اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه گوا

فرودگاه گوا در هند:
هندوستان سرزمین شگفتی هاست و هزینه ارزان سفر به هندوستان و اخذ ویزای راحت باعث شده تا این کشور زیبا و پراز عجایب به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار و محبوب تبدیل شود. شبه قاره هندوستان سرزمینی بسیار پهناور است و در هر گوشه از این کشور با رسم و رسوم و فرهنگ های مختلفی آشنا می شوید.

گوا یکی از مناطق خاص و محبوب هند است که به دلیل آب و هوای مطبوع و سواحل زیبایی که دارد، و البته به دلیل هزینه ارزان سفر بسیار پرطرفدار است و مسافران زیادی از سراسر دنیا به این شهر بندری و زیبا سفر می کنند.

فرودگاه گوا با نام اصلی فرودگاه دابولیم (Dabolim Airport) در شهر دابولیم در استان گوا هندوستان واقع شده است و به دلیل شهرت گوا بیشتر به عنوان فرودگاه گوا شهرت دارد. این فرودگاه بین المللی در 5 کیلومتری شهر دابولیم ایالت گوا قرار گرفته است.

هرچند مسافرانی که به گوا سفر می کنند گاهی بلیط هواپیمای خود را به مقصد فرودگاه بمبئی هم رزرو می کنند، اما فرودگاه گوا اصلی ترین گذرگاه ورود گردشگران توریست ها به این بندر تفریحی است. فرودگاه گوا دو ترمینال قدیمی داشت که به پروازهای داخلی و خارجی اختصاص داشتند.

با توجه به اقبال گسترده گردشگران سرتاسر دنیا به این بندر تفریحی و نیاز به گسترش و توسعه فرودگاه، در سال 2014 فرودگاه گوا ترمینال جدید و مدرنی برای سرویس دهی به ترافیک بالای گردشگران خارجی راه اندازی کرد.

این ترمینال جدید گنجایش 2750 مسافر را دارد و قادر است 4 میلیون نفر را در سال جابجا کند. با وجود ساخت ترمینال جدید به نظر می رسد فرودگاه گوا همچنان نیاز به گسترش و توسعه داشته باشد تا بتواند حجم بالای گردشگران را مدیریت کند.

امکانات فرودگاه گوا:
خیلی مهم است که با رسیدن به فرودگاه گوا در هند از امکانات این فرودگاه مطلع باشید تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید. در ادامه چند مورد از این امکانات را معرفی می کنیم:

دسترسی به اینترنت:
در داخل سالن های فرودگاه گوا اینترنت وای فای وجود دارد و می توانید با دسترسی به اینترنت پرسرعت از فضای اینترنت استفاده کنید.

اطلاعات فرودگاه:
بخش توریسم و اطلاعات فرودگاه در قسمت پروازهای ورودی هر دو ترمینال فرودگاه گوا وجود دارد.

خدمات ارزی:
یک بانک و چندین دستگاه خودپرداز ATM در فضای فرودگاه وجود دارد، برای تبدیل ارز و چنج کردن پول نیز می توانید به صرافی های موجود در ساختمان ترمینال مراجعه کنید.

خورد و خوراک:
در هر دو قسمت پروازهای داخلی و خارجی اسنک بار و کافه های متعددی وجود دارند که انواع وعده های غذایی کوچک و نوشیدنی را به مسافران عرضه می کنند. اگر هم دلتان یک غذای هندی درست و حسابی و البته تند و تیز می خواهد می توانید به رستوران هندی در ترمینال پروازهای داخلی بروید و انواع غذاهای هندی (و بین المللی) را امتحان کنید.

خرید:
در فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) که در ترمینال فرودگاه وجود دارد می توانید انواع محصولات و کالاها را بدون احتساب هزینه مالیات خریداری کنید. همچنین فروشگاه های لباس، کتاب، سوغاتی و روزنامه فروشی نیز در هر دو ترمینال پروازهای خارجی و داخلی وجود دارد.

تسهیلات ویژه:
امکانات و تسهیلات ویژه افراد ناتوان و دارای محدودیت حرکتی در این فرودگاه وجود دارد و ویلچیر و کمک های لازم از سوی خطوط هواپیمایی ارائه می شود. بالابر و رمپ نیز برای جابه جایی راحت تر این مسافران در نقاط مختلف فرودگاه وجود دارد.

کرایه اتومبیل:
خدمات کرایه ماشین در بخش پروازهای داخلی فرودگاه گوا وجود دارد. در هند کرایه ماشین به همراه راننده امری متداول و طبیعی است. چون جهت عکس رانندگی در جاده های هند و همینطور کیفیت ضعیف جاده ها رانندگی را برای توریست ها کمی مشکل می کند.

حمل و نقل فرودگاه گوا:

  • اتوبوس: اتوبوس های محلی که از نزدیکی فرودگاه عبور می کنند می توانند شما را به بندر گوا و مناطق گردشگری دیگر برسانند. البته نکته ای که در مورد هند باید بدانید این است که وسایل نقلیه عمومی، از جمله اتوبوس، غالبا بسیار شلوغ و پرازدحام هستند و گاهی سوار شدن در آن ها، آن هم با وسیله و چمدان فکر چندان خوبی نیست. مضاف بر اینکه این اتوبوس ها زمانبندی منظمی ندارند و دیر به دیر حرکت می کنند.
  • تاکسی: اگر وسیله و چمدان زیاد دارید تاکسی گزینه مناسبی برای شماست. در فرودگاه گوا می توانید به دفتر کرایه تاکسی فرودگاه در بیرون ساختمان ترمینال مراجعه کنید و برای رفتن به بندر گوا یا سایر شهرهای نزدیک تاکسی بگیرید.
  • مینی بوس: مینی بوس های محلی نیز می توانند شما را به بندر گوا برسانند. اما همانطور که در بالا گفتیم این مینی بوس ها نیز معمولا بسیار شلوغ هستند.
  • قطار: نزدیک ترین ایستگاه قطار به فرودگاه گوا Vasco da Gama است که حدود 5 کیلومتر با فرودگاه فاصله دارد. هند شبکه ریلی گسترده ای دارد و تقریبا در هر شهر و دیاری ایستگاه دارد. اما اگر قصد دارید از قطار استفاده کنید آماده مواجه شدن با واگن های شلوغ و پرازدحام باشید.

وسایل حمل و نقل عمومی در هند همیشه به شلوغ بودن معروفند و شاید برای کسی که تازه از هواپیما پیاده شده و کلی بار و چمدان دارد گزینه چندان مناسبی نباشد.

اگر با تور گوا به این شهر سفر کرده باشید معمولا حمل و نقل شما توسط مسئول تور برنامه ریزی شده و لازم نیست نگران این چیزها باشید.

البته برخی افراد هم هستند که از شلوغی و ازدحام وسایل نقلیه عمومی نه تنها ناراحت نمی شوند که برایشان جذاب و جالب هم هست. بالاخره تجربه سوار شدن در یک اتوبوس شلوغ در وسط خیابان های هند می تواند به نوع خود تجربه جدید و جالبی باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>