اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کولرگازی اصل در واقع همان کولرگازی دارای اینورتر است که مهم ترین نقش را در مصرف برق کولر دارد. اگر کولرگازی که خریداری میکنیم اینورتر نباشد باید منتظر فیش های برقی با رقم های سرسام آور باشیم. بنابراین پیش از خرید یک کولر گازی باید از از اینورتر بودن آن مطمئن شویم که مصرف برقی بهینه دارد.

این روزها بسیاری از افراد برای خرید کولرگازی به شهرهای مرزی مانند بانه میروند و شخصا اقدام به خرید کولرهای گازی از بازارهای غیررسمی مینمایند. چه در شهر خود بخواهید کولرگازی بخرید و چه به شهرهای مرزی مراجعه کنید باید بتوانید کولر گازی اصل را از یک کولر گازی تقلبی تشخیص دهید.

مقدمه

امروزه مدل های مختلفی از کولرگازی در بازار کشور ما موجود است و در این میان برخی از افراد سودجو ممکن است با قاچاق کولرهایی تقلبی به داخل کشور موجب وارد کردن ضرر و زیان مالی قابل توجهی به برخی از خریداران شوند.

از طرفی در سال جدید و با افزایش شدید قیمت ها قیمت برخی از این وسایل سرمایشی به به دو برابر رسیده و در نتیجه عدم دقت در خرید یک کولر گازی اصل و اینورتر می تواند ضرر مالی زیادی به همراه داشته باشد. این مساله نشان دهنده اهمیت شناسایی و خرید کولرهای گازی اصل از کولر گازی های تقلبی می باشد.

کولر گازی اینورتر

منظور از این نوع کولر گازی ها، کولرهایی است که مجهز به فناوری اینورتر باشند که مصرف برق بسیار پایین تری نسبت به کولرهای معمولی دارند. این کولرها که به آنها کولرهای گازی اینورتر نسل سوم گفته می شود علاوه بر مصرف بسیار پایین برق مزایای دیگری نیز دارند. اخیرا کولرگازی هایی با فناوری دوال اینورتر یا اینورتر جفت نیز ساخته و روانه بازارها شده که طیف گسترده تری از انتخاب را برای خریداران عرضه کرده است و طبعا قیمت بالاتری نسبت به نمونه های قبلی دارند.

خرید کولرگازی از بازارهای غیررسمی

در سال های اخیر بسیاری از افراد برای خرید کولرگازی ارزان به شهرهای مرزی همچون بانه و یا مناطق جنوبی کشور میروند اما این مساله دردسرهای خاص خود را نیز ممکن است داشته باشد. اگر شما هم برای خرید کولرگازی قصد سفر به این مناطق را دارید باید پیش از خرید کولر از اصل بودن آن مطمئن شوید و باید بسیار مراقب باشید تا محصولی ایمن و کاملا استاندارد خریداری نمایید.

در هنگام خرید کولر گازی از این شهرهای مرزی پیش از هر چیز باید به اطلاعات موجود روی برچسب فنی کولر توجه کنید. شما می توانید با بررسی اطلاعات روی این برچسب از اصل یا تقلبی بودن محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنید. مشاوره با افراد حرفه ای و فنی در زمینه خرید کولر گازی نیز می تواند در چنین شرایطی بسیار راهگشا باشد. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم مهم ترین نکات فنی را برای تشخیص یک کولر گازی اصل از تقلبی را به شما آموزش دهیم. این نکات فنی عبارتند از:

مهم ترین مشخصات کولرگازی اینورتر

کولرگازی اصل مجهز به برد اینورتر است که در داخل کمپرسور خارجی تعبیه شده است. از طرفی شما میوانید با مراجعه با سایت شرکت سازنده کولر گازی از اصل بودن آن مطمئن شوید. کولر گازیهای اینورتر ساختار بسیار باکیفیتی دارند و از موادی بسیار مقاوم در ساخت پنل آنها استفاده شده است. توجه داشته باشید که بر روی هیچکدام از قسمت های پنل اصلی یک کولر گازی اینورتر عبارت DC Inverter نوشته نشده است.

برچسب فنی کولرگازی اصل

همانطور که گفتیم برچسب فنی یک کولرگازی بسیار مهم است و شما با مطالعه آن می توانید به اصل یا تقلبی بودن کولر پی ببرید. برچسب فنی یک وسیله الکترونیکی حاوی اطلاعاتی در مورد دستگاه و نوع کارکرد آن است. در تصویر زیر برچسب فنی سمت راست مربوط به یک کولرگازی اینوتردار و برچسب فنی سمت چپ مربوط به یک کولر گازی تقلبی است. با توجه به برچسب فنی می توانیم دو ویژگی فنی کولر گازی را بررسی کنیم.

آمپر مصرفی کولر گازی

بر روی برچسب فنی کولر گازی، آمپر مصرفی دستگاه ذکر می شود. این عدد را می توانید در جلوی گزینه Heating Current برچسب فنی ببینید. همانطور که در تصور میبینید آمپر مصرفی کولر گازی سمت راست یا همان کولر گازی اینورتر دار 3٫2 آمپر و آمپر مصرفی کولر فاقد اینورتر 12٫1 آمپر بوده که نشان دهنده مصرف برق چهار برابری آن است!!!

نوع گاز مصرفی کولر گازی اینورتر

گازمصرفی کولرهای اینوتر R401a بوده و برای کولرهای گازی معمولی گاز مصرفی R22 می باشد. این دو نوع گاز از نظر نقطه جوش متفاوتند. نقطه جوش گاز مصرفی کولر گازی های اینورتر (R410a) منفی 52 و برای گاز مصرفی کولرهای معمولی منفی 41 است. این تفاوت نقطه جوش تأثیر بسیار زیادی بر کارایی و قدرت خنک کنندگی کولرهای گازی اینورتر دارد.

خرید کولر گازی از مراکز معتبر

بهترین راه برای خرید یک کولر گازی اینوتر و اصل مراجعه به مراکز مجاز و فروشگاههای معتبر است. این مرکاز دارای مجوز از اتحادیه های اصناف بوده و از طرفی تجربه کاری مشخصی و حسن شهرتی دارند که نشان دهنده استاندارد بالای محصولات آنهاست. فراموش نکنید که یک کولر گازی اصل باید دارای خدمات پس از فروش و ضمانت نامه باشد.

نکات پایانی

کولرگازی های اینورتر دارای ظاهری زیبا و بسیار شیک هستند و بسته بندی آنها نیز باکیفیت است. به طور کلی بهترین راه برای شناسایی یک کولر گازی اصل و اینورتر دار مطالعه و بررسی برچسب فنی روی آن است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>