اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

علت سرد بودن پایین رادیاتور شوفاژ

با شروع فصل سرما یکی از مشکلاتی که در خانه با آن مواجه هستیم گرم نشدن رادیاتورها است. علت سرد بودن پایین رادیاتور شوفاژ می تواند به دلیل وجود هوا داخل رادیاتور، مشکل سیستم مرکز و دیگه جوش، کار نکردن پمپ، خراب بودن ترموستات یا تایمر پمپ و لوله کشی نامناسب و… باشد.

چرا بدنه رادیاتور پکیج سرد است؟

گرم نشدن پایین رادیاتور یا سرد شدن تدریجی بدنه رادیاتور می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عمده ترین دلیل آن وجود هوا داخل مدار است که باید اقدام به هوا گیری شوفاژ کنید.

انتخاب پکیج متناسب با تعداد شوفاژها

ممکن است در لوله کشی های شوفاژ در منازل استانداردها لحاظ نشده و فاصله شوفاژ ها از یکدیگر یا پیچ خوردن زیاد لوله ها و یا دور بودن زیادی از منبع گرمایی مشکلاتی را ایجاد نماید که هواگیری هم کاری از پیش نمی برد. باید سعی کنید در ابتدای کار و با توجه به تعداد شوفاژها و میزان فضایی که دارید پکیج پرقدرت تری را انتخاب نمایید. نتیجه می گیریم که یکی از مواردی که شاید دقت نشود خرید درست و آگاهانه و بعد از آن مرحله دقیق نصب تجهیزات می باشد.

کم بودن فشار آب ساختمان

همیشه برای پیدا کردن مشکل در شوفاژها نیاز به راهکارهای پیچیده نمی باشد. برخی اوقات دلیل ساده ای دارند. ممکن است فشار آب ساختمان کم شده باشد و به همین دلیل پمپ اصلی در ساختمان قدرت لازم را نداشته باشد. یکی از دلایل آن هم ممکن است استفاده همزمان افراد از شیرهای آب باشد که باعث افت فشار در پکیج می شود. برای حل مشکل ابتدا از راهکارهای ساده استفاده نمایید و در صورت حل نشدن به سراغ مراحل بعدی بروید.

دمای نامناسب در شعله پکیج

گاهی اوقات سرد بودن پایین رادیاتور شوفاژ به دلیل دمای نامناسب در شعله ایجاد می شود. دلیل این امر ممکن است به علت ایراد در مشعل پکیج باشد. در زمان نصب پکیج ممکن است شعله جای درستی در لوله قرار نگرفته و یا مقدار شعله کم بوده باشد که در این صورت حرارت لازم جهت رسیدن به شوفاژ جهت گرم شدن ایجاد نمی گردد. برای رفع این مشکل می توان با بیش تر کردن شعله این مشکل را حل نمود. برای چک نمودن بخش مشعل و یا جایگاه آن ها باید از یک متخصص خبره کمک بخواهید تا از عملکرد درست آن مطمئن گردید.

چک کردن فشار پکیج

ممکن است یکی از دلایلی که باعث شود پایین رادیاتور سرد باشد فشار پکیج باشد. زمانی که آب گرم در رادیاتور گرمای لازم را ایجاد می کند فشار پکیج حد معینی را دارد و در صورتی که پایین تر از آن حد باشد نمی تواند گرما را به بخش های مختلف شوفاژ برساند. معمولاض فشار پکیچ که زیر مقدار 1٫5 بار باشد دلیل گرم نشدن یکی از رادیاتورها یا بخش پایین آن باشد.

وجود هوا داخل مدار رادیاتور

ممکن است به دلیل وجود هوا نصف یا پایین رادیاتور سرد باشد که کاملا طبیعی است و باید نسبت به هواگیری شوفاژ اقدام کنید.

خراب بودن سیستم مرکزی یا دیگ جوش

در صورت سرد بودن تمامی رادیاتورها به سراغ منبع اصلی پکیج بروید و تمامی آنها را چک کنید. ممکن است به دلیل بسته بودن شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج رادیاتورها سرد باشد حتما آن را را باز کنید.

کار نکردن پمپ

به دلیل بسته بودن مسیرها و فشار زیاد ممکن است پمپ نیمه سوز شده باشد که باید نسبت به تعمیر پکیج یا تعویض پمپ پکیج شوفاژ دیواری اقدام کنید.

خراب بودن ترموستات یا تایمر پمپ

ترموستات وظیفه تنظیم دمای پمپ را دارد و در صورتی که زود فرمان روشن شدن شعله یا گرمایش را بدهد با مشکل سرد بودن پکیج رادیاتور مواجه خواهید شد پس بهتر است زودتر نسبت به تعویض ترموستات یا تایمر پکیج اقدام کنید.

والوهای رادیاتورهای را چک کنید.

هر رادیاتور یک شیر خروجی و ورودی دارد که شیر کوچک تر اگر کاملا بسته باشد مسلما با سرد بودن رادیاتور مواجه می شود. گاهی اوقات ممکن است اصلا فراموش کردن باشید که شیر اصلی رادیاتور را باز کنید و به همین دلیل رادیاتور ها سرد هستند.

وجود رسوب در رادیاتورها

برخی از رادیاتورها به دلیل وجود کیفیت خوب براده های آهن و آلومینیوم را داخل آب جریان پیدا می کند و می تواند باعث تجمع جرم و کثافت پشت شیر خروجی رادیاتور باشد از این رو ممکن است از دلایل سرد بودن رادیاتورها رسوب داخل رادیاتورها باشد که باید رسوب گیری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>