اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آشنایی با دستگاه هواساز

دستگاه های هواساز از نمونه تجهیزاتی می باشند که برای تهویه مطبوع مورد استفاده می باشند. هواساز دستگاهی می باشد که می تواند هرگونه تغییر دما، تغییر رطوبت و کیفیت هوایی را با توجه به شرایط آب و هوایی با ایجاد هوایی مطبوع انجام نماید.

هواساز را فصل های گرم می تواند برای ایجاد بار برودتی و در فصل های سرد برای جهت ایجاد بار گرمایی استفاده می شود. با هواساز می توانید با کمک فیلترهای مخصوص، هوا را تصفیه کنید.هواساز با کمک آب گرم یا سرد جهت گرمایش یا سرمایش، می تواند دمای هوا را تنظیم نماید. آبی که برای این دستگاه مورد نیاز است از چیلر یا بویلر موتورخانه تامین می گردد.

هر هواسازی دارای فن است که می تواند هوای بیرون را به داخل خود بکشد. هوا می تواند با عبور کردن از روی کویل که آب با دمای مناسب در آن می باشد، با تبادل حرارت، دمای آن تنظیم می گردد. هواسازها در مدل های گوناگونی تولید می گردد که نوع و تعداد کویل، نوع لوله کشی، ظرفیت و … در آن ها مختلف است ولی روش کار آن ها مشابه هم است.اجزای تشکیل دهنده هواساز بدنه اصلی، فن، کویل، فیلتر هوا، رطوبت زن و سیستم کنترلی می باشند.

تعمیر و سرویس فن درهواساز

فن یا بادبزن قطعه ای در هواساز است که ایجاد نمودن جریان هوا را انجام می دهد. فن هواساز قطعاتی به نام های حلزونی، پره، تسمه و پولی، شفت، یاتاقان، الکتروموتور را دارد.

  • بخش حلزونی: بخش حلزونی در واقع پوسته فن می باشد که نباید دارای ارتعاش باشد. در زمان تعمیر و یا سرویس هواساز باید از محکم و سالم بودن حلزونی مطمئن گردید.
  • پره های فن هواساز: پره های فن باید به صورت آزادانه و بدون برخورد با بخش های دیگر حرکت نماید. پس حتماً از محکم بودن و لق نبودن آن باید اطمینان بود.
  • شفت فن: شفت فن هم از بخش های فن هواساز می باشد که باید در سرویس و تعمیرات بررسی شود.
  • یاتاقان: یاتاقان و یا روان کارها می تواند از اصطکاک شفت کم کند. پس باید از درست کار کردن یاتاقان های فن اطمینان پیدا کنید و روغن کاری آن را فراموش ننمایید.
  • الکتروموتور: الکتروموتور بخشی از فن است که با کمک جریان الکتریکی، به چرخش درآمده و فن را می چرخاند. باید اطمینان حاصل نمود که الکترموتور سالم بوده و بخش های پولی های فن در یک مسیر قرار دارند.
  • پولی: پولی ها را حتماً باید توسط پولی کش ها جابه جا نمایید و از ضربه زدن به آن خودداری نمایید.
  • تسمه: تسمه یکی از قطعات فن می باشد که می تواند به صورت دوره ای عوض شود.تسمه قطعه ای می باشد که حرکت را از الکتروموتور به پولی انتقال می دهد و باید از محکم بودن تسمه ها مطمئن شوید. جهت این کار باید با انگشت خود بخش میانی تسمه را به پایین بکشید.

تعمیر و سرویس در کویل هواساز

همان طور که عنوان کردیم کویل بخشی از هواساز می باشد که می تواند تبادل حرارت بین هوا و آب را انجام نماید. جهت اطمینان از صحت کارکرد کویل هواساز باید نکات زیر در نظر گرفته شود.از تمیز بودن فین های کویل مطمئن شوید که کثیف بودن و رسوبات می تواند کارایی دستگاه را کاهش دهد.

در هواسازهایی که از مدل کویل جداگانه استفاده خواهند کرد جهت جلوگیری از یخ زدن کویل در فصل زمستان، باید آب مانده در کویل سرمایی را خارج کنید.بخش تشت تخلیه زیر کویل را باید از گرد و خاک و همچنین رسوبات تمیز نمایید و از مسدود نبودن سوراخ تخلیه آب مطمئن گردید.در بدنه کویل دقت کنید که زنگ زده و اکسیداسیون نباشد.

تعمیر و سرویس در فیلتر هواساز

فیلتر هواساز می تواند تصفیه هوا را انجام دهد. جهت سرویس فیلتر آلومینیومی هواساز باید آن را باز کرده و پس از شستشو آن را خشک نموده و در جای خود نصب نمایید. فیلترهای کیسه ای هم باید به صورت دوره ای عوض شوند.

جمع بندی جهت سرویس و تعمیر هواساز

تعمیرات و همچنین سرویس های دوره ای هواسازها می توانند باعث بالا رفتن طول عمر این دستگاه ها شوند و جلوی خسارات زیاد آن ها را بعد از خرابی ها بگیرند. در صورت هرگونه نیاز به تعمیر و یا سرویس باید از تعمیرکاران با تجربه در این زمینه کمک بخواهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>