اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه تائویوان

فرودگاه تائویوان تایپه:
فرودگاه تائویوان تایوان ( Taiwan Taoyuan International Airport) فرودگاهی بین المللی در تایپه، پایتخت کشور تایوان است و پایتخت این کشور را به مقاصد بین المللی مختلفی متصل می کند. سالانه 15 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند و بیش از 125000 پرواز در فرودگاه تایوان انجام می شود.

فرودگاه بین المللی تائویوان تایوان در 40 کیلومتری جنوب غربی شهر تایپه قرار دارد. این فرودگاه دو ترمینال دارد که به پروازهای داخلی و خارجی اختصاص دارد.

فرودگاه تائویوان بزرگ ترین فرودگاه کشور تایوان است و قطب اصلی شرکت های هواپیمایی مثل چاینا ایرلاینز (China Airlines) و اوا ایر (EVA Air) محسوب می شود.

فرودگاه دیگر کشور تایوان، فرودگاه سونگشان تایپه از این فرودگاه بسیار کوچک تر است و بیشتر به پروازهای داخلی و محلی اختصاص دارد. ده مقصد پرتردد فرودگاه تائویوان در سال 2015 پروازهایی به کشورهای هنگ کنگ، توکیو، اوزاکا، شانگهای، سنگاپور، بانکوک، سئول، لس آنجلس و شهر هوچی مینچ بوده است. این فرودگاه در حال حاضر 2 ترمینال دارد و ترمینال شماره سه نیز در دست ساخت و احداث است.

  • ترمینال شماره 1: این ترمینال در سال 2012 نوسازی و بازسازی شد و 18 گیت پروازی دارد.
  • ترمینال شماره 2: این ترمینال در سال 2000 افتتاح شد و 20 گیت برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. حمل و نقل بین دو ترمینال فرودگاه تائویوان توسط وسایل اسکای ترین (Skytrain) رایگان انجام می شود.

راه های دسترسی به فرودگاه:
قطار:
قطار اکسپرس یا تندرو سال گذشته راه اندازی شد و در عرض 35 دقیقه فرودگاه تائویوان را به ایستگاه اصلی تایپه متصل می کند.

اتوبوس:
در محوطه فرودگاه تائویوان اتوبوس های متعددی وجود دارند که مسافران را از دو ترمینال فرودگاه به مقاصد شهرهای اصلی و همچنین ایستگاه راه آهن منتقل می کنند.

تاکسی:
ایستگاه های تاکسی فرودگاه تائویوان در بیرون سالن پروازهای ورودی هر دو ترمینال به صورت 24 ساعته در دسترس مسافران قرار دارند.

MRT:
قرار است خط متروی جدیدی بین فرودگاه تائویوان و شهر تایپه راه اندازی شود که این مسافت را در حدود 30 دقیقه طی می کند.

امکانات فرودگاه
دسترسی به اینترنت:
اینترنت وای فای رایگان در این قسمت ها وجود دارد

در ترمینال شماره 1 و در سالن پروازهای خروجی سه قسمت با امکان دسترسی به اینترنت وجود دارد. برای استفاده از اینترنت در ترمینال شماره 2 نیز می توانید به کافه میلا بروید.

اطلاعات فرودگاه:
در هر دو ترمینال فرودگاه کانترهای اطلاعات وجود دارند و به صورت 24 ساعته آماده ارائه اطلاعات و خدمات به مسافران هستند.

تبدیل ارز:
امکان تبدیل ارز و چنج کردن پول به صورت 24 ساعته در این مکان ها انجام می شود: بانک تایوان در ترمینال شماره 1 و 2، بانک Mega ICBC در ترمینال شماره 2، همچنین در برخی دفاتر خدمات بانکی نیز تبدیل نرخ ارز انجام می شود.

دستگاه خودپرداز ATM:
دستگاه های خودپرداز متعدد در هر دو ترمینال در سالن پروازهای ورودی و خروجی وجود دارد.

خرید:
فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty-free) در محوطه فرودگاه وجود دارد و از ساعت 6 صبح تا 11:30 شب انواع محصولات و کالاها را بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران عرضه می کند. فروشگاه های کتاب، سوغاتی، صنایع دستی تایوان و سایر محصولات نیز در فروشگاه های متعدد در سرتاسر فرودگاه تائویوان وجود دارند.

خورد و خوراک:
در این فرودگاه رستوران ها و فروشگاه های فست فود مختلفی را می توانید پیدا کنید. یک فود کورت در ساختمان شماره 1 فرودگاه وجود دارد، رستوران توکیو پرنس رامن، جیمی کیچن و خانه استیک تایپه از جمله رستوران های معروف در این فرودگاه هستند. همچنین انواع اسنک و وعده های غذایی کوچک نیز در فروشگاه های مختلف به فروش می رسد.

خدمات پزشکی:
خدمات امداد و اورژانس در کلینیک های فرودگاه تائویوان به مسافران ارائه می شود. این کلینیک ها در هر دو ترمینال وجود دارد و ساعات کاری آن ها از 8 صبح تا 5 بعدازظهر است.

داروخانه:
در دو ترمینال فرودگاه داروخانه وجود دارد و از ساعت 6 صبح تا 11 شب باز هستند.

فعالیت های فرهنگی:
محدوده تجربه فرهنگی (Cultural Experience Area) در فرودگاه تائویوان امکان آشنایی با هنر سنتی و فرهنگ تایوان را به مسافران می دهد. با گشت و گذار در این قسمت می توانید خوشنویسی سنتی تایوان را یاد بگیرید، سوغاتی رایگان دریافت کنید و روی کاغذهای سنتی تایوان طراحی کنید. این محدوده در ترمینال شماره 2 وجود دارد و چیاخانه سنتی، گالری عروسک های سنتی و مغازه صنایع دستی و چترهای کاغذی نیز در این قسمت وجود دارد.

حمام و دوش:
در این فرودگاه امکان استحمام و دوش گرفتن نیز برای مسافران وجود دارد. در هفت نقطه فرودگاه، در هر دو ترمینال در قسمت پروازهای ورودی و خروجی این حمام ها را می توانید پیدا کنید.

سالن انتظار:
سالن های متعددی برای استراحت و انتظار مسافران وجود دارد، مثل سالن هلو کیتی که با تزئینات و وسایل بازی که دارد برای سرگرم کردن کودکان مناسب است، سالن کتابخانه که مسافران می توانند در مدت زمان باقیمانده تا پرواز کتاب بخوانند و سالنی دیگر که انواع چای سنتی را به مسافران عرضه می کند. دسترسی به این سالن ها رایگان است.

هتل های فرودگاه:
اگر دوست ندارید در سالن انتظار منتظر بمانید یا آنکه به دلیل تاخیر پرواز یا هر دلیل دیگری مجبورید ساعات طولانی در فرودگاه تائویوان منتظر بمانید می توانید برای استراحت و اقامتی کوتاه به هتل های نزدیک فرودگاه بروید:

هتل فرودگاهی نواتل تایپه (Novotel Taipei Taoyuan International Airport) در فاصله 5 دقیقه ای از فرودگاه قرار دارند و اتوبوس های رایگان هر سی دقیقه یک بار مسافران را از فرودگاه به هتل جابجا می کنند. ساعات کاری این اتوبوس ها از ساعت 6 صبح تا 11:30 شب است.

هتل سیتی سوئیت گیت وی (City Suites Gateway) تنها 3 دقیقه با فرودگاه تائویوان فاصله دارد و با کمی پیاده روی می توانید به این هتل برسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>