اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

10 باند فرودگاه ترسناک در جهان:
اکثر باندهای فرودگاه در سراسر جهان بسیار بزرگ و طولانی هستند و فرود آمدن روی آن ها کار ساده ای است. اما در گوشه کنار این دنیا چندین باند فرودگاه وجود دارند که فرود آمدن در آن ها بسیار ترسناک و هولناک است.

این باندها یا خیلی کوچک هستند یا در مناطق طبیعی خطرناک قرار گرفته اند. حتی نگاه کردن به تصاویر این باندهای فرودگاه هم ترسناک است چه برسد به اینکه هواپیمایی واقعا بخواهد روی آن فرود بیاید.

فرودگاه گوستاو

فرودگاه گوستاو 3 در جزیره سنت بارتلمی:

  • فرودگاه گوستاو 3 (Gustaf III Airport) که به نام فرودگاه سنت جان نیز شناخته می شود در جزیره سنت بارتلمی (Saint-Barthélemy) قرار دارد. باند فرودگاه این منطقه در لبه جزیره قرار گرفته و بسیار باریک و کوچک است.خلبان ها باید مراقب باشند هنگام فرود یا بلند شدن از این باند فرودگاه لیز نخورند و داخل آب نیفتند! در این باند محاسبه دقیق زمان بلند شدن و فرود آمدن بسیار حیاتی است، چون اگر هواپیما چند ثانیه دیرتر از زمین بلند شود ممکن است داخل آب بیفتد.

فرودگاه بارا

فرودگاه بارا در اسکاتلند:

  • فرودگاه بارا (Barra Airport) در مجمع الجزایر هبرید در ساحل غربی کشور اسکاتلند قرار دارد. در این فرودگاه هواپیماها برای فرود و برخاستن از ساحل دریا استفاده می کنند! بله، باند فرودگاه در این منطقه برای پروازهایی که در طول روز انجام می شود از سطح مسطح ساحلی است.

فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا

فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا در سنت مارتین:

  • فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا (Princess Juliana International Airport) بی شک یکی از ترسناک ترین و شاید ترسناک ترین باندهای فرودگاه در جهان است. این باند فرودگاه دقیقا در نزدیکی ساحل گردشگری پرازدحام این منطقه قرار دارد. اما جالب است بدانید که نزدیک بودن هواپیما به ساحل نه تنها باعث ترس و نگرانی مردم نشده، بلکه به یک جاذبه گردشگری هم تبدیل شده است. افرادی که برای تفریح و آفتاب گرفتن به این ساحل می آیند می توانند تجربه از فاصله بسیار نزدیک هواپیماها را مشاهده کنند که از بالای سرشان عبور می کنند. تصور کنید زیر آفتاب داغ تابستان در این ساحل نشسته اید و ناگهان سایه بزرگ و هولناکی همه جا را تاریک می کند. بالای سرتان را نگاه می کنید و یک هواپیمای غول پیکر را می بینید که در ارتفاع نزدیکی دارد عبور می کند.

فرودگاه جبل الطارق

فرودگاه جبل الطارق در کشور جبل الطارق:

  • فرودگاه بین المللی جبل الطارق (Gibraltar International Airport) هم یکی از ترسناک ترین باندهای فرودگاه است و در قلمرو بریتانیا در جبل الطارق قرار دارد. این باند فرودگاه از هر دو طرف به آب منتهی می شود، و ترسناک تر از همه اینکه، ساختمان های مسکونی، ترافیک شهری و صخره جبل الطارق در همان نزدیکی قرار دارند. یکی از ترسناک ترین قسمت های این باند این ست که هواپیما در مسیر حرکت روی باند از یک چهارراه عبور می کند!

فرودگاه چوبو سنترایر

فرودگاه چوبو سنترایر در ژاپن:

  • فرودگاه بین المللی چوبو سنترایر (Chubu Centrair International Airport) در شهر ناگویا آیچی کشور ژاپن قرار دارد و همانطور که در تصویر می بینید چیزی نیست به جز یک جزیره خیلی کوچک و مصنوعی در دل اقیانوس بزرگ! از این ترسناک تر؟

فرودگاه کورشول

فرودگاه کورشول در فرانسه:

  • فرودگاه کورشول (Courchevel Airport) در شهر کورشول فرانسه و در ارتفاع 2008 متری از سطح دریا واقع شده است. این باند فرودگاه در وسط رشته کوه های آلپ قرار دارد و باند پرواز و فرود دقیقا لبه یک کوه قرار گرفته است! این باند فرودگاه هولناک نه تنها شیب دار است و شیبی حدود 18% دارد، بلکه طول مسیر این باند هم خیلی کوتاه است و تنها 500 متر است! برای بلند شدن و فرود آمدن در این باند جای کوچک ترین اشتباهی هم وجود ندارد.

فرودگاه صحرایی ماتکان

فرودگاه صحرایی ماتکان در لسوتو:

  • فرودگاه صحرایی ماتکان (Matekane Air Strip) در کشور لسوتو (آفریقا) و در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا قرار دارد. تصویر این باند به خوبی نشان می دهد که فرود و بلند شدن در این فرودگاه تا چه حد می تواند هولناک باشد.

فرودگاه کای تک

فرودگاه کای تک در هنگ کنگ:

  • فرودگاه بین المللی کای تک (Kai Tak International Airport) در کشور هنگ کنگ قرار دارد و به دلیل باند فرودگاه دلهره آورش همزمان مشهور و منفور بود! این باند فرودگاه در سال 1998 بالاخره به 73 سال حکومت وحشت و ترس خود پایان داد.

فرودگاه یوانخو ئی

فرودگاه یوانخو ئی. یروسخین در سیبا:

  • فرودگاه یوانخو ئی. یروسخین (Juancho E. Yrausquin Airport) در جزیره کارائیبی سیبا قرار دارد. این باند فرودگاه تنها 395 متر طول دارد و از این لحاظ، رکورددار کوتاه ترین باند فرودگاه در کل جهان است.

فرودگاه تنزینگ-هیلاری

فرودگاه تنزینگ-هیلاری:

  • فرودگاه تنزینگ-هیلاری (Lukla Airport) در کشور نپال و در ارتفاع 2860 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این باند فرودگاه طی نظر سنجی شبکه هیستوری چنل (History Channel) به عنوان هولناک ترین باند فرودگاه جهان معرفی شد و حداقل از این جهت شهرت زیادی کسب کرد! معمولا کوهنوردانی که قصد صعود به قله اورست را دارند از این باند فرود استفاده می کنند. باند فرود تنزیگ-هیلاری بین کوهستان از یک سمت و دره ای عمیق از سوی دیگر قرار دارد. تصور چنین باندی به خودی خود ترسناک است، اما برای اینکه ترستان تکمیل شود باید بگوییم که طول این باند تنها 526 متر است
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>