اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه باراخاس

آشنایی با فرودگاه باراخاس مادرید:
اصلی ترین فرودگاه مادرید، پایتخت اسپانیا، فرودگاه بین المللی باراخاس مادرید با اسم کامل فرودگاه آدولفو سورز مادرید باراخاس (Adolfo Suárez Madrid-Barajas Airport) است. مسافرانی که به اسپانیا و مادرید سفر می کنند به احتمال زیاد از این دروازه وارد کشور زیبا و پرهیجان اسپانیا می شوند.

این فرودگاه با مساحت 7500 هکتار، در کنار فرودگاه شارل دوگل پاریس بزرگ ترین فرودگاه اروپا از لحاظ مساحت به شمار می رود. هر سالانه میلیون ها مسافر به مادرید اسپانیا سفر می کنند و بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه رزرو می کنند.

فرودگاه باراخاس مادرید در سال 1928 افتتاح شد و در طول ده ها فعالیت توانسته به یکی از قطب های هواپیمایی اروپا تبدیل شود. این فرودگاه با مرکز شهر مادرید تنها 9 کیلومتر و با قسمت تاریخی مادرید 13 کیلومتر فاصله دارد.

در سال 2017، بیش از 53.4 میلیون مسافر از فرودگاه باراخاس مادرید استفاده کردند و آن را به ششمین فرودگاه پررفت و آمد اروپا تبدیل کردند. این فرودگاه قطب اصلی شرکت هواپیمایی ایبریا (Iberia) محسوب می شود و نقاط مختلف اروپا و سایر کشورهای جهان را به یکدیگر متصل می کند.

شرکت هواپیمایی ایبریا به تنهایی مسئول 40% ترافیک هوایی این فرودگاه است. باراخاس همچنین شاهراه اصلی بین اروپا و آمریکای جنوبی نیز به شمار می رود. این فرودگاه 5 ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. این ترمینال ها با نام های T1, T2, T3, T4 و T4S مشخص می شود.

اطلاعات:

  • نام فرودگاه: Madrid-Barajas Airport.
  • کد یاتا: MAD.
  • کد ایکائو: LEMD.
  • حمل و نقل فرودگاه.

حمل ونقل:

اتوبوس:
شرکت اتوبوسرانی EMT (شرکت حمل و نقل شهری مادرید) سرویس های منظمی از ترمینال های شماره 1، 2 و 4 به مرکز شهر مادرید انجام می دهد. اتوبوس شماره 200 در عرض 30 دقیقه مسافران را از فرودگاه به ایستگاه Avenida de America منتقل می کند. اتوبوس لینا اکسپرس 23 نیز بین فرودگاه و ایستگاه آتوچا (Atocha) حرکت می کند. مسیرهای مختلف دیگری نیز وجود دارند و مسافران را به مرکز مادرید و نقاط دیگر می رسانند.

تاکسی:
در خارج ساختمان فرودگاه، ایستگاه تاکسی وجود دارد. کرایه این تاکسی ها بر اساس کیلومتر شمار محاسبه می شود، بنابراین وقتی سوار تاکسی می شوید دقت کنید که کیلومتر شمار صفر شده باشد. برای حفظ امنیت مسافران توصیه می شود از تاکسی های متفرقه استفاده نکنند؛ تاکسی های مخصوص فرودگاه سفیدرنگ با خط قرمز هستند.

قطار:
شرکت راه آهن دولتی اسپانیا یا رنفه (RENFE) مابین ترمینال شماره 4 فرودگاه باراخاس مادرید و ایستگاه پرنسیپ پیو در مرکز شهر به جابه جایی مسافران می پردازد. این مسیر حدود 40 دقیقه طول می کشد و قطار در ایستگاه آتوچا و چامارتین (Chamartin) نیز توقف می کند. در بخش پروازهای ورودی ترمینال شماره 1 و 4 دفاتر راه آهن رنفه وجود دارند و خدمات بلیط و راهنمایی را برای مسافران انجام می دهند.

مترو:
خط 8 مترو مادرید فرودگاه باراخاس را به Nuevos Ministerios در قلب منطقه تجاری مادرید متصل می کند. این مسیر 15 دقیقه طول می کشد و قطارها از ایستگاه های ترمینال شماره 2 و 4 حرکت می کنند. مترو همچنین فرودگاه را به شبکه راه آهن اسپانیا متصل می کند.

امکانات فرودگاه باراخاس مادرید:
دسترسی به اینترنت:
اینترنت وای فای نامحدود و رایگان در فرودگاه باراخاس مادرید موجود است. برای استفاده از این اینترنت کافی است به شبکه kubiwireless متصل شوید. علاوه بر این، کامپیوترهای متعددی در سرتاسر محوطه فرودگاه وجود دارند و دسترسی به اینترنت را برای مسافران فراهم می کنند. برخی از این کامپیوترها دارای دستگاه پرینتر و امکان شارژ موبایل نیز هستند.

خدمات مالی و تبدیل ارز:
دو بانک در فرودگاه باراخاس مادرید وجود دارد که یکی در ترمینال شماره 2 و دیگری در ترمینال شماره 4 قرار دارد. همچنین دفاتر صرافی متعددی نیز در سرتاسر فرودگاه وجود دارند و کار تبدیل ارز و چنج کردن پول را برای مسافران انجام می دهند. دستگاه های خودپرداز ATM نیز در قسمت های مختلف فرودگاه وجود دارند.

خورد و خوراک:
در فرودگاه باراخاس مادرید بیش از 30 رستوران، کافه و اسنک بار در سرتاسر محوطه فرودگاه وجود دارد. در این فروشگاه ها می توانید انواع غذاهای سنتی اسپانیا و مادرید، غذاهای بین المللی، فست فود، انواع نوشیدنی و … را میل کنید.

خرید:
فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) در این فرودگاه وجود دارد و انواع محصولات مثل تنباکو و عطر را بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران عرضه می کند. در مجموع بیش از 100 فروشگاه و غرفه در فرودگاه باراخاس مادرید وجود دارد و سوغاتی و صنایع دستی اسپانیا، جواهرآلات، پوشاک، لوازم برقی و … را در معرض فروش قرار می دهند.

دفتر اشیاء گمشده:
دفتر اشیاء گمشده در ترمینال شماره 1 و 4 فرودگاه قرار دارد، چمدان های جامانده نیز به دفاتر واقع در ترمینال های شماره 1، 2 و 4 منتقل می شوند.
تسهیلات ویژه:
معماری و طراحی فرودگاه باراخاس مادرید به گونه ای است که افرادی که با ویلیچر سفر می کنند به راحتی می توانند در این فرودگاه رفت و آمد کنند. ایرلاین های مختلف نیز بنا به درخواست مسافران می توانند ویلچیر در اختیار افراد قرار دهند. همچنین پارکینگ مخصوص این افراد نیز در محوطه پارکینگ فرودگاه وجود دارد.

سایر امکانات فرودگاه:
از دیگر امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه می توان به مرکز اورژانس و خدمات پزشکی، داروخانه، منطقه بازی کودکان، اداره پست و غیره اشاره کرد.

هتل های فرودگاه باراخاس:
اگر پروازتان تاخیر دارد یا به هر دلیل مجبورید مدت زمانی را در فرودگاه سپری کنید می توانید از هتل های فرودگاه استفاده کنید.

در داخل محوطه و همچنین حوالی فرودگاه باراخاس مادرید چندین هتل وجود دارند که اقامتی راحت و آسوده را برای مسافران فراهم می کنند. 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>