اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گردو

کاربردهای تانن

1. مصرف به عنوان دارو
تمام تاننها یک سری خواص مشترکی دارند و آن این است که توانایی انعقاد آلبومین ها، فلزات سنگین و آلکالوئید ها را دارند. این مواد در آب حل می شوند و خاصیت قابض بودن از خود نشان می دهند.

لذا از محصول می توان در کاهش تحریکات و درد ها و از جوش انده آن می توان برای رفع تورم های دهانی، زکام ها، برونشیت، خونریزی های موضعی و سوختگی ها استفاده کرد.

2. مصرف در صنعت
خواص فوق العاده ماده حاصله در طرح تولید تانن از پوست گردو باعث شده که در صنعت نیز کاربردهایی گسترده پیدا کند. از تانن با فرم آلوئیدی می توان برای تولید یک نوع چسب استفاده کرد که توانایی دارد با مقاومت در مقابل آب تا دمای 90 درجه سانتی گراد هم تحمل کند.

برای ساخت رنگهای آبی، سبز، قرمز و بنفش می توان از تانن استفاده کرد. کاربرد اصلی تانن در صنایع دباغی است که باعث مقاوم شدن چرم در مقابل پوسیدگی می شود و همچنین در صنایع خوراکی، ساخت پلاستیک و حفاری چاه نفت هم کاربرد دارد. در مجموع می توان موارد مصرف تانن را به صورت ذیل دسته بندی نمود:

  1. کاربرد در صنایع دباغی پوست: این ماده در بالا بردن مقاومت پوست در مقابل پوسیدگی و فساد زودرس بسیار توانمند است و به همین دلیل امروزه بیشترین کاربرد تانن در صنعت مربوط به مصرف تانن در صنعت چرم می باشد.
  2. کاربرد دوم مربوط به تولید نوعی رزین است که دارای مقاومت بالا در مقابل رطوبت و دما است و در عین حال باعث می شود که پسماندهای صنعتی تولید این چسب خاصیت ضد محیط زیست ندارند.
  3. کاربرد محصول استخراجی در تولید انواع مشروبات الکلی که البته در کشور ایران کاربردی ندارد.
  4. انواع کاربردهای دارویی و غذایی محصول طرح تولید تانن از پوست گردو.

بررسی کالاهای جایگزین و اثرات آن بر مصرف محصول
به طور کلی در مورد تانن ها می توانیم بگوییم که این ماده خاص طبیعی دارای یک ترکیب و خانواده یکتا است که صرفاً می توان آن را از راه های مختلف و مواد تانن دار مختلف استخراج کرد ولی نمی توان ماده مشابهی پیدا کرد که اثر تانن را دارا باشد،

البته این بستگی به کاربرد محصول در شاخه خاصی از صنعت دارد برای مثال در صنایع دباغی در بعضی موارد می توان از اسید کلریدریک استفاده کرد. در شاخه های صنایع غذایی با توجه به اینکه در طبیعت یک مزه و طعم به نام گس وجود دارد که تنها به علت وجود تانن است.

عامل دیگری برای این مزه وجود ندارد، این ماده جانشینی ندارد. اما در کل در هر شاخه نوعی تانن به کار می رود که هر کدام در حوزه کاری خود جایگزینی مناسبی ندارند و واردات بالا و گران قیمت تانن استحراجی، از خارج از کشور خود دلیل این مدعا است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>