اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقش اتصالات در لوله کشی ساختمان

متصل کردن لوله ها در طول های مختلف به هم و به دست آوردن طول لوله مورد نظر.ایجاد پیوستگی های لازم و تغییر جهت در مسیر لوله کشی.اتصالات متنوعی در لوله کشی ساختمان به کار میروند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.برخی از این اتصالات و کاربردهای آنها را در زیر آورده ایم:

  • بوشن ها مغزی ها و تبدیل ها برای ایجاد پیوستگی در لوله کشی ساختمان ضروری هستند.
  • سه راه، چهار راه و زانوها برای ایجاد تغییر مسیر در لوله کشی به کار میروند.
  • برای تبدیل قطر دهانه لوله و اتصالات از تبدیل ها استفاده می کنند.
  • برای بستن دهانه لوله از کلاهک (کپ) و برای کور کردن دهانه از لوله در پوش استفاده می کنند.
  • شیر فلکه ها برای تنظیم دبی لوله کشی کاربرد دارند و با توجه به جنس، قطر و فشار کار در انواع متعددی ساخته می شوند.

در ادامه این مطلب شما را با انواع اتصالات ساختمانی و کاربرد هر یک در لوله کشی ساختمان آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.

لوله مغزی

در لوله کشی ساختمان لوله های با طول بزرگ تر از 30 سانتیمتر را به عنوان تک لوله و لوله هایی با طول کمتر از 30 سانتیمتر را که دو سر آن رزوه شده باشد به عنوان لوله مغزی میشناسند.

سه راهها

سه راهها یکی از پرکاربردترین اتصالات در انشعاب لوله ها هسنتند که انواع و اندازه های متعددی از آنها در بازار موجود است. سه راهها برای ساخت انشعاب های 90 درجه کاربرد دارند و همواره انشعاب هایی با زاویه قائمه ایجاد می کنند.

چهار راه

یکی دیگر از اتصالات پرکاربرد در لوله کشی ساختمان که در اندازه های مختلفی ساخته می شوند. چهار راه در واقع نوعی سه راه است با این تفاوت که یک خروجی دیگر نیز مقابل نافی دارد. این چهار راه خروجی بر روری صفحه ای مشترک و عمود بر هم قرار گرفته اند.

درپوشها

درپوشها از جنس برنج یا چدن بوده و برای بستن انتهای لوله بوشن دار و اتصالات دارای رزوه مادگی کاربرد دارند. در پوش سر چهار گوش بر جسته یا مغزی برای اندازه های کوچک و در پوش سر شش گوش برای اندازه های بزرگ تر به کار میروند.

مهره ماسوره

مهره ماسوره بیشتر در خطوط لوله کشی و تعمیرات آن کاربرد دارد. مهمراه ماسوره ها در انواع مختلفی ساخته می شوند و کاربردهای زیادی دارند. اتصالاتی به وجود آمده از مهره ماسورها به سادگی قابل باز شدن است.

مهره ماسورها دارای رزوهایی سه قسمتی هستند که دو قسمت از آنهه به دو سر لوله ها پیچ می شود و قسمت سوم نیز در عین درگیر بودن با رزوه قسمت اول می تواند بر روی قسمت دوم بلغزد و دو تکه را به هم متصل نگه دارد.

بوشن

یکی دیگر از اتصالات مهم در لوله کشی ساختمان بوده که اغلب از چدن یا آهن چکش خوار و یا برنج ساخته شده اند. در هنگام لوله کشی ساختمان باید سر هر شاخه یک عدد بوشن بسته شود.اغلب بوشن ها دارای رزوه راستگرد بوده اما نوع چپگرد آن نیز در صورت نیاز قابل ساخت است.

روپیچ توپیچ یا دنباله نوع دیگری از بوشن ها هستند که رزوه روپیچ دارند.در لوله کشی سختمان بوشن ها بیشتر برای تبدیل اتصال انتهای رزوه شده (خارجی) لوله به اتصالی با اندازه بزرگ تر کاربرد دارند. این بوشن ها در واقع یک روپیچ توپیچ شبیه به در پوش تو خالی و با دو دهنه به قطر های مختلف هستند که می توانند قطر را کاهش یا افزایش دهند.

کلاهک های لوله

یکی دیگر از اتصالات مهم در لوله کشی ساختمان هستند که برای بستن لوله یا اتصالی که دارای رزوه روپیچ باشد کاربرد دارند. کلاهکها نیز از جنس چدن آهن چکش خوار و برنج می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>