اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترانسفورماتورها یکی از قطعات الکتریکی مهم در کولرگازی ها می باشند که وظیفه آنها تامین ولتاژ موردنیاز المانهای برد کنترل (آی سی ها- رله ها و …) است.

این ترانسفورماتورها اغلب دارای یک ورودی و دو خروجی می باشند که ورودی آنها220 ولت و خروجی آنها 12 و یا 9، 12ولت است. پس از روشن شدن کولر گازی این ترانسفورماتورها گرم می شوند اما برای محافظت از آنها در برابر گرمای بیش از حد، یک فیوز حرارتی بر روی ترانس تعبیه شده است.

فیوز حرارتی که بر روی هسته ترانسفورماتور قرار داده می شود با مدار سیم پیچ اولیه به صورت سری بسته می شود و کاملا گرمای هسته را حس می کند. این فیوز در داخل یک پوشش پلاستیکی قرار دارد و در صورتی که دما به 77 درجه سانتیگراد برسد عمل کرده و مدار را قطع می کند.

انواع روشهای تست ترانسفورماتورهای کولر گازی

روش اول

برای تست ترانسفورماتور می توانید از اهم متر استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید ترانس برد را از روی برد کنترل جدا کنید و با استفاده از اهم متر مقدار مقاومت ورودی و خروجی آن را اندازه گیری نمایید.

اگر اهم متر مقاومت سیم پیچ ورودی را 300 اهم نشان بدهد یعنی سیم پیچ اولیه سالم است اما در صورتی که دستگاه مقاومت سیم پیچ ورودی را بی نهایت نشان داد به احتمال زیاد فیوزحرارتی روی ترانس سوخته است و باید تعویض گردد.اگر می خواهید از سوخته بودن فیوز حرارتی مطمئن شوید می توانید این تست را انجام دهید:

فیوز حرارتی را از روی ترانس باز کرده و پوشش پلاستیکی روی فیوز را از آن جدا کنید. سپس پروب های اهم متر را به دو سر فیوز وصل کنید. اگر عدد مقاومت صفر بود یعنی فیوز حرارتی سالم است و اگر اهم متر مقاومت بی نهایت را نشان داد یعنی فیوز حرارتی سوخته و باید تعویض شود.

روش دوم

در روش دوم باید ولتاژ 220 ولت را به ورودی ترانس متصل کرده و با استفاده از ولت متر ولتاژ خروجی ترانس را اندازه گیری کرد. در این روش ورودی ترانس را به ولتاژ 220 ولت برق شهری و سیم های زرد رنگ خروجی را به ولتمتر وصل کنید (ولتمتر باید روی رنج ~v باشد) که در این حالت ولتمتر باید جریانی بیشتر از 12 ولت را نشان دهد.

حالا پروبهای ولتمتر را به سیمهای سفید خروجی وصل کنید. اگر ترانسفورماتور سالم باشد ولتمتر باید ولتاژی در حدود 9 ولت را نشان دهد. در غیر این صورت مانند روش قبل عمل کنید:فیوز حرارتی را از روی ترانسفورماتور باز کرده و مانند روش قبل آن را امتحان کنید. اگر فیوز حرارتی سالم است قطعا ترانس خراب شده و باید تعویض گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>