبی 50-65 دقیقه به مناطق مرکزی هنگ کنگ می رسد.

تاکسی فرودگاه:
تاکسی، راحت ترین و البته گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ به شمار می رود. اگر هزینه حمل و نقل برایتان مهم نیست و سفر هوایی خسته تان کرده است بهترین انتخاب برای رسیدن به هتل یا مرکز شهر، تاکسی است.

حداکثر 4 نفر می توانند سوار هر تاکسی شوند و کرایه از فرودگاه تا مقاصد اصلی کاولون به طور میانگین 225-250 دلار هنگ کنگ و کرایه تا مقاصد اصلی هنگ کنگ حدود 290-320 دلار هنگ کنگ است.

استفاده از تاکسی گرچه رفاه و راحتی بیشتری دارد، اما در مقایسه با قطار اکسپرس در مدت زمان بیشتری به شهر می رسد. اما هرچه باشد، دیگر نیازی به خط عوض کردن و پیاده و سوار شدن در ایستگاه های مختلف نیست و می توانید مستقیما از فرودگاه هنگ کنگ به هتل برسید.

در سفر به هنگ کنگ بهتر است ابتدا بودجه، موقعیت هتل و تعداد نفرات را در نظر بگیرید و بعد، با توجه به این موارد بهترین گزینه برای حمل و نقل را انتخاب کنید. همان طور که اشاره کردیم قطار اکسپرس فرودگاه سریع ترین راه دسترسی به مرکز شهر است و اولین گزینه ای است که به گردشگران پیشنهاد می شود.

اگر مکان دقیق هتلتان را بلدید و در نزدیکی آن ایستگاه اتوبوس وجود دارد پس اتوبوس فرودگاه می تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

اما اگر تعداد نفراتتان 3-4 نفر یا بیشتر است و بار و بنه زیادی به همراه دارید پس تاکسی را انتخاب کنید. البته اگر با تور به هنگ کنگ سفر کنید دیگر نیازی نیست نگران حمل و نقل فرودگاه هنگ کنگ باشید، چرا که معمولا خدمات ترانسفر فرودگاه نیز از طرف تور به شما ارائه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>