اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آموزش لوله کشی پکیج دیواری از چند مرحله تشکیل شده که پس انجام دادن دقیق هر یک به سراغ بعدی میرویم. پیش از شروع لوله کشی پکیج ابتدا باید نقشه دقیق ساختمان و مکان هایی که پکیج در آنجا باید منصب شود داشته باشید تا بتوانید بهترین مسیر ممکن را برای لوله کشی پکیج دیواری انتخاب کنید.

لوله کشی مهم ترین عامل در کارکرد مطلوب پکیج دیواری است و به همین دلیل باید توسط یک لوله کش ماهر انجام شود. در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم در لوله کشی پکیج، عملکرد دستگاه نامطلوب بوده و مجبور به تعمیر آن خواهید شد.

نکات مهم برای انتخاب مسیر مناسب در لوله کشی پکیج دیواری

همانطور که گفتیم برای لوله کشی پکیج دیواری ابتدا باید مسیر مناسب را برای آن انتخاب کرد. بدین منظور شما باید نقشه ساختمان را بررسی کرده و بهترین مکان ممکن را برای نصب پکیج یا رادیاتور انتخاب نمایید. در گام دوم طرح کلی شبکه لوله کشی پکیج را بکشید و محل دقیق اتصال لوله ها را ترسیم کنید. در گام سوم باید اندازه مسیر لوله کشی را به صورت عملی به دست آورده و متناسب با این اندازه لوله های مورد نظر را خریداری نمایید. حالا می توانید کار لوله کشی پکیج را اغاز کنید.

برای لوله کشی پکیج دیواری چه لوله هایی بخریم؟

معمولا لوله های پلاستیکی به دلیل تحمل کافی در برابر فشار آب و مقاومت بالا در برابر گرما بهترین گزینه برای لوله کشی پکیج دیواری هستند. معمولا برای لوله کشی پکیج دیواری از لوله های فلزی، پلیمری و یا پنج لایه استفاده می شود.

انواع روش های لوله کشی پکیج دیواری

بهترین روش برای لوله کشی پکیج دیواری روش کلکتوری است که پیش از این در مقاله های تحت عنوان لوله کشی کلکتوری و کاربردهای آن بررسی شد. به طور کلی برای انتخاب روش لوله کشی پکیج دیواری باید به نحوه لوله کشی آب ساختمان توجه کرد. معمولا برای لوله کشی پکیج دیواری از دو روش انشعابی یا کلکتوری استفاده می شود.

لوله کشی پکیج دیواری با شیوه انشعابی

اگر لوله کشی ساختمان شما به صورت انشعابی است برای لوله کشی پکیج دیواری نیز باید از همین روش استفاده کرد. لوله کشی انشعابی خود نیز به دو دسته لوله کشی توکار و روکار تقسیم می شود. برای لوله کشی روکار پکیج دیواری لوله آب سرد از رایزر اصلی ساختمان منشعب شده و تا رسیدن به پکیج به صورت روکار ادامه داده می شود.

اگر لوله کشی به شیوه توکار انجام می شود برای لوله کشی پکیج ابتدا باید لوله آب سرد را از رایزر اصلی منشعب کرده و از زیر کار به پکیج می رسانیم. اگر می خواهید لوله کشی پکیج دیواری را به شیوه توکار انجام دهید باید برای پیشگیری از هزینه های بیشتر این کار را در زمان ساخت و ساز ساختمان انجام دهید.

لوله کشی پکیج دیواری به شیوه کلکتوری

لوله کشی کلکتوری بهترین روش برای لوله کشی پکیج دیواری است اما این روش تنها در صورتی قابل اجراست که در زمان ساخت منزل یا در حال بازسازی آن انجام گیرد. برای انجام این نوع لوله کشی ابتدا باید یک کلکتور مجزا برای پکیج در نظر گرفته شود. در مرحله بعد یک انشعاب آب از رایزر اصلی به کلکتور مخصوص پکیج کشیده و یک لوله برگشتی از کلکتور را به پکیج میرسانیم. برای لوله کشی کلکتوری تنها می توان از لوله های پلیمری و یا لوله های پنج لایه استفاده کرد.

انواع سیستم لوله کشی پکیج دیواری

سیستم لوله کشی پکیج دیواری در سه نوع لوله کشی مختلط، لوله کشی با برگشت مستقیم و لوله کشی با برگشت معکوس قابل اجراست. در لوله کشی مختلط لوله ها هم در کف زمین و هم در سقف کاذب قرار می گیرند.

لوله کشی با برگشت مستقیم سیستم لوله کشی خوبی برای منازل و محیط های کوچک است. لوله کشی با برگشت معکوس برای ساختمان های شهری با متراژ متوسط بسیار رایج است. این نوع لوله کشی بیش از دو روش دیگر مورد استفاده قرار می گرد زیرا گرمایش مطلوب ساختمان را تولید کرده و موجب رسوب گرفتن لوله ها نیز نمی شود.

اهمیت انتخاب محل مناسب برای نصب پکیج

انتخاب روش مناسب لوله کشی ساختمان و تعیین بهترین مکان برای نصب پکیج تأثیر بسیار مهمی بر عملکرد آن و بهبود گرمایش محیط دارد. این مساله در دسترسی آسان به لوله ها و انجام عملیات هواگیری و در صورت نیاز تعمیرات لازم نیز بسیار حائز اهمیت است.

بهتر است محل پکیج حتی الامکان به لوله کشی گاز نزدیک باشد و از نصب آن در بالکن خودداری شود. به طور کلی انتخاب مسیر مناسب و درست برای لوله کشی پکیج، انتخاب بهترین نوع لوله بر اساس کاربرد و اندازه گیری های دقیق برای اندازه های لوله مهم ترین عوامل موثر بر لوله کشی و راه اندازی یک پکیج دیواری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>