اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انجیر

تهیه نقشه کاشت

برای تهیه نقشه فنی کشت انجیر باید به روش، فاصله و شرایط کشت دیم یا با آبیاری کمکی توجه شود، در اراضی شیبدار با شیب کمتر از 50 درصد روش کشت مربعی و در شیب های تند روش کشت مثلثی پیشنهاد می گردد. فواصل کاشت در شرایط دیم 10 × 10 متر و در شرایط با آبیاری کمکی فاصله کشت 8 × 6 متر توصیه می شود.

پیاده کردن نقشه روی زمین

زمین موردنظر جهت احداث باغ انجیر و کشت آن میبایستی از قبل آماده شده باشد، بدین منظور اقدام به جمع آوری سنگها، شخم عمود بر شیب، تراس بندی و تسطیح در اراضی شیبدار می نمایند. سپس مطابق نقشه فنی طراحی شده، محل حفر چاله ها روی زمین با پودر سفیدرنگ یا میخ های بلند مشخص می گردند.

حفر چاله ها

چاله ها در محلهای نشانه گذاری شده با آهک یا چوب با جهت شمالی - جنوبی با عرض نیم متر، طول یک متر و عمق یک و نیم متر در اراضی شیبدار حفر خواهند شد.

در صورتیکه تعداد چاله ها کم باشد حفر آنها توسط کارگر در غیر این صورت چاله ها با بیل مکانیکی حفر می شوند. خاک چاله را در پایین شیب ریخته تا به احداث آبگیر و پوششدار کردن سریع اراضی شیبدار کمک شود.

انتخاب رقم و پایه
استفاده از نهال مرغوب سالم و مطمئن از ارقام اصیل و پر محصول بدون تردید از مهم ترین موارد قابل توجه در احداث باغ و تولید تجاری میوه انجیر برای کشت در اراضی شیبدار می باشد.

چراکه هرچند، سایر شرایط در حد مطلوب تامین گردند، احداث باغ آن با نهال های نامرغوب، ضعیف و غیر مطمعن از نوع رقم دلخواه و یا بیمار، کاری عبث، بیهوده و هدر دادن سرمایه و حتی تخریب اراضی شیبدار است.

چون مدتی پس از کاشت نهال ها، یا بسیاری از آنها خشکیده و یا این نهال ها به درختانی ضعیف و رنجور تبدیل خواهند شد که از نظر رشد و میزان تولید محصول با درختان سالم از همان رقم قابل مقایسه نیستند.

تاکنون مناسبترین رقم خشکباری انجیر برای بسیاری از اراضی شیبدار کشور، رقم سبز استهبان و پر رشدترین پایه برای ارقام برانجیر رقم سیاه تعیین شده است برانجیر باید روی پایه رقم سیاه یا سبز در سن 8 سالگی پیوند شود.

پایه انجیر رقم سیاه، سن درخت برانجیر را کاهش می دهد، اما پایه رقم سبز برای برانجیر چنین مشکلی را ندارد درصورتیکه پیوند در سنین اولیه نهال رقم سبز انجام شود اندازه قسمت هوایی برانجیر بسیار کوچک خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>