اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کولر گازی اینورتر وی و دی سی اینورتر هر دو از کولر گازی های کم مصرف محسوب می شوند که برخلاف کولرگازی های قدیمی تر مصرف برق بسیار پایینی دارند. کولر گازی اینورتر (INVERTER V) و کولری گازی های (D C INVERTER) کولر گازی های کم مصرف و فوق کم مصرف هستند که هم مصرف برق پایین و هم بازدهی بسیار بالایی دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین تفاوت های این دو کولر گازی کم مصرف آشنا کنیم.

تفاوت در نوع گاز مبرد سیستم

اولین تفاوت این دو نوع کولر گازی کم مصرف، نوع گاز مورد استفاده در سیستم مبرد آنهاست. کولر های دی سی اینورتر که تکنولوژی مدرن تری دارند دارای گاز مبرد R410A هستند. این گاز با مصرف انرژی بسیار کمی می تواند گرما را انتقال دهد و در نتیجه این نوع کولر گازی ها مصرف برق کمتری خواهند داشت. کولر گازی های دی سی اینورتر بهترین انتخاب برای مناطق معتدل و نیمه گرمسیری هستند.

در کولرهای اینورتر وی از گاز مبرد R22 استفاده شده که با مصرف انرژی بیشتری گرما را انتقال می دهند. این گازها بیشتر در کولر های قدیمی با موتور سنگین به کار میروند و در کولرهایی با موتور سبک روتاری نیز از این گاز استفاده می شود. کولرهای اینورتر وی برای مناطق گرم و حاره ای بهترین انتخاب هستند.

تفاوت در جریان برق

سیستم الکتروموتور کولرگازی های D C INVERTER به جریان برق مستقیم DC متصل بوده و با آن تغذیه می شود. دراین کولرها به جای آهنربای القایی از مغناطیس دائمی استفاده شده که تأثیر بسیار مهمی در کاهش مصرف برق داشته است. از طرفی به دلیل متصل بودن به جریان برق DC، این کولرها نیازی به راه اندازی اولیه نداشته و الکتروموتور و کمپرسور کولر با کمترین نیاز به توان و سرعت روشن می شوند.

در این کولرها سرعت و توان متناسب با نیاز کم یا زیاد می شود. این کولرها به دلیل اتصال به جریان برق DC می توانند سرعت را کنترل کرده و کمپرسور می تواند با توجه به نیاز کار کند. در این حالت کمپرسور در اکثر مواقع با توان کم و مصرف برق پایین کار کرده و در عین حال سرمای محیط نیز حفظ می شود.

چگونه یک کولر گازی فوق کم مصرف را تشخیص دهیم؟

برای شناسایی کولرهای دی سی اینورتر یا همان کولرهای فوق کم مصرف باید به برد آن توجه کنید. برد این کولرها در بالای آنها قرار داشته و کاملا قابل مشاهده است. برای اطمینان از فوق کم مصرف بودن کولر می توانید قسمت بالای کمپرسور را باز کرده و برد دی سی را ببینید.

روش دیگر این است که نصاب در هنگامی که کولر کار می کند با استفاده از آمپرسنج مصرف برق را مشاهده و کنترل نموده و فوق کم مصرف بودن آن را تشخیص دهد. کولرهای اینوتر وی برد الکترونیکی اینورتر ندارند اما به جای آن دارای خازن اینورتر بوده که به مصرف پایین برق بسیار کمک می کند.

تفاوت سوم کولرهای اینورتر وی و دی سی اینورتر

کولرهای ایونوتر وی و دی سی اینوتر در ظرفیت های برابر مصرف برق متفاوتی دارند. به طور کلی کولرهای دی سی اینورتر در ظرفیت های برابر با کولرهای اینورتر وی مصرف برق پایین تری دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>