اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ

کاربرد شیر پایین رادیاتور شوفاژ این است که در واقع گرمای رادیاتور بر طبق آب گرم وارد شده به داخل رادیاتورهاست که قابلیت تنظیم درجه گرما دارد. هر رادیاتورها شوفاژ با ورود آب گرم و خروج آب گرم تنظیم گرمای شوفاژ را انجام می دهد که یک شیر برای تنظیم گرما و شیر پایین رادیاتور شوفاژ برای تنظیم خروج آب رادیاتور می باشد.

شیر رادیاتور شوفاژ به سه دسته تقسیم می شود که شامل شیر سوپاپ دار، شیر ترموستات است و عموما دو شیر استفاده می شود که یک شیر برای ورود آب گرم در بالای رادیاتور و شیر پایین رادیاتور برای خروج آب گرم رادیاتور تعبیه شده است.

نحوه کار کردن رادیاتور شوفاژ پکیج دیواری

با لوله کشی ساختمان و لوله کشی پکیج دیواری به نوعی آب سرد در مسیر خود به سیستم پکیج می رسد و پکیج با گرم کردن آب آن را وارد رادیاتورها می کند که همین باعث ایجاد گرمای داخل خانه می شود. اما برای گرمایش بهتر نیاز است که یک شیر خروجی آب گرم وجود داشته باشد که در پایین پنل رادیاتور وجود دارد که با هر بار رفت و برگشت آب گرم گرمای رادیاتورها بیشتر شود.

شیر برگشت رادیاتور یا شیر زانویی

شیرهای پایین رادیاتور به شیر زانویی معروف هستند که شیر برگشت رادیاتور نامیده می شوند. وظیفه این شیر خروج آب گرم می باشد. به طور معمول همیشه شیر خروجی رادیاتور به طول کامل باز است ولی با کم کردن آن باعث خواهید شد که آب ورودی رادیاتورهای دورتر زودتر برسد و به نوعی باعث افزایش گرمای داخل خانه شوید.

محل شیر خروجی رادیاتور

معمولا شیر پایین رادیاتور یا همان شیر برگشت رادیاتور در قسمت پایین شیر ورودی رادیاتور قرار می گیرد اما امکان نصب شیر در قسمت دیگر رادیاتور همانند تصویر زیر وجود دارد.

مشکلات مربوط به شیر پایین رادیاتور

در صورت سرد بودن رادیاتور مسلما با هواگیری شوفاژ می توانید مشکل را حل کنید. اما اگر تنها یک رادیاتور کاملا سرد باشد و دیگر رادیاتورها چنین مشکلی نداشته باشند ممکن است شیر پایین رادیاتور هرز شده باشد و مشکل داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>