اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه چمپینو

معرفی فرودگاه چمپینو در رم:
فرودگاه بین المللی چمپینو (Rome Ciampino Airport) دومین فرودگاه بین المللی شهر رم است. این فرودگاه در سال 1916 افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین فرودگاه های دنیا است که همچنان در حال فعالیت است.

این فرودگاه پس از فرودگاه لئورناردو داوینچی دومین فرودگاه مهم شهر رم است و مسافرانی که به این شهر سفر می کنند، چه از طریق تور یا به صورت شخصی، بلیط هواپیمای خود را به مقصد یکی از این دو فرودگاه رزرو می کنند.

فرودگاه بین المللی چمپینو در 12 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر رم و در حاشیه بزرگراه کمربندی شهر رم قرار دارد.

این فرودگاه در سال 1916 افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین فرودگاه ها به شمار می رود. فرودگاه چمپینو تا سال 1960 و قبل از ساخت فرودگاه لئورناردو داوینچی، اصلی ترین فرودگاه شهر رم محسوب می شد و سالانه بیش از 2 میلیون نفر برای سفر و جایجایی از این فرودگاه استفاده می کردند.

از زمان بازگشایی فرودگاه لئوناردو داوینچی، این فرودگاه در رتبه دوم اهمیت قرار گرفت و امروزه به پروازهای چارتر و پروازهای خصوصی اختصاص دارد.

فرودگاه چمپینو به دلیل هزینه های پایین حمل و نقل امروزه به یکی از شلوغ ترین و پرازدحام ترین و رو به رشد ترین فرودگاه ها در ایتالیا تبدیل شده است. طبق آمار سال 2007 این فرودگاه بیش از 5 میلیون مسافر را به کشورهای مختلف دنیا جابجا کرده است.

با توجه به افزایش شمار گردشگرانی که به ایتالیا و شهر رم سفر می کنند ازدحام فرودگاه چمپینو و فرودگاه دیگر رم به حدی زیاد شده که وزارت حمل و نقل ایتالیا در نظر دارد با ساخت سومین فرودگاه در شهر رم، حجم بالای ترافیک مسافر را بهتر مدیریت کند.

راه های دسترسی به فرودگاه:

  • اتوبوس: روزانه اتوبوس هایی بین فرودگاه چمپینو و ایستگاه قطار مرکزی رم ( Roma Termini station) به جابه جایی مسافران می پردازد. این اتوبوس ها در مقابل ساختمان پروازهای بین المللی قرار دارند. اتوبوس های کورتال () هر پانزده دقیقه مسافران را از فرودگاه چمپینو به خط A مترو در ایستگاه Anagnina می رسانند.
  • تاکسی: در بخش خروجی فرودگاه می توانید به مقاصد مختلف تاکسی بگیرید. برای امنیت و راحتی بیشتر شما، اکیدا توصیه می شود برای حمل و نقل از تاکسی های ویژه فرودگاه استفاده کنید و اگر ماشین متفرقه ای به شما پیشنهاد داد سوار شوید قبول نکنید. تاکسی های ویژه فرودگاه با علامت تاکسی روی ماشین مشخص شده اند و شماره مجوز راننده روی در و پشت اتومبیل نوشته شده است.
  • قطار: نزدیک ترین ایستگاه قطار به فرودگاه چمپینو، ایستگاه چامپینو (Ciampino Città) است. اتوبوس های COTRAL/SCHIAFFINI هر 30 دقیقه یک بار از فرودگاه به مقصد این ایستگاه و بالعکس حرکت می کنند.

امکانات فرودگاه چمپینو:
دسترسی به اینترنت:
در فرودگاه چمپینو رم مسافران می توانند از اینترنت وای فای رایگان و نامحدود استفاده کنند. برای اتصال به اینترنت فرودگاه باید به شبکه اینترنت «AIRPORT FREE WIFI» متصل شوید.

اطلاعات:
در نزدیکی بخش چک-این پروازها بخش اطلاعات و راهنمایی فرودگاه وجود دارد و از ساعت 5 صبح تا 11 شب آماده خدمت رسانی و راهنمایی مسافران است.

اشیاء گمشده:
بخش اشیاء گمشده و پیدا شده در قسمت اطلاعات پروازهای ورودی قرار دارد.

خدمات مالی:
بانک رم (Banca di Roma) در این فرودگاه شعبه دارد. همچنین دستگاه های خودپرداز ATM در محوطه عمومی فرودگاه و قسمت پروازهای خروجی وجود دارد. برای تبدیل نرخ ارز یا چنج کردن پول نیز می توانید به دفاتر تبدیل پول که در هردو قسمت پروازهای ورودی و خروجی قرار دارد مراجعه کنید. ساعات کاری این دفاتر هر روز از ساعت 8 صبح الی 9 شب است.

خورد و خوراک:
در فرودگاه چمپینو رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های فست فود متعددی وجود دارند و انواع غذاهای ایتالیایی و بین المللی، اسنک و نوشیدنی را به مسافران ارائه می کند.

خرید:
فروشگاه Aelia که فروشگاهی بدون مالیت و دیوتی فری (Duty Free) است از ساعت 6 صبح تا 9:30 شب باز است و انواع محصولات و کالاها را بدون احتساب مالیات به مسافران عرضه می کند. همچنین فروشگاه های مختلف دیگری نی زدر فرودگاه چمپینو وجود دارند که انواع محصولات مثل عطر، سوغاتی و پوشاک را در معرض فروش قرار می دهند.

پارکینگ فرودگاه:
در فاصله نزدیکی از ساختمان فرودگاه چمپینو چند محوطه پارکینگ وجود دارد.

تسهیلات ویژه افراد با محدودیت حرکتی:
امکانات و تسهیلات ویژه مسافرانی که محدودیت حرکتی و جسمی دارند شامل فضای پارک ویژه، سرویش بهداشتی مخصوص معلولین و بالابرهای مخصوص حمل ویلچیر. مسافرانی که نیاز به خدمات بیشتری دارند بهتر است پیش از سفر و خرید بلیط هواپیما هماهنگی های لازم را با شرکت هواپیمایی انجام دهند.

هتل فرودگاه چمپینو:
هتل Hotel Villa Giulia در میدان اصلی چمپینو قرار دارد و 300 متر با ایستگاه قطار فاصله دارد. با استفاده از این قطار می تواند در کمترین زمان به فرودگاه بروید.

کرایه اتومبیل:
شرکت های کرایه اتومبیل متعدد مثل Avis، Hertz، Europcar و Sixt در سالن پروازهای ورودی فرودگاه چمپینو دفتر دارند و به ارائه خدمات و سرویس دهی به مسافران می پردازند.

سایر خدمات و امکانات فرودگاه:
خدمات امداد و کمک های اولیه به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات امدادی و اورژانسی به مسافران است. فرودگاه واقع در فرودگاه نیز می تواند در موارد پزشکی جزئی به مسافران خدمات رسانی کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>