اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه پکن

فرودگاه پکن | Beijing Capital Airport:
شهر پکن، پایتخت چین و دومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر دارای تاریخی دور و دراز و فرهنگی غنی است و به همین دلیل، یکی از جذاب ترین مقاصد برای گردشگران خارجی است.

فرودگاه بین المللی پکن فرودگاه اصلی این شهر است و در سال های گذشته همواره یکی از پرترددترین و شلوغ ترین فرودگاه های جهان بوده است. در سال 2016 بیش از 606 هزار پرواز در این فرودگاه انجام شده و 94 میلیون نفر برای سفر از فرودگاه پکن برای جابه جایی استفاده کرده اند

فرودگاه بین المللی پکن (Beijing Capital International Airport) با کد یاتا PEK و کد ایکائو ZBAA در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر پکن، پایتخت جمهوری خلق چین قرار دارد. این فرودگاه قطب اصلی هواپیمایی ایرچاینا محسوب می شود و پررفت و آمدترین فرودگاه بین المللی چین به شمار می رود.

این فرودگاه به صورت 24 ساعته فعال است و دارای سه ترمینال مسافربری است:

  • ترمینال شماره 1: پروازهای داخلی هاینان ایرلاینز (Hainan Airlines) در این ترمینال انجام می شود.
  • ترمینال شماره 2: پروازهای داخلی و برخی از پروازهای بین المللی در این ترمینال انجام می شود. چاینا ایسترن ایرلاینز، پروازهای خارجی هاینان ایرلاین، هنگ کنگ ایرلاینز، کوریئن ایر در این ترمینال پروازهای خود را انجام می دهند.
  • ترمینال شماره 3: سایر ایرلاین های داخلی و بین المللی از این ترمینال استفاده می کنند. ایرلاین های معتبر مثل لوفت هانزا نیز در این ترمینال دفتر مخصوص دارند. ترمینال شماره 3 بسیار بزرگ است و به تنهایی بزرگ تر از هرپنج ترمینال فرودگاه هیترو لندن است. این ترمینال بعد از ترمینال فرودگاه دبی بزرگ ترین ساختمان ترمینال فرودگاه در جهان است.

اتوبان مخصوص فرودگاه مرکز شهر پکن را به فرودگاه بین المللی پکن متصل می کند. وسایل حمل و نقل فرودگاه پکن عبارتند از:

مترو:
قطار سریع السیر پکن به راحتی و در کمترین زمان ممکن می توانند شما را از فرودگاه به پکن برسانند. این قطار از ترمینال شماره 2 و 3 مستقیما به مرکز شهر پکن حرکت می کند. مترو پکن مسیر فرودگاه تا مرکز شهر را در 20 دقیقه طی می کنند.

اتوبوس:
اتوبوس های شهری در بیرون محوطه ترمینال های 2 و 3 ایستگاه دارند و شما را به منطقه شونیای (Shunyi District) می برند.

اتوبوس شاتل فرودگاه:
سرویس حمل و نقل شاتل فرودگاه نیز از بیرون سالن پروازهای ورودی هر سه ترمینال به نقاط مختلف در شهر حرکت می کند. این اتوبوس ها به ویژه در مقابل هتل های بزرگ پکن توقف می کنند. محبوب ترین مسیر برای گردشگران جاده زیدان (Xidan) در مرکز شهر پکن است که فاصله بسیار نزدیکی با شهر ممنوعه دارد. این اتوبوس ها مسیر فرودگاه تا مرکز شهر را در 45 دقیقه طی می کنند.

تاکسی:
تاکسی های فرودگاه از کیلومترشمار استفاده می کنند و در محوطه فرودگاه ایستگاه ویژه دارند. اگر وسیله و چمدان زیادی همراهتان است تاکسی بهترین و راحت ترین گزینه برای رسیدن به شهر است. با این تاکسی ها در عرض 45 الی 60 دقیقه (بسته به میزان ترافیک) به مرکز پکن می رسید. برای اطمینان خاطر بهتر است آدرس مورد نظر را به چینی نیز همراه داشته باشید یا آن را به طور دقیق روی نقشه به راننده نشان دهید.

امکانات فرودگاه پکن:
دسترسی به اینترنت:
اینترنت وای فای رایگان در سرتاسر فرودگاه پکن وجود دارد. برای استفاده از این اینترنت می بایست به شبکه AIRPORT-FREE-WiFi متصل شوید. برای دریافت نام کاربری و رمز عبور لازم است سیم کارت چینی داشته باشید، در غیر اینصورت می توانید به بخش اطلاعات فرودگاه مراجعه کنید و با اسکن اطلاعات پاسپورت رمز عبور اینترنت دریافت کنید.

اگر با استفاده از موبایل نمی توانید از اینترنت استفاده کنید دستگاه های کامپیوتر با دسترسی به اینترنت در مرکز تجاری ترمینال شماره 3 وجود دارند و به طور رایگان در دسترس مسافران قرار دارند.

خدمات مالی و تبدیل ارز:
باجه های بانک در ترمینال شماره 3 وجود دارند و کلیه خدمات مالی را برای مسافران انجام می دهند. همچنین دفاتر صرافی نیز در هر ترمینال وجود دارد و کار تبدیل نرخ ارز و چنج کردن پول را انجام می دهد. دستگاه های خودپرداز ATM نیز در داخل ترمینال ها وجود دارد.

خورد و خوراک:
در داخل محوطه فرودگاه انتخاب های متنوع و زیادی برای غذا و نوشیدنی دارید. برای نوشیدنی یک فنجان چای می توانید به چایخانه های چینی بروید، در فروشگاه های فست فود غذا بخورید یا در رستوران های چینی انواع غذاهای سنتی چین و پکن را امتحان کنید. رستوران های ویژه غذاهای بین المللی و کافی شاپ های متعددی نیز در فرودگاه پکن وجود دارند.

خرید:
در هر ترمینال فروشگاه های متعددی برای خرید وجود دارد. در این فروشگاه ها می توانید انواع جواهرآلات و تزئینالت، سوغاتی و صنایع دستی چینی، اسباب بازی و انواع چای را خریداری کنید. فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (duty-free) نیز در سالن پروازهای بین المللی ترمینال شماره 2 و 3 وجود دارند و انواع محصولات را بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران عرضه می کنند.

اشیاء و چمدان های گمشده:
تسهیلات چمدان های گمشده در راهروی بین ترمینال شماره 1 و 2 و در ترمینال شماره 3 قرار دارد.

سایر امکانات فرودگاه:
از جمله امکانات و تسهیلات رفاهی دیگر فرودگاه پکن می توان به مرکز خدمات پزشکی 24 ساعته، سالن ماساژ و اتاق های استراحت اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>