اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترموکوپل و بوبین دو وسیله ضروری هستند که هنگام فشار دادن دکمه بخاری و نگه داشتن آن به مدت بیست ثانیه شمعک بخاری را روشن می کنند. برای روشن کردن بخاری مسلما روی درب بخاری مشاهده کرده اید که باید دکمه را به مدت 20 ثانیه فشار دهید تا جرقه ایجاد شود و شمعک بخاری روشن شود.

وظیفه روشن شدن شمعک بخاری بر عهده ترموکوپل و بوبین است که با اتصال دو فلز هم جنس به همدیگر و گرم کردن محل اتصال شمعک را روشن می کنند. در صورت روشن نشدن شمعک بخاری و آبگرمکن دیواری اولین عامل خرابی ترموکوپل و بوبین است که بهتر است از سالم بودن ترموکوپل و بوبین مطمئن شوید سپس به قسمت های دیگر بخاری بپردازید.

ترموکوپل چیست و چگونه کار می کند؟

ترموکوپل یک مولد برقی است که با اتصال دو فلز هم جنس به یکدیگر و گرم نگه داشتن آن موجب ایجاد جرقه و روشن شدن بخاری می شود. طرف دیگر ترموکوپل بوبین وجود دارد که جریان مغناطیسی را ایجاد می کند.

نحوه روشن شدن شمعک بخاری و آبگرمکن دیواری

هر زمان که جریان ترموالکتریک قطع شود خاصیت مغناطیسی بوبین نیز از بین می رود و گاز بسته می شود. از این رو شما برای جرقه زدن و روشن شدن ترموکوپل ابتدا باید 20 ثانیه دکمه را نگه دارید تا ترموکوپل گرم شده و برق مورد نیاز برای راه اندازی بوبین تولید و مسیر گاز باز و در انتها شمعک بخاری روشن شود.

در بسیاری از موارد ترموکوپل به عنوان ابزاری برای سنجش درجه حرارت کوره بکار برده می شود. ترموکوپل از هر 100 درجه حرارت 5 میلی ولت برق تولید می شود. کل لوازم گازسوز برای افزایش ایمنی نیاز به ترموکوپل دارند. ترموکوپل از تجمع گاز در زمان قطعی و همچنین بروز مشکلاتی نظیر آتش سوزی یا انفجار جلوگیری می کند و حتی در مورد اجاق گازها سیستمی دارند در زمان سر رفتن غذا یا خاموش شدن شعله، گاز نیز قطع می شود و از انتشار گاز جلوگیری می کند.

تست سالم بودن ترموکوپل

نگاه کردن به ظاهر ترموکوپل

با نگاه کردن به ترموکوپل می توانید از سالم بودن یا نبودن محل اتصال دو فلز مطلع شوید. در صورت سوختن یا جدا شدن دو سر فلز احتمال خرابی ترموکوپل وجود دارد. اگر سر فلز درونی ترموکوپل جدا شود و واشر آسیب ببیند نیز دستگاه نمی تواند به درستی عمل کند.

اتصال انتهای ترموکوپل به بوبین

در این روش می توانید از بوبین برای تست سالم بودن ترموکوپل استفاده کنید.

  • انتهای ترموکوپل را به بوبین وصل کنید.
  • سر ترموکوپل را حرارت دهید.
  • هسته بوبین را برای 20 تا 30 ثانیه به داخل فشار دهید و بعد از آن رها کنید.
  • هسته باید به اصلاح در حالت جذب و در همان جا بماند و در این شرایط متوجه می شوید که ترموکوپل سالم است و به درستی عمل می کند.
  • اتصال انتهای ترموکوپل به بوبین

حرارت دادن سر ترموکوپل

  • حدود 20 تا 30 ثانیه سر ترموکوپل را حرارت دهید و بعد بلافاصله آن را به وسیله دو عدد سیم رابط به یک بلندگو وصل کنید.
  • در صورت سالم بودن ترموکوپل، صدایی ضعیف مثل صدای تق از آن شنیده خواهد شد که نشان می دهد جریان الکتریکی در ترموکوپل شما وجود دارد.

نحوه تست سالم بودن بوبین

برای تست کردن بوبین نیز آن را به یک ترموکوپل وصل کنید یا می توانید با اتصال آن به یک باتری 1٫5 ولتی هسته را به داخل فشار دهید و بعد از برداشتن دست ببینید که حالت آن حفظ می شود یا خیر. در صورت حفظ شدن این حالت باید بدانید که بوبین به درستی عمل می کند و مشکلی ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>