اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه منارای

فرودگاه منارای مراکش:
فرودگاه مراکش شاهراه اصلی ورود گردشگرانی است که برای بازدید از این کشور زیبا و رنگارنگ به مراکش سفر می کنند. این فرودگاه به دلیل معماری منحصربفردی که دارد بارها به عنوان یکی از زیباترین فرودگاه های جهان شناخته شده است.

جاذبه های گردشگری مراکش و کازابلانکا تلفیقی زیبا و هنرمندانه از فرهنگ عربی، آفریقایی و تأثیر سال ها اقامت اروپاییان و فرانسوی ها در این کشور است. در گوشه و کنار این کشور می توانید بازارهای قدیمی عربی را در کنار کافه های سبک فرانسوی یکجا ببینید

فرودگاه منارای مراکش یا فرودگاه مراکش-منارا (Marrakech-Menara Airport) با کد یاتای RAK فرودگاهی بین المللی در شهر مراکش است. این فرودگاه در 16 کیلومتری شهر مراکش واقع شده و قطب اصلی پروازهای هواپیمایی پادشاهی مراکش (ROYAL AIR MAROC) است.

این فرودگاه پس از فرودگاه محمد پنجم کازابلانکا پررفت و آمدترین فرودگاه کشور مراکش است. در حال حاضر پروازهای مستقیمی به مقاصد مختلف، از جمله کازابلانکا، کشورهای اروپایی، آسیایی و عربی در این فرودگاه انجام می شود.

در سال 2014 بیش از 4 میلیون نفر از این فرودگاه برای جابه جایی استفاده کردند. فرودگاه منارای مراکش دو ترمینال مسافربری دارد که هر دو در ساختمان بزرگ فرودگاه قرار دارند. ترمینال سوم این فرودگاه نیز در دست ساخت و احداث است.

اطلاعات:

  • نام: Marrakesh Menara Airport (به عربی مطار مراکش المناره).
  • کد یاتا: RAK.
  • کد ایکائو: GMMX.
  • تعداد ترمینال: 2 ترمینال.
  • حمل و نقل فرودگاه.

اتوبوس:
اتوبوس شماره 19 هر 20 الی 30 دقیقه مسافران را از فرودگاه به میدان جامع الفنا در مرکز شهر مراکش می رساند. ایستگاه اتوبوس در 800 متری فرودگاه منارا قرار دارد. این اتوبوس ها مسیر فرودگاه تا مرکز مراکش را در عرض 30 دقیقه طی می کنند.

تاکسی:
ایستگاه تاکسی های فرودگاه خارج ساختمان فرودگاه قرار دارد. نرخ کرایه مسیرهای مختلف روی دیوار نوشته شده است و در طول شب حدود 50% به کرایه تاکسی اضافه می شود. در هر صورت اگر به این فرودگاه سفر کردید آماده چانه زدن با راننده ها باشید.

معمولا راننده ها توجهی به قیمت مشخص شده ندارند و ممکن است قیمت بالاتری به مسافران پیشنهاد بدهند. با استفاده از تاکسی در عرض 15 دقیقه می توانید از فرودگاه به شهر برسید.

کرایه اتومبیل:
در فرودگاه منارای مراکش امکان کرایه اتومبیل وجود دارد. شرکت های خدماتی بین المللی مثل یوروپکار، باجت و هرتز و همینطور شرکت های محلی در این فرودگاه حضور دارند و خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند.

سالن های استراحت:
در فرودگاه مراکش سالن های استراحت ویژه ای وجود دارد که امکانات و تسهیلات رفاهی مناسبی را در اختیار مسافران قرار می دهد. برای وارد شدن به این سالن ها باید هزینه ورودی بپردازید و تمام مسافران، صرف نظر از نوع بلیط با پرداخت هزینه می توانند از امکانات این سالن ها استفاده کنند.

سالن استراحت پرل (Pearl Lounge) پروازهای ورودی: این سالن در ترمینال شماره 1، طبقه همکف و بعد از بخش کنترل پاسپورت قرار دارد. این سالن ها به صورت 24 ساعته باز هستند و امکان حمام کردن نیز در آن ها وجود دارد.

سالن استراحت پرل پروازهای خروجی: این سالن نیز در ترمینال شماره 1 و بعد از بخش چک پاسپورت و امنیت فرودگاه قرار دارد. این سالن نیز به صورت 24 ساعته باز است و مسافران پرواز خروجی می توانند از امکانات این سالن استراحت، مثل حمام و دوش استفاده کنند.

هتل های فرودگاه مراکش:
در صورتی که پروازتان تاخیر دارد یا به هر دلیلی مجبورین چندساعتی را در فرودگاه منارا معطل بشوید می توانید برای استراحت و اقامت به هتل های نزدیک فرودگاه مراجعه کنید.

در ادامه چند مورد از این هتل ها را به شما معرفی می کنیم:

  • هتل کنزی فرح (Kenzi Farah Hotel): این هتل فرودگاهی تنها 7 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد. سرویس شاتل فرودگاه نیز با دریافت کرایه کار جابه جایی مسافران را بین فرودگاه و هتل انجام می دهد.
  • هتل منارا موگادور (Ryad Mogador Menara Hotel & Spa): این هتل نیز در فاصله 7 دقیقه ای از فرودگاه مراکش واقع شده است.

امکانات فرودگاه منارای مراکش:
دسترسی به اینترنت:
در فرودگاه منارا امکان دسترسی به اینترنت وای فای وجود دارد. اما برای استفاده از آن باید مبلغی را بپردازید. از کافه ها و مغازه های فرودگاه می توانید کارت دسترسی به اینترنت را خریداری کنید و به شبکه نت متصل شوید.

خدمات مالی و تبدیل ارز:
در هر دو ترمینال فرودگاه منارای مراکش چندین دفتر صرافی وجود دارد و خدمات تبدیل ارز و چنج کردن پول را برای شما انجام می دهد. همچنین دستگاه خودپرداز ATM نیز در سالن پروازهای ورودی ترمینال شماره 2 وجود دارد.

خورد و خوراک:
فرودگاه منارای مراکش یک رستوران و یک کافه دارد، علاوه بر این چندین غرفه و فروشگاه مواد غذایی نیز در این فرودگاه وجود دارد.

خرید:
فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (duty free) در این فرودگاه وجود دارد و انواع محصولات مثل تنباکو و عطر را بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران عرضه می کند. همچنین مغازه گل فروشی، فروشگاه صنایع دستی مراکش و سوغاتی و چندین فروشگاه دیگر نیز در این فرودگاه وجود دارند.

دفتر اشیاء گمشده:
در صورتی که چمدان یا وسیله ای را گم کرده اید می توانید به دفتر ایرلاین یا بخش اطلاعات فرودگاه منارا مراجعه کنید.

پارکینگ:
در محوطه فرودگاه منارای مراکش و در مجاورت ساختمان ترمینال بخش پارکینگ وجود دارد. این پارکینگ گنجایش پارک بیش از 1000 اتومبیل را دارد.

تسهیلات ویژه:
طراحی ساختمان فرودگاه به گونه ای ساخته شده که دسترسی افرادی که با ویلچیر سفر می کنند را راحت کرده است. رمپ های مختلف و بالابر امکان دسترسی به قسمت های مختلف را برای این افراد فراهم کرده است. افرادی که نیازمند مراقبت خاص هستند لازم است قبل از سفر با ایرلاین خود هماهنگ کنند.

سایر امکانات فرودگاه:
از دیگر امکانات فرودگاه می توان به نمازخانه و مرکز خدمات اورژانسی اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>