اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در صورت کاهش فشار آب ساختمان زندگی روزمره هر کسی دچار مختل می شود. قضیه زمانی حادتر می شود که فشار آب ساختمان خوب باشد اما با کاهش فشار آب گرم از آبگرمکن مواجه باشید. کاهش فشار آب گرم ساختمان می تواند به دلایلی چون وجود جرم و رسوب ورودی آب آبگرمکن، رسوب مبدل آبگرمکن و جرم و رسوب داخل لوله های فلزی باشد که باید نسبت به رفع و افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری اقدام کنید.رسوب زدایی آبگرمکن دیواری، تعویض فیلتر آبگرمکن دیواری، بازسازی سیستم لوله کشی آب گرم ساختمان با لوله های پلیمری و در نهایت نصب پمپ آب مخصوص آبگرمکن دیواری از راههای افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری محسوب می شود.

شناسایی مشکل کمبود آب آبگرمکن دیواری

نحوه کار کردن آبگرمکن دیواری به این صورت است که در ورودی آبگرمکن آب سرد قرار می گیرد و شما هنگام باز کردن شیر آب گرم با روشن شدن آبگرمکن مواجه خواهید شد و آب گرم می شود و می توانید مصرف کنید. هنگام باز کردن شیر آب گرم اگر با کاهش فشار آب و سرد شدن آب مواجه هستید مشکل از سیستم لوله کشی آب گرم و آبگرمکن دیواری است که باید آن را برطرف کنید.

چک کردن ورودی آب سرد به آبگرمکن دیواری

اولین دلیل کاهش فشار آب گرم ساختمان می تواند به دلیل وجود گرفتگی و جرم لوله آب سرد ورودی آبگرمکن دیواری باشد. بنابراین بهتر است ورودی تغذیه آب آبگرمکن دیواری را بررسی کنید تا از عدم وجود گرفتگی و رسوب این لوله مطمئن شوید. در صورت هر گونه گرفتگی و تشکیل رسوبی در شیر تخلیه، اتصالات مابین لوله ها و حتی در قسمت زانویی نزدیک آبگرمکن دیواری باید نسبت به رفع گرفتگی و رسوبات لوله اقدام کنید.

تشخیص آب گرفتگی در لوله آب سرد ورودی به آبگرمکن دیواری

شیر تخلیه آبگرمکن دیواری را باز کنید در صورت اینکه آب به خوبی از شیر تخلیه خارج شود نشان دهنده از عدم وجود آب گرفتگی در لوله آب سرد است.

چک کردن مبدل آبگرمکن دیواری

به دلیل کوچک بودن مبدل آبگرمکن دیواری و کاهش قطر لوله های مبدل و همچنین وجود املاح زیاد و سختی در آب امکان تشکیل رسوبات وجود دارد. رسوب کردن داخل آبگرمکن دیواری به معنای گرم نشدن آب درون سیستم یا گرم شدن مقداری از آب است که نتیجه آن کاهش فشار آب گرم است.

نحوه تشخیص رسوب مبدل آبگرمکن دیواری

نزدیک ترین شیر آب گرم نزدیک به آبگرمکن دیواری را باز کنید و آب خارج شده را داخل یک لیوان آب بریزید.
در صورت زرد بودن آب گرم و بوی ناشی از آب گرم نشان از رسوب گرفتن مبدل آبگرمکن دیواری است.

بررسی کردن فیلتر آبگرمکن دیواری

در برخی از مناطق کشور چون اهواز به دلیل وجود املاح زیاد آب در سر راه ورودی آب سرد به آبگرمکن دیواری از فیلتر استفاده می کنند. این فیلتر باعث گرفتن املاح و سختی آب می شود که به مرور زمان جرم گرفتن فیلتر باعث تأثیر منفی روی آبگرمکن دیواری و به موجب آن کاهش فشار آب گرم می شود. بهتر است هر ماه فیلتر را بررسی و آن را تمیز کنید.

بررسی سیستم لوله کشی آب گرم ساختمان

در صورتی که با چک کردن ورودی آب سرد، فیلتر و مبدل آبگرمکن دیواری از عدم وجود رسوب و گرفتگی مواجه شدید اما باز هم فشار آب گرم کم است بنابراین مشکل از آبگرمکن دیواری نیست و مشکل از سیستم لوله کشی آب گرم ساختمان است. وجود لوله های فلزی در لوله کشی ساختمان باعث می شود که به مرور زمان با زنگ زدگی و خوردگی لوله ها و به موجب آن ایجاد رسوب و جرم داخل لوله های ساختمان مواجه شویم.

به دلیل دمای بالای آب در لوله های آب گرم زنگ زدگی به شدت بیشتر از لوله های آب سرد است. از این رو تکه ها کنده شده از داخل لوله و مواد حاصل از زنگ زدگی باعث بسته شدن مسیر لوله آب به مرور زمان و کاهش فشار آب در کل ساختمان می شود.

نحوه افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری

در قسمت بالا اشاره کردیم که رسوب آبگرمکن دیواری و زنگ زدگی لوله های آب گرم ساختمان باعث کاهش فشار آب گرم ساختمان می شود. با استفاده از روش های زیر امکان افزایش فشار آب گرم ساختمان وجود دارد:

  • کاهش مصرف آب سرد در زمان استفاده از آبگرمکن دیواری
  • رسوب زدایی آبگرمکن دیواری با حداقل سالی یکبار در مناطق با سختی آب بالا
  • بازسازی سیستم لوله کشی آب گرم ساختمان و تعویض آن با لوله های پلیمری و پنج لایه
  • تعویض فیلتر آبگرمکن دیواری
  • نصب پمپ آب مخصوص آبگرمکن دیواری هنگام کاهش فشار آب کل ساختمان
  • تعویض آبگرمکن دیواری معمولی با آبگرمکن دیواری کم فشار
  • افزایش فشار آب دوش حمام
  • یکی از معضلات کاهش فشار آب گرم ساختمان این است که باعث می وشد دوش گرفتن در حمام کار سختی باشد زیرا آب با فشار پایین بیرون می آید.

اندازه گیری فشار آب دوش حمام

اگر از پایین بودن فشار آب دوش حمام شک دارید کافیست یک آزمایش ساده را انجام دهید.

  • ظرفی به اندازه یک تا دو لیتر را در زیر دوش حمام قرار دهید.
  • شیر آب گرم حمام را تا انتها باز کنید.
  • چنانچه پر شدن ظرف یک لیتری بیش از 6 ثانیه طول کشید به این معنی است که فشار آب گرم در حمام کم است.

دلایل اصلی کاهش فشار آب دوش حمام

  • قدیمی بودن سیستم لوله کشی آب در حمام
  • کم بودن قطر لوله آب اصلی در ساختمان
  • تجمع رسوبات در لوله دوش و سری دوش حمام

نحوه افزایش فشار آب گرم در دوش حمام

شستن سری دوش حمام

ممکن است اولین دلیل کاهش فشار آب دوش حمام را در سردوش حمام بدانید از این رو سریعا آن را تعویض کنید. این کار اشتباه است و بهتر است ابتدا نسبت به تمیز کردن جرم و رسوبات انباشته شده در سری دوش حمام اقدام کنید.

تعویض سری دوش حمام

در صورتی که با تمیز کردن سری دوش مشکل کاهش فشار آب رفع نشد می توانید با تعویض سری دوش حمام مشکل را رفع کنید.

نصب پمپ دوش حمام

ممکن است با تمیز کردن و تعویض سری دوش حمام مشکل کاهش فشار آب دوش حمام رفع نگردد در اینجاست که نیاز به نصب پمپ دوش حمام کاملا ضروری و واجب می شود.پمپ دوش حمام دستگاه مکانیکی است که بر روی سیستم آب منزل شما نصب می شود و فقط در صورت باز کردن دوش حمام فعال می شود. نحوه کار آن به این ترتیب است:

  • به محض باز کردن شیر آب در حمام پمپ روشن می شود.
  • با باز کردن شیر دوش حمام، ابتدا آب وارد پمپ شده و سپس وارد دوش می شود.
  • پمپ های دوش حمام مانند سایر پمپ های آب خانگی دارای قسمت پروانه ای شکل می باشند که با چرخش خود، فشار آب داخل دوش حمام را افزایش می دهند.
  • استفاده از دوش حمام الکتریکی مجهز به مخزن نگهدارنده آب سرد
  • راهکار بعدی به منظور افزایش فشار آب در دوش حمام تعویض دوش حمام معمولی با دوش حمام الکتریکی مجهز به مخزن نگهدارنده آب سرد است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>