اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه سووارنابومی

معرفی فرودگاه سووارنابومی بانکوک:
فرودگاه بین المللی سووارنابومی (Suvarnabhumi Airport) فرودگاه اصلی شهر بانکوک و پر رفت و آمدترین فرودگاه کشور تایلند به شمار می رود.

بانکوک پایتخت کشور تایلند و یکی از پرجاذبه ترین مقاصد گردشگری در سفر به تایلند است. فرودگاه سووارنابومی به عنوان اصلی ترین فرودگاه بانکوک سالانه پذیرای میلیون ها مسافر از اقصی نقاط دنیاست و قطب اصلی شرکت هواپیمایی تای ایرویز به شمار می رود.

فرودگاه سووارنابومی یک فرودگاه بین المللی با کد یاتا BKK است و یکی از دو فرودگاه بین المللی شهر بانکوک، پایتخت تایلند به شمار می رود. فرودگاه سووارنابومی در 25 کیلومتری بانکوک قرار دارد و با 3240 مساحت یکی از بزرگ ترین فرودگاه های بین المللی در منطقه جنوب شرق آسیاست.

این فرودگاه به عنوان قطب اصلی برای ایرلاین هایی مثل تای ایرویز، تای اسمایل ایرویز (Thai Smile Airways) و بانکوک ایرویز (Bangkok Airways) فعالیت می کند.

در حال حاضر فرودگاه سووارنابومی با جابه جایی سالانه حدود 54 میلیون مسافر دوازدهمین فرودگاه پرتردد در جهان و نهمین فرودگاه شلوغ آسیا محسوب می شود. این فرودگاه دو ترمینال برای پروازهای خارجی و یک ترمینال برای پروازهای داخلی دارد و بیش از 80 ایرلاین در این فرودگاه فعالیت می کنند.

کد یاتا فرودگاه: BKK:

دسترسی به فرودگاه:
خدمات حمل و نقل متعددی در این فرودگاه وجود دارند که شما را به بانکوک و سایر قسمت های تایلند می رسانند. لیموزین، تاکسی، اتوبوس های فرودگاه و اتوبوس های محلی دائما بین فرودگاه و شهر بانکوک در تردد هستند. همچنین ایستگاه مترو نیز در فاصله کمی از فرودگاه قرار دارد.

حمل و نقل داخلی فرودگاه:
در داخل محوطه فرودگاه سرویس های حمل و نقلی وجود دارند که مسافران را در مسیرهای بین ترمینال ها، پارکینگ و سایر نقاط نزدیک به طور رایگان جابجا می کنند.

اتوبوس های ویژه فرودگاه:
این اتوبوس ها در چهار مسیر از فرودگاه به شهر بانکوک حرکت می کنند. ایستگاه مرکزی این اتوبوس ها بیرون سالن پروازهای ورودی ترمینال شماره 1 قرار دارد.

اتوبوس های محلی:
این اتوبوس ها از بزرگراه کنار فرودگاه حرکت می کنند و در مقابل فرودگاه سووارنابومی توقف می کنند.

تاکسی:
ایستگاه تاکسی در محوطه بیرونی پروازهای ورودی قرار دارد. در این فرودگاه سه نوع تاکسی وجود دارد: تاکسی های دارای مجوز، تاکسی دارای مجوز و بدون کیلومترشمار و تاکسی های بدون مجوز.

به مسافرانی که به بانکوک سفر می کنند توصیه می شود که برای ایمنی و راحتی خود از تاکسی های مجوزدار استفاده کنند.

این تاکسی ها مجهز به کیلومتر شمار هستند و کرایه آن ها بر اساس مسافت طی شده و عوارض بزرگراه محاسبه خواهد شد. در مورد تاکسی هایی که کیلومترشمار ندارند کرایه آن ها توافقی است و می بایست قبل از سوار شدن در مورد کرایه با راننده توافق کنید. تاکسی هایی که مجوز ندارند ممکن است هزینه کمتری دریافت کنند اما استفاده از آن ها به گردشگران توصیه نمی شود.

لیموزین:
سرویس لیموزین از فرودگاه به شهر بانکوک و بالعکس به جابه جایی مسافران می پردازد. برای کرایه لیموزین می توانید به باجه خدمات لیموزین در سالن پروازهای ورودی ترمینال شماره 1 و 2 و ترمینال داخلی مراجعه کنید.

قطار:
ایستگاه قطار دون موانگ (Don Muang) تنها 500 متر با فرودگاه سووارنابومی فاصله دارد. تابلوهای راهنما در ترمینال شماره مسیر این ایستگاه را به شما نشان می دهند. این قطار از ایستگاه هوآ لامپونگ (Hua Lumpong) در مرکز شهر بانکوک حرکت می کند و راه ارتباطی مهم شهرهای تایلند است. ساعات کاری این قطار از 6:06 صبح تا 20:07 است.

امکانات فرودگاه سووارنابومی:
دسترسی به اینترنت:
اینترنت وای فای رایگان در فرودگاه وجود دارد و هر مسافر تا 2 ساعت می تواند از این سرویس استفاده کند. برای اتصال به اینترنت باید به شبکه وای فای @ AirportTrueFreeWiFi وصل شوید.

اطلاعات فرودگاه:
دفتر اصلی اطلاعات فرودگاه سووارنابومی در سالن پروازهای خروجی، نزدیک گیت های 5 و 6 قرار دارد. همچنین باجه اطلاعات دیگری نیز در کنار گیت 3 و دو باجه دیگر در مجاورت گیت های 3، 4 و 7 و 8 وجود دارد.

خدمات مالی و تبدیل نرخ ارز:
برای تبدیل و چنج کردن پول می توانید به شعبه های کازیکورن بانک (Kasikornbank) و سیام بانک (Siam Commercial Bank) مراجعه کنید. در این شعبه ها انواع خدمات مالی، تبدیل ارز و ارسال حواله انجام می شود.

خرید:
فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty-free) در طبقه چهارم ساختمان فرودگاه وجود دارد و انواع محصولات و کالاها را بدون احتساب هزینه مالیات در معرض فروش قرار می دهد. علاوه بر این، فروشگاه های خرده فروشی، سوپرمارکت، فروشگاه سوغاتی و صنایع دستی نیز در سرتاسر محوطه فرودگاه وجود دارد.

خورد و خوراک:
در این فرودگاه یک فود کورت وجود دارد که به صورت 24 ساعته باز است و انواع غذاهای تایلندی و بین المللی را به مسافران ارائه می کند. همچنین رستوران های متعددی در فرودگاه وجود دارند که طیف متنوعی از غذاهای سنتی تایلند را سرو می کنند.

مرکز خدمات درمانی:
در سرتاسر ساختمان فرودگاه 5 کلینیک وجود دارد که به ارائه انواع خدمات اورژانسی و درمان های سرپایی می پردازند.

حمام و دوش:
در سالن های فرست کلاس لوییس تاورن ترانزیت هتل (Louis’ Tavern Transit Hotel) و لوییس تاورن سی آی پی (Louis’ Tavern CIP) می توانید از سرویس حمام و دوش استفاده کنید.این سالن ها در ترمینال پروازهای بین المللی قرار دارند و تمامی مسافران، صرف نظر از نوع بلیط، می توانند با پرداخت هزینه از کلیه امکانات رفاهی آن ها استفاده کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>