اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در صورتی که در خانه خود از کولر آبی استفاده می کنید و از عملکرد آن ناراضی هستید باید به بررسی قطعات کولر آبی بپردازید. خشک شدن یاتاق ها، شل شدن پولی های موتور و پروانه، خرابی موتور کولر و تعویض بوشن موتور از دلایل ایجاد سر و صدای زیاد کولر آبی هستند. در این بین خرابی تسمه کولر هم می تواند باعث ایجاد سرو صدای زیاد کولر یا حتی خنک نشدن کولر آبی باشد پس بهتر است نحوه تعویض و تنظیم تسمه کولر آبی را یاد بگیرید.

تسمه کولر آبی چه کاری انجام می دهد؟

تسمه کولر به مانند شناور و توربین هوای کولر جزو قطعات مکانیکی کولر است. با چرخش تسمه باعث انتقال نیرو از سمت موتور به سمت کمپروسورکولر می شود. تسمه کولر آبی بر روی پولی موتور و پروانه سوار قرار می گیرد و برای لغزش های جزئی طراحی شده است که کار یاتاق های کولر را راحت تر می کند.

زمان تعویض تسمه کولر آبی

هنگام سر و صدای زیاد کولر شک نداشته باشید که یکی از دلایل آن پارگی تسمه کولر است. البته همیشه سر وصدا نمی تواند علت خرابی تسمه باشد بلکه ممکن است کولر کار کند اما خنک نشود که شل بودن تسمه کولر باعث ایجاد این کار می شود.

نحوه تعویض و تنظیم تسمه کولر آبی

  • ابتدا کولر خاموش کنید و از خاموش بودن برق آن مطمئن شوید.
  • دریچه کولر را باز کنید.
  • با مشاهده پارگی و خوردگی تسمه کولر باید آن را در بیاورید و یک تسمه جدید روی پولی ها بیندازید.
  • برای باز کردن تسمه کولر کافیست با دو انگشت خود تسمه را به سمت بیرون بکشید و یک دور آن را بچرخانید با این کار تسمه از پولی پروانه خارج و به راحتی بیرون می آید.
  • برای جا انداختن تسمه جدید هم کافیست از سمت پولی کوچک یعنی پولی موتور شروع کنید.
  • سپس با یک قسمت تسمه رو پولی پروانه بذارید و آن را بچرخانید به راحتی تسمه جا می افتد.
  • هنگام خرید تسمه کولر حتما باید شماره تسمه قدیمی را نگاه کنید و یا اینکه با خود همراه ببرید. اگر موقع نصب تسمه جدید متوجه شوید که تسمه بزرگ است، در این حالت تسمه یک شماره کوچک تر تهیه کنید.

آموزش تنظیم تسمه کولر آبی

در صورت شل بودن تسمه روی پولی ها می لغزد و باعث چرخاندن خوب پولی ها نمی شود و همین دلیلی بر خنک نشدن کولر خواهد بود. البته اگر خیلی هم سفت باشد باعث آسیب رساندن به یاتاق ها و بوشن موتور می شود.پیچ های پایه موتور را شل و پایه ها طوری قرار دهید که تسمه نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد.

میزان تنگی تسمه کولر آبی را از سمت پولی کوچک و با انگشتان دست و فشار دادن تسمه ها به سمت هم می سنجند.در این حالت فاصله بین دو تسمه بالا و پایین باید یک بند انگشت باشد.در حالت دیگر وضعیت موتور را بلافاصله بعد از خاموش کردن آن چک کنید.در این حالت چرخش تسمه ها نباید به سرعت متوقف شود بلکه باید حدوداً 5 دور بچرخد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>