اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه امام خمینی

همه چیز در مورد فرودگاه امام:
فرودگاه بین المللی امام خمینی در چند سال اخیر به شاهراه اصلی پروازهای بین المللی ایران تبدیل شده است. این فرودگاه در 30 کیلومتری شهر تهران و در بزرگراه تهران-قم قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از 40 شرکت هواپیمایی در فرودگاه امام خمینی فعال هستند و در هفته بیش از 700 پرواز به 30 مقصد انجام می شود

فرودگاه بین المللی امام خمینی با کد یاتا IKA در یک سایت 14 هزار هکتاری و در حوزه اداری شهرستان ری قرار گرفته است. کلید ساخت این فرودگاه در سال 1346 زده شد. پیشنهاد ساخت این فرودگاه را سازمان ایکائو مطرح کرد تا با ساخت فرودگاهی مدرن و مجهز از موقعیت ترانزیتی ایران بین آسیا و اروپا به بهترین شکل استفاده شود.

طرح این فرودگاه مدتی ادامه داشت تا آنکه با وقوع انقلاب این طرح متوقف شد. اما خوشبختانه پس از جنگ این طرح دوباره از سر گرفته شد و سرانجام در سال 1383 فاز اول این فرودگاه افتتاح شد.فرودگاه امام خمینی در حال حاضر عمدتا به پروازهای بین المللی اختصاص دارد و پروازهای داخلی بیشتر در فرودگاه مهرآباد انجام می شود.

فرودگاه امام خمینی تاکنون تنها یک ترمینال فعال دارد که سالانه به جابه جایی 8 میلیون مسافر می پردازد. ترمینال های شماره 2 و 3 نیز در حال ساخت و طراحی هستند. انتظار می رود با تکمیل و راه اندازی دو ترمینال دیگر، ظرفیت جابه جایی مسافر به 30 میلیون نفر در سال افزایش پیدا کند. این فرودگاه قطب اصلی شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان، آسمان، قشم، کاسپین، تابان و زاگرس به شمار می رود.

دسترسی به فرودگاه:
فرودگاه امام خمینی در فاصله 30 کیلومتری شهر تهران و در بزرگراه تهران-قم قرار دارد. روش های مختلفی برای رسیدن جابه جایی بین این فرودگاه و شهر تهران و سایر نقاط وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

خودروی شخصی:
اگر با خوردوی شخصی قصد رفتن به فرودگاه امام را دارید می توانید از طریق آزادراه تهران-قم و آزادراه تهران-ساوه خود را به این فرودگاه برسانید.

تاکسی:
سه شرکت سیر و سفر، شرکت تاکسی بیسیم تهران و شرکت تاکسی لوکس مسئولیت حمل و نقل مسافران را بر عهده دارند. در این فرودگاه از خودروهای مختلفی برای حمل و نقل مسافران استفاده می شود که نرخ کرایه متفاوتی نیز دارند.

تاکسی های فرودگاه شامل سمند، تویوتا کمری و فولکس کدی، ون و تویوتا-راو فور هستند. اگر در فرودگاه هستید می توانید به باجه های مخصوص تاکسی در خارج از ساختمان فرودگاه مراجعه کنید. اگر در سطح شهر هستید و قصد دارید به فرودگاه بروید می توانی با شماره های 1833، 1828 و 1804 تماس بگیرید.

مترو:
خط شماره 8 متروی تهران فرودگاه امام خمینی را به شهر تهران و سایر خط های متروی شهری متصل می کند. ایستگاه فرودگاه امام مترو در مرداد 1396 افتتاح شده و مسافران می توانند برای جابه جایی از مترو نیز استفاده کنند.

اتوبوس:
اتوبوس های ویژه فرودگاه امام خمینی مقابل ترمینال شماره 4 فرودگاه مهرآباد قرار دارند و هر یک ساعت یک بار حرکت می کنند. این اتوبوس ها در ایستگاه های متروی میدان آزادی و حرم مطهر نیز توقف می کنند.

امکانات فرودگاه:

  • دسترسی به اینترنت: در باجه های مستقر در فرودگاه می توانید از سرویس رایگان اینترنت استفاده کنید.
  • خدمات تشریفات CIP: اگر مجبورید چند ساعتی را در فرودگاه منتظر بمانید می توانید از خدمات ویژه سالن سی آی پی فرودگاه استفاده کنید. یکی از مزیت های استفاده از این سرویس این است که لازم نیست در صف های طولانی چک-این و دریافت کارت پرواز قرار بگیرید. در این سال ها می توانید از اینترنت وای فای رایگان استفاده کنید، از نوشیدنی های رایگان کافه لذت ببرید و از فروشگاه های لوکس انواع محصولات مثل خاویار، پسته، چرم و … را خریداری کنید. مراحل سوار شدن به هواپیما از طریق کارکنان فرودگاه انجام خواهد شد.
  • سالن های استراحت: در سالن های استراحت می توانید از کافی شاپ اختصاصی، انواع نوشیدنی و وعده های غذایی گرم و سرد و همینطور چشم انداز زیبای باند فرودگاه لذت ببرید.
  • خرید: در محوطه فرودگاه امام فروشگاه ها و غرفه های متعددی وجود دارند. کافی نت فرودگاه انواع خدمات مرتبط با اینترنت و فروش سیم کارت های اعتباری را انجام می دهد. در فروشگاه صنایع دستی در سالن پروازهای خروجی می توانید انواع صنایع دستی و سوغاتی های ایرانی را خریداری کنید. در فروشگاه خشکبار بخش خروجی نیز می توانید انواع خشکبار و تنقلات ایرانی مثل پسته و همینطور زعفران، خاویار و … را تهیه کنید. فروشگاه های فروش عینک آفتابی، فروشگاه عطر و ادکلن، فروشگاه کیف و چمدان چرم و فروشگاه ساعت از جمله فروشگاه های موجود در فرودگاه هستند.
  • خورد و خوراک: در این فرودگاه می توانید غرفه های زیادی را برای تهیه غذا و نوشیدنی پیدا کنید. در سالن پروازهای ورودی و خروجی چندین فروشگاه وجود دارند که انواع نوشیدنی گرم مثل چای، نسکافه، قهوه و انواع کیک و ساندویچ کوچک را عرضه می کنند. اگر هم قصد خوردن غذایی درست و حسابی را دارید می توانید به رستوران های موجود در سالن فرودگاه مراجعه کنید که انواع غذاهای ایرانی و بین المللی را سرو می کنند.
  • صرافی: برای تبدیل پول و چنج کردن نیز می توانید به دو صرافی موجود در فرودگاه در سالن پروازهای ورودی و سالن پروازهای خروجی مراجعه کنید.
  • هتل فرودگاه: مسافرانی که مجبورند مدت زمان زیادی را در فرودگاه استفاده کنند و وقت کافی برای رفتن به شهر را ندارند می توانند از هتل ایبیس واقع در محوطه فرودگاه استفاده کنند. این هتل فرودگاهی توسط گروه هتلداری اکور فرانسه ساخته شد و در فاصله بسیار کمی از فرودگاه قرار دارد. این هتل 7 طبقه دارای 196 اتاق است و از فوریه 2016 آماده خدمات رسانی به مسافران است. رستوران، اینترنت وای فای رایگان، پارکینگ خصوصی رایگان و سرویس کامل اتاق از جمله خدمات رفاهی این هتل هستند. سرویس شاتل رایگان از فرودگاه به هتل و بالعکس وجود دارد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>