اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پکیج دیواری جایگزین های بسیار مناسبی برای آبگرمکن های قدیمی هستند که مهم ترین مزیت آنها صرفه جویی در مصرف انرژی بوده است. آبگرمکن ها دارای مخزنی برای آب گرم هستند اما پکیج های دیواری، آب گرم را تنها در هنگام نیاز تولید می کنند و همین موضوع موجب مصرف کمتر انرژی و در نتیجه کاهش رقم قبض برق و گاز می شود.

توجه به نکات مهم برای مصرف بهینه پکیج

پکیج های دیواری فاقد مخزن بوده و آب را تنها در زمان نیاز به صورت مستقیم گرم می کنند اما در آبگرمکن های قدیمی آب باید با مصرف انرژی زیادی گرم مانده و در مخزن نگهداری می شود. پکیج های بدون مخزن خود شامل دو نوع گازی و برقی می شوند که عملکردی مشابه داند. عملکرد این پکیج ها به گونه است که وقتی شیر آب گرم را باز می کنید آب سرد وارد پکیج شده و جریان آب در اثر تماس با المنت حراتی به سرعت گرم شده و به شیر آب گرم وارد می شود. برای مصرف بهینه پکیج باید نکاتی که در ادامه ذکر شده رعایت نمایید.

انتخاب پکیج متناسب با نیاز و مساحت خانه

به طور کلی پکیج های گازی نسبت به پکیج های برقی حجم بیشتری از آب را گرم می کنند. این پکیج ها می توانند در هر دقیقه نزدیک به 100 لیتر آب را گرم و آماده مصرف نمایند. برای خانه های پرجمعیت و بزرگ پکیج های کوچک مناسب نیستند زیرا در چنین خانه هایی تعداد بیشتری شیر آب باز می شود و در نتیجه پکیج نمی تواند به طور مداوم این آب گرم را تامین نماید.

برای چنین خانه هایی می توانید از یک پکیج با ظرفیت بیشتر استفاده کنید اما توصیه میکنیم در این خانه ها دو یا چند پکیج با ظرفیت های کمتر نصب کنید. برای خانه های پر جمعیت بهتر است پکیج ها به صورت اختصاصی نصب شوند. برای مثال برای حمام و سرویس بهداشتی یک پکیج، برای آشپزخانه یک پکیج و برای گرمایش خانه با شوفاژ نیز یک پکیج نصب نمایید.

یکی از عوامل مهم در مصرف بهینه پکیج دیواری نصب صحیح آن است. پکیج باید در جای صحیحی نصب شود و قسمت های مختلف نصب آن بررسی شوند. پکیج باید به گونه ای نصب شود که تراز باشد زیرا وقتی پکیج کج باشد باید بیشتر کار کند تا آب را گرم کند و یا آب را به اندازه کافی گرم نمی کند.

نصب صحیح پکیج

دومین عامل در مصرف بهینه پکیج دیواری نوع سیستم لوله کشی آن است. بهتر است محل اتصال پکیج تا محل مصرف کمترین حد ممکن باشد تا طول لوله کمتر بوده و پیکج بتواند به سرعت و به راحتی آب گرم را به شیرهای مصرفی ارسال نماید. وقتی فاصله شوفاژها تا پکیج زیاد باشد و لوله های گرمایش از کف طویل باشند از عملکرد صحیح پکیج کاسته شده و آب گرم به اندازه کافی و به موقع به محل های مصرف نمی رسد.

لوله کشی پکیج صحیح باشد

نکته دیگر در مورد جنس لوله هاست. بهتر است لوله های پکیج عایق بندی شده و پلاستیکی باشند تا در طول مسیر لوله کشی کمترین هدررفت گرما را داشته باشیم.

جریان آب را کم کنید

یکی از راهکارهای بهبود عملکرد پکیج دیواری و کاهش مصرف انرژی آن، کم کردن جریان آب به پکیج است. پکیج ها معمولا در هر دقیقه می توانند 100 لیتر آب را گرم نمایند اما اگر به این مقدار آب واقعا نیاز ندارید بهتر است نرخ جریان آب را کم کنید تا مصرف انرژی در پکیج دیواری کاهش یابد.

عملکرد صحیح شیر آلات

یکی دیگر از عوامل موثر در مصرف بهینه انرژی در پکیج ها اطمینان از عملکرد صحیح شیر آلات محل مصرف است. برخی شیر آلات موجود در خانه ها بسیار قدیمی بوده و جریان آب وودی در آنها زیاد است. هر چه نرخ جریان خروجی آب از لوله ها کمتر باشد آب بیشتر در لوله ها مانده و بیشتر گرم می شود و در نتیجه پکیج انرژی کمتری مصرف خواهد کرد.

سرویس به موقع پکیج

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر بهبود عملکرد و مصرف بهینه انرژی در پکیج ها، سرویس به موقع و تمیز کردن منظم آن است. سرویس دوره ای پکیج عمر دستگاه را بهبود بخشیده و از خرابی زود هنگام آن پیشگیری می کند. سرویس دوره ای پکیج باید هر شش ماه یک بار یا حداقل سالی یک بار انجام شود تا مواد معدنی و رسوبات کلسیم از لوله های آن کاملا خارج شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>