اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به طور کلی دستگاه های تهویه مطبوع به دو دسته سیستم های پکیج و سیستم های تهویه تقسیم بندی می شوند.همه اجزای تشکیل دهنده سیستم های پکیج در یک محفظه مشخص قرار دارند اما در سیستم های اسپلیت قسمت هواساز داخل و کنداسور خارج از محفظه قرار داده می شود و این دو قسمت به وسیله لوله های مسی و سیم های الکتریکی به هم اتصال می شوند.

دستگاه های تهویه مطبوع با توجه به نحوه تامین هوای مطبوع برای محیط داخلی نیز به دو دسته سیستم های کانالی و بدون کانال تقسیم می شوند. سیستم های کانالی در دو نوع پکیج و اسپلیت تولید می شوند.

معرفی انواع دستگاه های تهویه مطبوع

انواع دستگاه های تهویه مطبوع بر اساس نحوه نصب و تامین هوای مطبوع Supply به موارد زیر تقسیم بندی می شوند:

سیستم های چیلر

در این نوع سیستم ها هوای خنک به وسیله یک عامل ثانویه به جز مبرد مانند تولید می شوند. در این دستگاه ها ابتدا عامل ثانویه در سیستم چیلر خنک می شود. سپس این عامل به داخل کویل ها واحد هواساز و یا فن کویل های مستقر در ساختمان انتقال داده می شود تا گرمای محیط را جذب کرده و محیط داخلی خانه را خنک کند و مجددا به دستگاه باز می گردد.

این سیستم ها در ظرفیت های مختلفی در بازار موجودند مانند سیستم هایی با ظرفیت پایین مانند آب سرد کن های معمولی و سیستم هایی با ظرفیت بسیار بالا مانند چیلرهایی با کمپرسورهای روتاری، پیستونی و سانتریفورژ همچنین چیلرهای جذبی

سیستم های پکیج کانالی

سیستم پکیج کانالی سیستم هایی هستند که تمام اجزای آنها در یک محفظه مشخص قرار دارد. این سیستم های هوای خنک را تولید کرده و از طریق خروجی ها وارد کانال می کنند. در نهایت هوای مطبوع و خنک به محیط داخلی ساختمان فرستاده می شود.

سیستم های اسپلیت کانالی

اجزای اسپلیت ها در دو بخش مشخص و مجزا قرار می گیرند و از طریق لوله های مخصوص تبرید به همدیگر متصل می شوند.

سیستم های اسپلیت بدون کانال

این نوع اسپلیت ها (مانند کولرهای گازی اسپلیت) برای مکان هایی مناسب هستند که امکان نصب کانال برای آنها وجود ندارد.

سیستم های پکیج بدون کانال

کولر گازی پنجره ای یکی از پرکاربردترین انواع این نوع سیستمها است. این کولر گازی ها معمولا در دو ظرفیت 5000BTUH تا 32000BTUH به بازارها عرضه می شوند.این کولر گازی ها را به گونه ای داخل پنجره یا دیوار نصب می کنند که کویل اپراتور آن به سمت محیط داخلی ساختمان و کویل کندانسور آن به سمت بیرون باشد.

این نوع کولر گازی ها سر و صدای زیادی دارند و هوای سرد را به صورت ناهمگون در محیط توزیع می کنند.دستگاههای تهویه پرتابل نیز از همین نوع سیستم ها هستند. این دستگاهها هوای سرد را به نقطه خاصی منتقل می کنند و در واقع به صورت وضعی عمل کنند.

سیستم های تبخیری

این سیستم ها با تبخیر آب می توانند محیط را خنک کنند. کولرهای آبی یکی از پرکاربردترین سیستم های تبخیری هستند که قدرت خنک سای آنها نسبت به اسپلیت ها بسیار کم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>