اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

طریقه شستشو و رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ

در این مقاله سعی شده است که رسوب زدایی شوفاژها آموزش داده شود که بتوانید طبق مراحل این کار را انجام دهید. این جرم گیری می تواند در چند مرحله اتفاق بیوفتد و برای اینکه بتوانید نتیجه بگیرید باید مراحل آن را تک به تک انجام دهید. از مهم ترین مواردی که باید به آن دقت کنید این است که وصل شدن شلنگ آب سرد به شلنگ های رفت و همچنین برگشت را درست انجام دهید. وجود رسوب ها می تواند باعث سرد شدن شوفاژها شود.

شستن رادیاتور شوفاژ

زمانی که شوفاژ منزل و یا محل کار خود را روشن کردید و گرمایی احساس نکردید و یا در بعضی وقت ها بخش هایی از آن گرم و بخش هایی از آن سرد می باشد باید شستشوی آن را انجام دهید زیرا این نشان دهنده داشتن جرم در مسیر رساندن آب در بخش های مختلف شوفاژ می باشد.

مزایای شستن رادیاتور شوفاژ

به دلیل اینکه در زمستان رسوبات و همچنین املاحی که در لوله های شوفاژ وجود دارد باعث می شود که با چرخیدن پمپ به داخل دستگاه کشیده شوند و می تواند باعث گرفتگی تبدیل های خروجی پمپ و همچنین اتصالات پکیج شده که مشکلاتی را در پیدا کردن جای این گرفتگی پیدا خواهد نمود. حتی در صورتی که در مسیر های شلنگ برگشتی شوفاژ صافی نصب شده باشد باز هم رسوبات و املاح می توانند در پشت این توری جمع شوند و مسیر را ببندند. اگر زود متوجه این گرفتگی نشوید به دلیل گردش ناصحیح آب می تواند پمپ دچار مشکل اساسی گردد.

شروع رسوب گیری قبل از فصل زمستان

کارشناسان و متخصصین تعمیر شوفاژ پیشنهاد می کنند که قبل از شروع زمستان باید این رسوب گیری انجام گردد. دلیل آن هم این می باشد که زمانی که فصل زمستان شروع شده و پکیج ها روشن می شود رسوبات و جرم ها به صورت پیش فرض به داخل دستگاه حرکت می کند و مشکلاتی را در آن ایجاد می نماید. در یکسری از شوفاژها بر روی شلنگ برگشت شوفاژ صافی برنجی را نصب کرده اند که در این حالت رسوبات می تواند توری صافی را بند نماید و اجازه گردش آب را لوله شوفاژ را نمی دهد.

وسائل موردنیاز برای رسوب گیری رادیاتور شوفاژ

  • یک عدد مغزی تبدیل 2٫5 به 2
  • آچار فرانسه

تخلیه آپ پکیج

ابتدا شیر ورودی در آب مصرفی که وارد پکیج می شود را ببندید و بخش شیرپرکن که در زیر پکیج است را باز نمایید. سپس پایین ترین شیر آب گرم ساختمان را باز نمایید و منتظر پایین آمدن عقربه فشار بار بر روی صفر باشید.در زیر پکیج 4 عدد شلنگ وجود دارد که اولی از سمت راست شلنگ برگشت از شوفاژ است. شلنگ بعدی ورودی آب سرد و بعد از آن خروجی آب گرم می باشد. اخرین شلنگ هم خروجی رفت شوفاژ نامیده می شود.

باز کردن شلنگ های زیر پکیج

بعد از مرحله یک می توانید شلنگ ها را از زیر پکیج باز کنید و با کمک مغزی که قبلاٌ تهیه نمودید ابتدا ورودی آب سرد را به بخش برگشت شوفاژ متصل نمایید و سپس شلنگ رفت را در ظرف بزرگ تری بگذارید و شیر ورودی آب سرد را باز نمایید و تا وقتی که آب خروجی از شلنگ کامل تمیز و شفاف نشده، نباید شیر بسته شود. مجدد این کار را برعکس انجام دهید و این دفعه ورودی آب سرد را به بخش رفت شوفاژ خود وصل نمایید و شلنگ برگشت را در ظرف بگذارید که باعث تمیزی مسیر لوله کشی و برعکس بشود و جرم ها و شن و ماسه تخلیه گردد.

تمیز کردن پره های رادیاتور

زمانی که مراحل بالا را انجام دادید از مسیر لوله ها رادیاتور می توانید شن و ماسه و یا آشغال ها را تخلیه نمایید و مرحله بعدی تمیز کردن پره های رادیاتور می باشد که باید آن را تمیز نمایید. در زمان انجام این کار باید شیر آب ورودی همه رادیاتورها بسته شود و سپس یک به یک آن ها را باز نمایید و ببندید. زیرا وقتی تمام فشار آب بر روی یکی از رادیاتورها باشد می تواند املاح و همچنین جرم و رسوبات را تخلیه کند. دقت کنید که باید یک بار آب ورودی به شلنگ برگشت را وصل کنید و بعد از خروج آب تمیز شلنگ آب ورودی را به بخش رفت شوفاژ خود ببندید.

حتماً باید ترتیب انجام این کار را به درستی انجام دهید. پس ابتدا آب شهری را به شلنگ برگشت وصل کنید که آب کثیف از شلنگ رفت خارج گردد و بعد آب شهری که به شلنگ رفت شوفاژ رفته است را بسته و آب کثیف از شلنگ تخلیه گردد. زیرا زمانی که آب شهر به بخش برگشت رادیاتور وصل است و سطح شیر رفت از شیر برگشت بالاتر می باشد جرم ها نمی توانند از شیر رفت خارج شوند و در صورت انجام برعکس آن می توانند مسیر آب شوفاژ را بند نماید.

راه وارد نمودن محلول ضد رسوب به شوفاژ

ابتدا در داخل حمام شیرهای رادیاتور را ببندید. این روش را با باز نمودن درپوش پلاستیکی و باز نمودن با یک آچار آلن انجام دهید و شیر برگشت رادیاتور را کاملاً ببندید.پس از بسته شدن شیرهای رادیاتور باید مهره وصل شده رادیاتور را شل نمایید تا کمی آب از رادیاتور خارج شود و بعد از آن می توانید مهره را ببندید.

در این مرحله باید مهره زیر شیر بخش هواگیری را به صورت کامل باز نمایید و با کمک یک قیف کوچک در جایی که مهره باز شده است قرار داده شده و محلول ضد رسوب را به داخل رادیاتور بریزید و مجدداً مهره را بر سر جای خود محکم نمایید. همچنین باید شیرهای بخش رفت و برگشت رادیاتور خودر ا به صورت کامل، باز نمایید و بگذارید که محلول با آب تمام سیستم مخلوط گردد. با این کار می توانید این اطمینان را داشته باشید که پکیج سالم می ماند و همچنین رادیاتورها هم رسوب و جرم نمی گیرند.

نکات مهم در استفاده از شوفاژ ها

  • تنظیم دمای پکیج و رادیاتورها بر روی 60درجه باعث می شود که آب تا این درجه رسوب های خود را آزاد نکند و در این صورت می توانید مطمئن شوید که شوفاژ شما هیچ وقت دچار رسوب و جرم نخواهد شد.
  • دقت کنید که هیچ زمانی شیرهای رادیاتور را نبندید و تمام رادیاتور ها را باز کنید و زمانی که هوا گرم تر شد از روی درجه پکیج شوفاژ را کم و زیاد نمایید و در زمانی که دیگر احتیاجی به آن ندارید می توانید فقط شیرهای زیر پکیج که رفت و برگشت هستند را ببندید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>