اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

افرا

ارزش غذایی شربت افرا
مهم ترین اجزاء تشکیل دهنده شیره افرا را آب و ساکارز تشکیل می دهند و مقادیر اندکی از مونو ساکاریدهای گلوکز و فروکتوز نیز وجود دارند که در اثر واکنش های برگشت پذیری قندها در ضمن جوشاندن شیره حاصل می آیند. بنابراین قند شامل 90 درصد از کل کربوهیدرات های آن می باشد به طوریکه موجب آزاد شدن 261 کیلوکالری انرژی به ازای هر 100 گرم شربت مصرفی می شود.

موارد استفاده

  1. از شربت افرا در تهیه کیک تاوه ای (pancakes)، کلوچه ها (waffles) و نان برشته (French toast) در آمریکای شمالی استفاده می کنند.
  2. از آن به عنوان طعم دهنده بستنی ها، کلوچه حاوی گوشت (fritters)، سوپ غلات (hot cereal)، میوه های تازه و سوسیس ها استفاده می گردد.
  3. همچنین به عنوان شیرین کننده در:
    1-3 - گرانولا شامل: یولاف، گندم، کنجد، عسل و قطعات میوه خشک که جملگی به عنوان صبحانه مصرف می گردند.
    2-3 - لوبیای پخته
    3-3 - سیب زمینی شیرین
    4-3 - کدوی زمستانه
    5-3 - کیک ها
    6-3 - کیک میوه ای
    7-3 - نان ها
    8-3 - چای و قهوه
    9-3 - تادی (toddy) یعنی نوشابه ای که از شیره نخل هندی به دست می آید.
    10-3 - سُس سیب (apple sauce) مصرف می شود.

تأثیر شربت افرا بر سلامتی
شربت افرا از جمله شیرین کننده هایی نظیر "شربت پُر فروکتوز ذرت" می باشد که در آمریکای شمالی جایگزین بخش هایی از نیاز غذایی مردم به قند نیشکر (ساکارز) شده اند. همچنین امروزه همراه با عسل حدوداً 1% از نیازهای مردم ایالات متحده آمریکا و کانادا به کاربرد شیرین کننده ها در مواد غذایی و نوشابه ها را مرتفع می سازد.

1. آنتی اکسیدان های آن:

ترکیبات فنلی وسیعاً در گیاهان حضور دارند. تاکنون بیش از 2 دوجین ترکیبات فنلی از شربت افرا جداسازی شده اند لذا به ماده ای مفید جهت سلامتی انسان تبدیل شده است و میزان مواد آنتی اکسیدان آن حدوداً 2% وزن خشک آن می باشند. حضور آنتی اکسیدان ها می تواند از اثرات منفی مصرف شیرینی زیاد بکاهد.

آنتی اکسیدان ها دارای اثرات: ضد سرطانی (پروستات و ریه)، ضد باکتری و ضد دیابت هستند. ترکیبات موجود در آن دارای خاصیت ممانعت کنندگی اکسید نیتریک هستند و بدینطریق مانع التهابات در بدن انسان می شوند زیرا التهابات به بروز سرطان ها می انجامند. ترکیبات فنلی موجب بروز رنگ و عطر در مواد غذایی می گردند. آنها می توانند از شکل گیری سلول های سرطانی جلوگیری کنند.

2. اسید آبسیزیک و دیابت:

اثرات اسید آبسیزیک بر گیاهان بخوبی شناخته شده است اما اثراتش بر سلامتی انسان اخیراً تحت بررسی قرار دارند. مشخص شده است که اسید آبسیزیک موجب تحریک آزادسازی انسولین از سلول های پانکراس و افزایش حساسیت سلول های چربی به انسولین می شود

و بدینگونه به عنوان سلاحی قوی در برابر معضلات متابولیسمی و دیابت بکار می آید. شربت افرا همچنین حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از "ترپن ها" است که نقش مهمی در سلامتی انسان دارند.

3. شاخص گلیسیمیک:

شاخص "گلیسیمیک" یا " GI) " glycemic index) مقیاسی برای دسته بندی مواد غذایی است به طوریکه میزان اثرگذاری آن را بر گلوکز خون معین می سازد. با مصرف مواد غذایی دارای GL کم (55 یا پائین تر) می توان از بسیاری بیماری های قلبی، دیابت و چاقی جلوگیری نمود. شربت افرا دارای GL معادل 54 است درحالی که شکر دارای GL معادل 58 و عسل دارای GL برابر با 87 می باشند.

4. سلامت قلب:

عنصر روی که از طریق مصرف شربت افرا نیز تأمین می گردد به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این عنصر می تواند از پیشرفت عارضه تصلب شرائین بکاهد و اثرات کلسترول بد را خنثی سازد. همچنین مطالعات نشان داده اند که کمبود عنصر منگنز موجود در آن در بالغین موجب کاهش سطح کلسترول خوب می گردد.

5. سیستم ایمنی بدن:

عناصر روی و منگنز که از طریق مصرف شربت افرا تأمین می گردند، برای سلامتی سیستم ایمنی بدن نیز اهمیت دارند زیرا آنها باعث تأمین گلبول های سفید خون می گردند. عنصر روی در پروستات بیش از هر اندام دیگری تجمع می یابد به طوریکه کمبود آن موجب بروز سرطان پروستات می شود. عنصر روی در تولید هورمون های جنسی نیز دخالت دارد.

6. پروبیوتیک ها:

پژوهش ها نشان دهنده ظرفیت شربت افرا در تولید پروبیوتیک های جدید می باشند. پروبیوتیک ها فواید بسیاری برای رشد و بقاء میکروارگانیزم های درون بدن انسان دارند که مسئول ترقی هضم مواد غذایی و بهبود سیستم ایمنی بدن می باشند.

همچنین از آن برای تغذیه افرادی بهره می گیرند که نسبت به لاکتوز موجود در لبنیات آلرژی دارند. زیست پذیری باکتری های پروبیوتیک در تولیدات شیره افرا تحت شرایط انبارداری و روده ای قابل توجه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>