اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی فرانکفورت

معرفی فرودگاه بین المللی فرانکفورت:
با چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد قاره ی اروپا آشنا شوید؛ فرودگاه بین المللی فرانکفورت(Flughafen Frankfurt am Main). این فرودگاه بین المللی، ظرفیت پذیرش 65 میلیون نفر مسافر را در سال دارا می باشد. جالب است بدانید که این فرودگاه برای هواپیماهای غیرنظامی استفاده می شود و هیج هواپیمای جنگی از این فرودگاه پرواز نمی کند

بیایید کمی بیشتر درباره ی چهارمین فرودگاه مهم و شلوغ اروپا بدانیم. آیا می دانستید که این فرودگاه آلمانی در زمان حکومت نازی ها در آلمان، آن هم در سال 1936 تأسیس شد؟ نازی ها از این فرودگاه در زمان جنگ جهانی دوم، به عنوان محلی برای پرواز های نظامی استفاده می کردند.

ده سال بعد، یعنی در سال 1946 این فرودگاه تبدیل به محلی برای پرواز های مسافری شد و در حال حاضر هم کاملا کاربری مسافری و ترانزینتی بین المللی و داخلی دارد. فرودگاه بین المللی فرانکفورت مرکز پرواز هواپیماهای شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا و گروه های تابعه اش همچون: لوفت هانزا سیتی لاین و لوفت هانزا کارگو، کوندور فلوگدینست و آئرو لوگیک است.

این فرودگاه در سال 2015 به عنوان دوازدهمین فرودگاه پر رفت و آمد جهان شناخته شد. در بالاتر اشاره کردیم که این فرودگاه چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد در اروپا است، می خواهید بدانید در رده ی اول این لیست چه فرودگاه هایی قرار گرفته اند؟ ما به شما می گوییم. فرودگاه هیترو لندن، فرودگاه شارل دوگل پاریس و فرودگاه آمستردام در رده های اول تا سوم پر رفت و آمد ترین فرودگاه های دنیا ایستاده اند.

در فرودگاه فرانکفورت 106 ایرلاین به 275 مقصد در 111 کشور جهان پرواز دارند. جالب است بدانید که در این فرودگاه روزانه رقمی در حدود 1365 پرواز انجام می گیرد که حدود 80 در صدشان متعلق به مسافرین شرکت هواپیمایی لوفت هانزا ایرلاینز و ایرلاین های وابسته اش می باشد.

فرودگاه بین المللی فرانکفورت، امور حمل و نقلی آن هم از نوع چند منظوره اش را نیز انجام می دهد و از این نظر هم دومین فرودگاه بزرگ اروپایی است و دارای امکانات گمرکی و تدارکاتی بسیاری هم نیز هست.

اطلاعات فرودگاه بین المللی فرانکفورت:

  • نام فرودگاه بین المللی فرانکفورت: Flughafen Frankfurt am Main.
  • کد یاتا: FRA.
  • کد ایکائو: EDDF.
  • نوع فرودگاه: همگانی(مسافری).
  • فاصله تا مرکز شهر فرانکفورت: 12 کیلومتر.
  • فاصله ی زمانی تا مرکز شهر فرانکفورت: 20 دقیقه.

  • ارتفاع: 111 متر.
  • مساحت: 2 هزار هکتار.
  • ترمینال: 2 ترمینال مسافربری.

خطوط هوایی اصلی: آدریا ایر ویز ایرفلوت، ایر آستانا، ایر چاینا، ایر فرانس، اگین ایر لاینز، ایر الگری، ایر برلین، ایر دولومیتی، ایندیا ایر، عار لینگوس، ایر عربیا مرک، ایر کانادا، ایر اروپا و ایر مالتا.

فرودگاه های پرواز مستقیم به فرودگاه بین المللی فرانکفورت: فرودگاه بین الملیل ملکه عالیا امان، فرودگاه آتن، فرودگاه بارسلون، فرودگاه بیلبائو، فرودگاه برمن، فرودگاه آمستردام، فرودگاه بین المللی هارتسفیلد- جکسون آتلانتا، فرودگاه بلگراد، فرودگاه بیلوند، فرودگاه بروکسل، فرودگاه آرلاندا استکهلم، فرودگاه آنتالیا، فرودگاه بین المللی بیرمنگام، فرودگاه بولونیا و فرودگاه بازل.

ترمینال های فرودگاه بین المللی فرانکفورت:
این فرودگاه همانطور که گفتیم دارای دو ترمینال مسافری است اما این را هم باید بدانید که سومین پایانه ی مسافری این فرودگاه در حال ساخت است و در سال 2021 مورد بهره برداری قرار می گیرد. لازم به ذکر است که سطوح مختلف در این ترمنال ها با استفاده از حروف الفبای انگلیسی به تفکیک از هم جدا گشته اند که در ادامه برای شما حتما بیشتر توضیح خواهیم داد.

ترمینال شماره 1:
در این ترمینال، در سطوح B C Z A، پاسپورت ها و گذرنامه های شینگن و غیر شینگن مورد بررسی قرار می گیرند. توجه داشته باشید که اگر قرار است از این فرودگاه پرواز کنید، نوع مسافرت خود و ویزایتان و همچنین مدارک لازم به آن را از قبل بررسی و به همراه داشته باشید زیرا در غیر این صورت شما در صورت بروز نقص و یا مشکل، حتما به مشکل بر خواهید خورد.

ترمینال شماره 2:
دراین ترمینال سطوح Dو Eوجود دارد.بین ترمینال 1 و2، 15 دقیقه ی فاصله ی زمانی وجود دارد که این مسافت را می توانید با اتوبوس های داخل فرودگاه طی کنید و به ترمینال مورد نظر برسید.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی فرانکفورت:

  • تاکسی: برای این که از تاکسی های فرودگاه استفاده کنید، باید به خارج از فرودگاه مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ای به نسبت زیاد به دیگر وسایل نقلیه، خود را به مرکز شهر فرانکفورت برسانید.
  • اتوبوس: برای استفاده از اتوبوس هایی که خارج از محوطه ی فرودگاه ببرند، باید به ترمینال شماره ی 1 مراجعه کنید.
  • مترو: برای این که با مترو خود را از فرودگاه تا به مرکز شهر برسانید، می توانید از طریق ایستگاه های S Bahn، با استفاده از خطوط S8 و S9، خود را به مرکز شهر برسانید.
  • قطار: قرار است که شرکت ملی راه آهن آلمان ایستگاه قطارمخصوص برای فرودگاه به زودی در نظر بگیرد.

امکانات فرودگاه بین المللی فرانکفورت:

  • در هر دو ترمینال، اتاق نماز برای مسافرین وجود است.
  • با پرداخت هزینه می توانید از حمام های فرودگاه استفاده کنید. در حمام های این فرودگاه امکاناتی همچون: شامپو، ژل استحمام، حوله ی پاکیزه و سشوآر برای استفاده کنندگان قرار گرفته است.
  • می توانید از اینترنت رایگان و پر سرعت فرودگاه استفاده کنید.
  • امکانات بانکی و ارزی و همچنین سیستم های پرداخت در دو ترمینال فرودگاه در دسترس مسافران است.
  • تعداد زیادی از فروشگاه های برند های معروف جهان در این فرودگاه دارای شعبه هستند.
  • در ترمینال 1، 6 رستوران و کافه ی متفاوت وجود دارد که شما بسته به نیاز غذایی و خواست خود می توانید از سرویس آن ها استفاده کنید. همچنین در ترمنال شماره ی 2، تعداد محدود تری انتخاب بین غذاخوری ها برای شما وجود دارد.
  • در طبقه ی چهارم ترمینال شماره ی 2، محوطه ای برای بازی کودکان موجود است. همچنین در این مکان برای مادرانی که فرزند نوزاد دارند، اتاق های مخصوص در نظر گرفته شده است.
  • در نزدیکی فرودگاه هتل های بسیاری موجود است که شما برای اقامت می توانید به آن ها مراجعه کنید. به طور مثال هتل شرایتون که در نزدیکی این رستوران قرار گرفته است، ظرفیتی 1008 نفره در خود دارد. در این هتل، مرکز کنفرانس200 نفره ای نیز موجود است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>