اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

 فرودگاه شارجه

فرودگاه شارجه امارات:
فرودگاه بین المللی شارجه، سومین فرودگاه بزرگ خاورمیانه است که مرکز بزرگ باربری های هوایی خاورمیانه بر حسب تن است.

فرودگاه بین المللی شارجه، پایگاه اصلی شرکت هواپیمایی ایر عربیا است. این فرودگاه یکی از فرودگاه های اصلی و مهم کشور امارات است و در تمامی جهان شناخته شده است. بزرگ ترین ویژگی فرودگاه شارجه برای مسافران این است که اگر هواپیمای پرواز دبی موجود نبود، می توان با پرواز های فرودگاه شارجه به این شهر آمد و در عرض تنها 30 دقیقه به دبی رسید.

فرودگاه بین المللی شارجه با 15.200.000 متر مربع، فرودگاهی واقع در 7 مایلی قسمت جنوب شرقی شارجه امارات متحده ی عربی است. همانطور که بالاتر اشاره شد، این فرودگاه در سال 2015 از طرف شورای بین المللی فرودگاه ها به عنوان سومین مرکز بزرگ باربری هوایی خاورمیانه شناخته شده است.

مقدار باربری این فرودگاه نسبت به سال گذشته تا به الان، 16.1 درصد افزایش داشته است. ترمینال مسافربری این فرودگاه 125هزار متر مربع مساحت دارد. البته درباره ی تاریخ شروع به کار این فرودگاه این گفتنی است که این فرودگاه در روز 1 ژانویه سال 1977 افتتاح شد و جایگزینی برای فرودگاه آر ای اف شارجه شد.

فرودگاه آر ای اف شارجه در سال 1932 افتتاح شده بود و از نظر کارایی دیگر برای شهر شارجه کارآمد نبود و این شهر به فرودگاهی مجهزتر و مدرن تر احتیاج داشت.

فرودگاه شارجه امارات به عنوان اولین فرودگاه در امارات متحده عربی و شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همچنین برای استفاده ی امپریال ایرویز بوده است.

امکانات فرودگاه شارجه:
این فرودگاه در ارتفاع 35 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این فرودگاه یک باند تعیین شده 12.30 سانتی متری با سطح آسفالتی به اندازهی 13320 فوتی دارد. فرودگاه شارجه امارات در فاصله ی 15 کیلومتری و به دور از دبی است.

این فرودگاه از سال 1932 از طریق فرودگاه بین المللی شارجه برای خدمات ترافیکی منطقه ای و مقاصد بین المللی کشور امارات انجام می شود. امروزه این فرودگاه با قبول بسیاری از پروازهای بین المللی و خطوط هوایی منطقه رشد پیدا کرده است.

این فرودگاه از سال 2003، مرکز رسمی پرواز ایرعربیا و خطوط هوایی ارزان قیمت در خاورمیانه است که به جرات می توان گفت به مناطق جدید و بکر با شعاع پروازی 5 ساعت شده است. فرودگاه بین المللی شارجه، دارای خدمات مدرن، راحت و فعالی است که آماده ی خدمت رسانی به مسافرانی است که در این فرودگاه رفت و آمد می کنند.

بین راهروی ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی شارجه تنها 20 دقیقه می باشد. امروزه این فرودگاه پرواز های بسیاری را از پرواز های بین المللی مهم را در خود دارد. فاصله ی این فرودگاه از مرکز شهر شارجه 10 کیلومتر و از دبی 15 کیلومتر است.

از طرف شهرهای عجمان، ام القوین، راس الخیمه و فجیره نیز می توان به این فرودگاه با فاصله ای مناسب، عزیمت کرد. این فرودگاه با دسترسی به بنادر اصلی خلیج با جاده های مستقیم و به بندر شارجه را نیز فراهم می کند. همچنین این فرودگاه به دیگر شهرها و ایالات امارات نیز متصل است.

تصادفات و حوادث:
در 15 دسامبر سال 1997، یک هواپیما از تاجیک ایر از نوع توپولف به شماره ی پرواز 3183 در نزدیکی باند فرود SHJ سقوط مهیبی کرد. در 13 کیلومتری شارجه هواپیما به زمین برخورد کرد. از 86 سرنشین آن، 85 نفر کشته شدند. از 7 خدمه ی این پرواز، تنها 1 نفر زنده ماند.

پرواز 7170 کیش ایر، در 10 فوریه 2004 توسط یک فوکر 50 در نزدیکی باند فرود، سقوط کرد و از 46 سرنشین ان، 43 نفر کشته شدند. از این 43 نفر، 3 نفر خدمه و 40 نفر مسافر بوده اند.

در 7 نوامبر سال2004 هواپیمای باربری بوئینگ 230-747 به دلیل سقوطش در زمان تیک آف با باند پروازبه علت این که محیط کافی نداشته است هواپیمایش آسیب دید. هیچ یک از 4 خدمه ی این پرواز مجروح نشدند.

این تیک آف یا همان پرواز این هواپیما، پس از گزارش دود از برج و شنیدن صدای انفجار بلندی که در کابین خلبان به وجود آمد، سریعا سقوط کرد و از ضررهای بیشتر به وسیله ی سقوطش جلوگیری شد.
در تاریخ 21 اکتبر سال 2009، پرواز شماره ی 2241 عزه ترانسپورت، که توسط یک بوئینگ 320-707 کنترل می شد، هنگام تیک آف و یا همان پرواز سقوط کرد. این پرواز فقط جنبه ی حمل بار داشته است و علاوه بر نابود شدن محموله اش، همه ی 6 خدمه آن کشته شدند.

بیشتر درباره ی فرودگاه شارجه بدانید:
پرواز 483 شرکت هواپیمایی ایرعربیا که در این فرودگاه انجام شد، مقصدش به احمدآباد اولین پروازی بوده است که از فرودگاه شارجه در ساعت 12:35 صبح به پرواز در امده است. پس از این پرواز، پرواز شماره ی 967 شرکت هواپیمایی اجیپت ایر اکسپرس به قاهره در ساعت 12:35 صبح به حرکت درآمده بوده است. در حالی که پرواز شماره ی 655 شرکت هواپیمایی ایرعربیا به خارطوم آخرین پروازی است که از فرودگاه شارجه در 11:50 صبح آن روز پرواز کرد.

هماننطور که بالاتر اشاره کردیم فرودگاه بین المللی شارجه، در سال 1977 ساخته شد. کد یاتا (IATA) برای فرودگاه بین المللی شارجه SHJ است. برنامه ی کاربردی Cleartrip اطلاعاتی در رابطه با نام شرکت های هواپیمایی مختلف که برای فرودگاه شارجه کار می کنند می تواند به شما ارائه دهد. همچنین فهرستی از مسیرهای مناسب و خوب داخلی و بین المللی این فرودگاه از شارجه را برای شما فراهم می کند.

شرکت های هواپیمایی داخلی و بین المللی مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که برای فرودگاه بین المللی شارجه کار می کنند.

در میان این ایرلاین های مختلف، شرکت های هواپیمایی که بیشتر کار می کنند و از همه مشهور تر هستند؛ شرکت های هواپیمایی ایرعربیا، اجیپت ایر اکسپرس (Egyptair Express)، قطر ایرویز (Qatar Airways) و فلای ناس (FlyNas) هستند. علاوه بر این شرکت های هواپیمایی، محبوب ترین پرواز ها در فرودگاه بین المللی شارجه، از شارجه به دوحه و شارجه به قاهره به ترتیب با 42 و 23 پرواز در هفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>