اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خنک نکردن کولر گازی بدترین اتفاقی است که ممکن است در تابستان برای ما اتفاق بیفتد. این مساله می تواند به دلایل زیادی رخ دهد اما آنچه مهم است کشف سریعتر علت و رفع آن است. کولرهای گازی قدرت خنک کنندگی بسیار زیادی دارند اما در صورت عدم سرویس به موقع ممکن است دچار خرابی و مشکل شوند که یکی از عواقب آن خراب شدن قدرت خنک کنندگی آنهاست.

مقدمه

این روزها کمتر خانه ای پیدا می شود که در آن حداقل یک کولر گازی یا اسپلیت نباشد. کولرگازی ها به علت قدرت خنک کنندگی بسیار زیادشان خیلی زود جای کولر آبی ها را گرفتند و امروزه در اغب مناطق کشور ما به عنوان محبوبترین سیستم های خنک کننده شناخته می شوند. کولرهای گازی و انواع اسپلیت ها باید به صورت سالیانه سرویس شوند تا از خرابی آنها جلوگیری شود. در ادامه دلایل اصلی خنک نکردن کولر گازی را با هم بررسی میکنیم.

بررسی علت کاهش قدرت خنک کنندگی کولر گازی

برای بررسی قدرت خنک کنندگی کولر اولین مساله ای که باید به آن توجه کرد زمان خریداری کردن کولر نظر است. اگر کولر گازی را به تازگی خریداری کرده اید و قدرت خنک کنندگی آن پایین است با حالتی که چند سالی از عمر کولر گازی گذشته است و به تازگی دچار این مشکل شده متفاوت است. کولرگازی هایی که چند سالی کار کرده اند ممکن است دچار مشکلاتی در سیستم خنک کنندگی شده باشند که برای تعمیر آنها باید هر چه زودتر به یک تعمیرکار ماهر مراجعه نمایید.

دلایل خنک نکردن کولرهای گازی چند ساله

خنک نکردن این کولر گازی های قدیمی می تواند ناشی از عوامل زیادی باشد که از مهم ترین آنها می توان به عدم تمیزکاری به موقع و سرویس سالیانه کولر، گرفتگی فیلتر کولر گازی یا خرابی آن، خرابی و سوختن فن یا موتور فن کولر گازی، خالی شدن گاز کولر یا کاهش آن، خراب بودن کمپرسور کولر گازی، وجود مشکل در بخش ورودی و یا خروجی های هوای کولر گازی، خرابی و اورلود کولر گازی، مشکل در ترموستات کولر گازی و …. اشاره کرد. در صورت وجود هر کدام از این مشکلات بهتر است هر چه زودتر از یک تعمیرکار ماهر بخواهید کولرگازی شما را تعمیر کند.

دلایل خنک نکردن کولرهای گازی تازه

اگر کولر گازی خود را به تازگی خریداری کرده ایداما کولر قدرت خنک کنندگی زیادی ندارد ابتدا باید تمامی تجهیزات و قطعات کولر گازی را بررسی کنید. اگر تمامی این قطعات سالم بودند اما کولر گازی همچنان خنک نمی کند باید دلایل دیگری برای این مساله وجود داشته باشد. مهم ترین دلایل خنک نکردن کولر گازی های تازه عبارتند از:

اول: کمپرسور کولر گازی در معرض نور مستقیم خورشید نصب شده است!

کمپرسور کولر گازی یکی از مهم ترین قطعات کولرگازی است که برای اسپلیت ها در قسمت پنل خارجی دستگاه و برای کولر های پنجره ای در قسمت بیرونی کولر قرار دارد. پنل اسپلیت و کولرگازی پنجره ای را باید در مکانی نصب کرده باشید که حتی الامکان در طول روز نور مستقیم خورشید بر روی آن نتابد. تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید بر روی کمپرسور موجب می شود که کولر نتواند به خوبی فضای داخلی را خنک کند.

ارتباط قدرت خنک کنندگی کولرگازی و کمپرسور کولرگازی

درجه دمای مناسب برای کمپرسور هر کولر گازی ممکن است متفاوت باشد اما باید بدانید که هر چه دمای اطراف کمپرسور بالاتر باشد باد خروجی از کولر گازی نیز داغ تر خواهد بود. به طور کلی گرم شدن و داغ شدن بیش از حد کمپرسور در طولانی مدت می تواند موجب خرابی کولر گازی شود.

تابش مستقیم و طولانی مدت نور آفتاب بر روی کمپرسور به تدریج کارایی آن را کم کرده و در نهایت می تواند موج از بین رفتن عایق ها و اتصال کوتاه در کمپرسور و در نهایت سوختن کمپرسور کولر گازی شود. علاوه بر این تابش نور خورشید بر روی کمپرسور و گرم شدن بیش از حد آن موجب بالا رفتن مصرف برق دستگاه نیز می شود.

اهمیت محافظت از کمپرسور کولر گازی در برابر نور خورشید

کولرگازی ها بر اساس یک یک سیستم چرخشی در هوا کار می کنند که در طی آن هوای گرم داخل خانه را به بیرونن از خانه انتقال می دهند تا فضای داخلی خانه کاملا خنک شود. اگر گرمای بیرون بیش از حد داغ بشد این چرخه دچار مشکل شده و به تدریج قدرت خنک کنندگی کولر گازی کاهش می یابد.

درجه حرارت مناسب برای کار یک کولر گازی دمای بین 46 تا 48 است اما در صورت تابش مستقیم نور آفتاب روی کمپرسور این دما افزایش یافته و کارکرد کولر کاهش می یابد. برای پیشگیری از این مساله توصیه می شود پنل خارجی اسپلیت را در جایی نصب کنید که حتی الامکان در معرض نور آفتاب نباشد و یا برای آن سایبان درست کنید. البته این سایبان باید به گونه ای باشد که عبور هوا در کولر گازی دچار مشکل نشود.

دوم: کم بودن ظرفیت کولر گازی نسبت به محیط

دومین علت شایع خنک نکردن کولرهای گازی تازه خریداری شده مناسب نبودن ظرفیت کولر برای محیط مورد نظر است. شما باید کولر گازی برای منزل خود تهیه کنید که ظرفیت خنک سازی فضای مورد نظر را داشته باشد.برخی از افراد به دلیل کمبود بودجه کولر های گازی ارزان و کم ظرفیت را برای خانه بزرگ خود تهیه می کنند در حالی که این کولرها تنها برای خنک کردن یک اتاق کافی هستند و بدون شک چنین کولری قادر به خنک کردن این فضای بزرگ نخواهد بود.

بنابراین در هنگام خرید کولری را انتخاب کنید که ظرفیت خنک کنندگی فضای مورد نظر شما را داشته باشد و علاوه بر آن ظرفیت باد کولر، میزان گرمای محیط، تعداد کولرهای موجود در فضا، تعداد نفرات و نوع فعالیت در محیط را نیز باید در نظر بگیرید. بنابراین با خرید یک کولر گازی مناسب با فضای مورد نظرتان از دردسرهای خنک نکردن آن دور بمانید.

تأثیر عمر کولر گازی بر عملکرد آن

با گذشت چند سال از عمر یک کولر گازی طبعا کاهش توان و قدرت خنک کنندگی آن مساله ای طبیعی است که می توان با سرویس های سالیانه تا حد زیادی از آن پیشگیری کرد. اسپلیت های موجود در بازار نسبت به کولرهای گازی قدیمی کارایی و قابلیت های بسیار بیشتری دارند و می توانند فضاهای بزرگ را به راحتی خنک کنند. کولر گازی نیز مانند سایر وسایل الکتریکی عمر محدودی دارد و به مرور دچار افت توان و کیفیت می شود.

اهمیت سرویس سالیانه کولر گازی

تعمیر، نگهداری و سرویس به موقع بهترین راهکار برای حفظ قدرت خنک کنندگی کولر گازی و تثبیت عملکرد آن است. توصیه می شود هر سال قبل از روشن کردن کولر گازی یک سرویس کامل برای آن انجام شود تا در صورت وجود هر گونه نقص یا نیاز بتوان با اقدامات پیشگیرانه از خرابی کولر گازی جلوگیری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>