اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گردو

روش های تولید تانن
فرایند تولید تانن از پوست گردو به دو صورت آزمایشگاهی و صنعتی انجام می شود:

1- روش آزمایشگاهی:
در مورد استحصال به روش شیمیایی فرآیند به صورت زیر است. به منظور تولید در شرایط آزمایشگاه از حلال ها استفاده می شود و این فرآیند در چند مرحله صورت می گیرد که این مراحل شستشوهای مکرر و صاف کردن های متعدد است و در خلال این فرآیندها،

حلال های مختلفی شامل هگزان، استن، آب، کلروفرم، استیل استات و متانول استفاده می شود تا در نهایت تانن با خلوص مطلوب دست آید. مراحل تولید تانن از پوست گردو و مواد گیاهی به صورت ذیل آورده شده است:

  1. عصاره گیری اولیه با استفاده از هگزان: خروج هگزان
  2. عصاره گیری با استن: خروج تفاله
  3. شستشو با کلروفورم: خروج مواد شستشو
  4. شستشو با اتیلاکتیت: خروج مواد شستشو
  5. خارج کردن حلال با استفاده از تبخیر: منجمد کردن برای ذخیره محلول آبکی
  6. اضافه کردن الکل متانول
  7. شستن با الکل متانول: خروج الکل متانول
  8. شستن تانن با استن
  9. خارج کردن استن با تبخیر و انجماد

2- روش صنعتی:
روش صنعتی تولید تانن از پوست گردو در کارخانه بسته به نوع کاربرد تانن استحصال شده متفاوت است مثلاً در مورد استخراج تانن از درخت جدا از دو روش زیر در کارخانه استفاده می شود:

  1. روش تقطیر مستقیم
  2. روش استفاده از حلال
  3. استفاده از روش رادیاتا

در دو روش اول هزینه تولید بسیار بالاست و در مقیاس های بزرگ و ظرفیت های چشمگیر قابل استفاده به صورت مطلوب نیست و روش سوم بعد از چندین سال مطالعه به تازگی توانسته وضعیت تولید مطلوب تری برای تانن ایجاد کند که به اختصار آن را شرح می دهیم.

فرایند تولید به روش رادیاتا
در این روش تولید که توسط محققین زیادی مطالعه شده است عصاره تانن سولفید شده به علت خاصیت اقتصادی بالا مورد نظر است. زیرا این فرآیند یک فرآیند آب مبنا است. در این فرایند پوست درخت (یا ماده اولیه تانن دار) که کمی رطوبت داشته و حدود 20% آن حالت جرم خشک است، به وسیله نقاله به چکش رنده کننده می رسد تا به صفحات نازک تبدیل شود.

این ذرات ریز شده به یک سرند ویبراتوری می روند تا به قطعات ریزتری از 1 تا 4 میلی متر تبدیل شوند. بعد از سرند ذرات به تانک 6 می روند که باید با استفاده از فیلترهای فشرده شستشو شوند و خود تانکرها نیز دو عدد می باشند که یکی برای عملیات و یکی حکم بافر را دارد و مربوط به پر یا خالی بودن است.

از این تانک مایع به دست آمده توسط پمپ مکیده شده و باز هم از فیلتراسیون و شستشوی 4 مرحله ای عبور می کند و به انحلال نهایی می رسد. این مواد آماده هستند تا در مدار خشک کن و تبخیر از تانک 7 عبور کنند و قبل از این مرحله موارد نامناسب و تفاله ای به فرآیند بازگشت کنند. خروجی این روش تولید، پودر تانن و فاضلاب نهایی خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>