اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نکات مهم برای سرویس و نگهداری از کولر آبی

کولرهای آبی یکی از بهترین و محبوب ترین وسایل سرمایشی در کل کشور و مخصوصا در مناطق خشک و نسبتا گرم هستند. این کولر ها در شهرهای آلوده ای چون تهران باید به صورت منظم و سالیانه سرویس شوند. سرویس به موقع کولر آبی و نگهداری صحیح از آن بسیاری از هزینه های مربوط به تعویض قطعات و تعمیر آن را کاهش خواهد داد.

نگهداری صحیح از کولر آبی و سرویس به موقع آن می تواند عمر مفید و بازدهی این وسیله پرکاربرد را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. سرویس کردن کولر آبی حتی مصرف آب و برق را نیز به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. در این مطلب نکاتی مهم در مورد نحوه نگهدرای صحیح و سرویس کولر آبی را برای شما گرد آورده ایم تا با رعایت آنها عمر مفید قطعات کولر آبی را بالا برده و از هزینه های گزاف تعمیر و تعویض کولر آبی جلوگیری کنید.

تعویض به موقع قطعات خراب کولر آبی

برای پیشگیری از خراب شدن کولر باید قطعات کهنه یا خراب آن را به موقع تعویض کرد. برای مثال سیم های فرسوده کولر را باید با سیم تازه تعویض کنید زیرا این سیم های فرسوده می تواند موجب برق گرفتگی شود. پس هر چند وقت یکبار سیم های کوبر آبی را بررسی کنید و قسمت های پوسیده را سریعا تعویض کنید.

تعویض به موقع پوشال ها

پوشال های کولر آبی همیشه مرطوب هستند و به همین دلیل جایگاه بسیار مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها هستند. رشد این آلودگی ها در پوشال بوی بدی را در فضای خانه وارد می کند که ممکن است اهالی خانه را مبتلا به بیماریها تنفسی کند.

نکات مهم برای سرویس و نگهداری از کولر آبی

  • در صورت نیاز الکتروموتورها را تعویض کنید. در این حالت فن ها چرخش نامناسب دارند.
  • روغن کاری منظم موتور کولر آبی و یاتاقان ها برای کارکرد موثر کولر آبی بسیار مهم است.
  • شناور کولر آبی باید به صورت اصولی و در جای صحیح خود قرار داده شود. نقش شناورها در کولر آبی تنظیم فشار و ارتفاع آب است. عدم تنظیم صحیح شناور موجب سرریز شدن آب خواهد شد.
  • وجود لرزش در کولر آبی ممکن است ناشی از برزنت ها باشد. هر چه جنس برزنت کولر آبی باکیفیت تر باشد کارکرد کولر آبی بهتر بوده و نیاز آن به سرویس کوتاه مدت کمتر می شود.
  • اگر کولر شما صدای شدید می دهد باید وضعیت تسمه کولر و پولی ها را بررسی کنید.
  • همه کولرهای آبی دارای دو نوع موتور به نام های دینام و پمپ آب هستند. خراب شدن این دو موتور موجب عملکرد نامناسب در گردش هوا و آب می شود. این موتورها باید هر چند وقت یک بار بررسی شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>