اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه دبی

همه چیز در مورد فرودگاه دبی:
دبی در چند دهه اخیر تبدیل به یکی از مراکز توریستی محبوب جهان شده و سالانه میلیون ها نفر برای استراحت و خرید به این شهر سفر می کنند.

به دلیل نزدیکی و هزینه سفر نسبتا ارزان، ایرانی های بسیاری به ویژه برای جشنواره خرید دبی با رزرو بلیط هواپیما و تور دبی به این مکان سفر می کنند.

فرودگاه بین المللی دبی شاهراه اصلی ورود گردشگران سراسر دنیاست و از نظر تعداد مسافر پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان شناخته شده است.

فرودگاه بین المللی دبی (Dubai Airport) با کد یاتا DXB، اصلی ترین فرودگاه دبی در کشور ایالات متحده عربی است. این فرودگاه در سال 2014 بیش از 70 میلیون مسافر را جابجا کرد و پررفت و آمدترین فرودگاه جهان از نظر جابه جایی مسافران بین المللی به شمار می رود.

فرودگاه دبی در زمینی به مساحت 2900 هکتار ساخته شده و در 4 کیلومتری شهر دبی قرار دارد. این فرودگاه قطب اصلی شرکت های هواپیمایی امارات و فلای دبی است و گنجایش جابه جایی 75 میلیون مسافر در سال را دارد. فرودگاه دبی دارای 3 ترمینال است و هر هفته حدود هشت هزار پرواز به بیش از 270 مقصد در سرتاسر دنیا در این فرودگاه انجام می شود.

ترمینال های فرودگاه دبی:
فرودگاه بین المللی دبی سه ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. اکثر ایرلاین های معتبر مثل لوفت هانزا بخشی اختصاصی در فرودگاه دبی دارند:

  • ترمینال شماره 1 اصلی ترین ترمینال فرودگاه محسوب می شود و اکثر ایرلاین های معتبر و پروازهای طولانی از این ترمینال انجام می شود.
  • ترمینال شماره 2 عمدتا به پروازهای منطقه ای اختصاص دارد و پروازهای منطقه خلیج فارس و جنوب آسیا را مدیریت می کند. همچنین پروازهای ارزان قیمت مثل فلای دبی در این ترمینال انجام می شود.
  • ترمینال شماره 3 به هواپیمایی امارت و کانتاس اختصاص دارد. این ترمینال از نظر وسعت و مساحت دومین ساختمان بزرگ در جهان محسوب می شود.

حمل و نقل فرودگاه:
از آنجا که دبی مقصد گردشگری میلیون ها مسافر است، وسایل حمل و نقل عمومی متعددی در این فرودگاه وجود دارند. این وسایل مسافران را به راحتی و در کمترین زمان از فرودگاه دبی به مناطق مختلف شهر دبی و شارجه منتقل می کنند.

تاکسی:

  • اکثر مسافرانی که به دبی سفر می کنند برای حمل و نقل از تاکسی استفاده می کنند. این تاکسی ها از کیلومترشمار استفاده می کنند و به دلیل امنیت و راحتی بهترین گزینه برای مسافران هستند. ایستگاه این تاکسی ها در محوطه بیرونی هر سه ترمینال قرار دارد و شما را به نقاط مختلف دبی و شهرهای اطراف می رسانند.

مترو:

  • خط قرمز مترو دبی در ترمینال های شماره 1 و 3 ایستگاه دارد. این قطارها هر 10 دقیقه یک بار حرکت می کنند و از ساعت 6 صبح تا 12 شب فعال هستند.

اتوبوس:

  • اتوبوس در هر سه ترمینال فرودگاه دبی وجود دارد. خط اتوبوسرانی 401 و 402 شما را به ایستگاه های السبخه (Al Sabkha) و الغبیبه ( Al Ghubaiba) می رساند. برای استفاده از این اتوبوس ها می بایست کارت الکترونیکی نول (NOL card) تهیه کنید.

امکانات فرودگاه دبی:

  • اینترنت: اینترنت وای فای رایگان و نامحدود در محوطه فرودگاه وجود دارد. برای استفاده از این اینترنت لازم است به شبکه های "DXB Free WiFi" یا "DWC Free WiFi" متصل شوید.
  • اطلاعات فرودگاه: بخش اطلاعات فرودگاه دبی در ترمینال شماره 1 قرار دارد. علاوه بر این، کارکنان اطلاعات فرودگاه با تیشرت آبی در محوطه فرودگاه پرسه می زنند و آماده ارائه کلیه خدمات و اطلاعات به مسافران هستند.
  • خدمات مالی: در هر سه ترمینال فرودگاه شعب مختلف بانک وجود دارد که کلیه امور مالی، تبدیل نرخ ارز و چنج کردن پول را برای شما انجام می دهد. همچنین این بانک ها دارای دستگاه های خودپرداز ATM نیز هستند. فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری فرودگاه نیز امور تبدیل پول و برخی امور بانکی را انجام می دهد.
  • خورد و خوراک: در فرودگاه دبی هیچ گونه نگرانی از بابت خورد و خوراک نخواهید داشت. در سالن های این فرودگاه طیف متنوعی از رستورانو کافه وجود دارد. در سالن C یک فودکورت بزرگ وجود دارد که انواع فست فود و نوشیدنی را به شما ارائه می کند. در سالن A فرودگاه رستوران های مجلل و کافه های شیک وجود دارد و در سالن B رستوران غذاهای دریایی انواع غذاهای عربی و بین المللی را سرو می کند. در سالن عمومی ترمینال شماره 1 و 3 نیر فروشگاه های موادغذایی انواع اسنک و عده های غذایی کوچک را به مسافران عرضه می کنند.

خرید: وقتی حرف از دبی می زنیم قبل از هرچیز یاد خرید می افتیم. در فرودگاه دبی هم این نکته به خوبی رعایت شده و فروشگاه های متعددی برای خرید وجود دارند. کلیه فروشگاه های فرودگاه به صورت 24 ساعته باز هستند و در هر ساعتی از شبانه روز می توانید لذت خرید را تجربه کنید. فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) این فرودگاه به دلیل تنوع محصولات و قیمت های مناسب یکی از مشهورترین فروشگاه های دیوتی فری در فرودگاه های جهان است. فروشگاه های دیگر مثل فروشگاه پوشاک، جواهرآلات و … نیز در هر سه ترمینال به وفور یافت می شوند.
اشیاء گمشده: کلیه اشیاء و چمدان های گمشده در فرودگاه به این دفتر منتقل می شوند. این دفاتر در هر سه ترمینال وجود دارند و خدمات تحویل چمدان و بار را نیز انجام می دهند.
سایر امکانات فرودگاه: از سایر امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه دبی می توان به نمازخانه، امکان حمام، مراکز خدمات پزشکی و اورژانس در هر سه ترمینال اشاره کرد. اگر چند ساعتی را قرار است در فرودگاه سپری کنید می توانید سری به موزه فرودگاه در سالن A بزنید، در باغ زیبای فرودگاه در نزدیگی گیت B7 گشت و گذار کنید یا از خدمات اسپا و ماساژ در سالن های B و C لذت ببرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>