اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برطرف کردن بوی بد در سرویس بهداشتی و یا چاه توالت

در ابتدای کار جهت از بین بردن بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی و چاه توالت، بررسی علت مهم می باشد و سپس باید اقدام به رفع بوی بد نمود. بوی نامطبوع می تواند به دلیل های مختلفی درآپارتمان اتفاق بیوفتد که در این مقاله به بررسی آن و راه های برطرف کردن آن می پردازیم.

یکی از مواردی که می تواند باعث بوی بد سرویس بهداشتی شود گرفتن لوله فاضلاب می باشد که جهت برطرف نمودن آن باید از مهارت و تخصص یک لوله باز کن استفاده نمود. پس از این که دلیل گرفتن لوله مشخص شد می توان با مواد خانگی مانند لیمو، سرکه و یا … آن را باز نمود و در صورت باز نشدن باید حتماً از افراد با مهارت کمک بخواهید.

دلیل انتشار بوی بد فاضلاب در آپارتمان ها

همانطور که همه ما می دانیم به دلیل کوچک شدن منازل سرویس های بهداشتی داخل منزل ساخته شده اند و باعث می شود بوی نامطبوع به داخل خانه هم نفوذ نماید. این بوی بد فاضلاب به دلیل نشت گاز فاضلاب می باشد که ممکن است دلیل های مختلفی را داشته باشد. ازجمله دلایل آن موارد زیر می باشد.

بوی بد به دلیل مشکل درسیفون توالت

در مرحله اول جهت یافتن مشکل بوی بد در آپارتمان و سرویس بهداشتی، باید سیفون توالت را بررسی نمود. سیفون توالت جهت جلوگیری از پخش شدن گاز فاضلاب و یا هیدروژن سولفید در سیستم لوله کشی ساختمان قرار می گیرد. بیشتر افراد ممکن است سیفون را با فلاش تانک اشتباه بگیرند ولی باید بدانید که سیفون در زیر سنگ توالت قرار داده می شود و بیشتر وقت ها از آب پر می شود و آب را درون خود نگه می دارد تا بوی بد چاه پخش نشود.

بوی بد به دلیل پرشدن چاه فاضلاب

در صورتی که چاه فاضلاب پر شده باشد می تواند باعث گردد که بوی بد فاضلاب در فضا پخش شده و در این حالت حتما با افرادی که تخصص آن ها در تخلیه و پاکسازی چاه می باشند، تماس بگیرید. یکی از مواردی که می تواند بوی بد فاضلاب را ایجاد نمایند ترکیدن لوله فاضلاب و یا نشتی فاضلاب به دیوارها می باشد. دلیل ترکیدگی لوله آب می تواند مواردی مانند فرسودگی لوله های فاضلاب، یخ زدگی لوله ها، ضربه خوردن و … باشد که در صورت ترکیدن لوله فاضلاب باید مشکل به سرعت برطرف شود که در غیر این صورت ساختمان نشست پیدا می کند.

بوی بد به دلیل فرسوده شدن چاه فاضلاب

در ساختمان های قدیمی وجود چاه های فاضلاب فرسوده که اغلب در ساختمانهای قدیمی وجود دارد می تواند دلیلی برای داشتن بوی بد و یا رسوبات و لجن ها به دیواره فاضلاب باشد. این رسوب ها لجن گرفته می تواند باعث گردد تا چاه فاضلاب چند باره پر شده و در این مواقع تخلیه چاه، راه حلی درستی جهت رفع این مشکل نمی باشد. توصیه می گردد که از خدمات لایروبی چاه استفاده نمایید تا مشکل به صورت اساسی برطرف گردد و نیازی به تخلیه چندین باره چاه نداشته باشید.

برطرف کردن بوی بد فاضلاب به روش های خانگی

جهت برطرف کردن بوی نامطبوع در فاضلاب می توانید در سیفون آب اضافه کنید تا آب قبلی که در آن وجود دارد تغیییر نماید. با این کا می توانید تا حدودی بوی بد آن را از بین ببرید ولی در صورتی که هنوز هم بوی آن شما را اذیت می نماید می تواند به راهکار های خانگی از شر آن خلاص شوید. با موادی که در بیش تر منازل پیدا می شود می توانید بدون داشتن خطر شیمیایی بودن آن ها، تا حدود زیادی از شر بوی بد آن خلاص شوید.

برطرف کردن بوی بد فاضلاب با کمک سرکه و جوش شیرین

ابتدا نصف پیمانه جوش شیرین را در لوله فاضلاب ریخته و سپس نصف پیمانه سرکه سفید را به آن اضافه نمایید و درب فاضلاب را پوشانده و پس از 5 دقیقه آب گرم را باز نمایید. در صورتی که باز هم بوی نامطبوع احساس نمودید می توانید این کار را انجام دهید تا بوی آن از بین برود.

برطرف کردن بوی بد توالت با کمک جوش شیرین و نمک

جهت انجام این کار به مقداری جوش شیرین و نمک و آب جوش نیاز می باشد. ابتدا جوش شیرین و نمک را در داخل لوله فاضلاب ریخته و آب جوش را با دقت در لوله بریزید. حتماً در زمان استفاده از دستکش و ماسک استفاده نمایید و از لوله فاضلاب فاصله بگیرید. محلول جوش شیرین و نمک محلولی قوی جهت از برطرف کردن بوی نامطبوع فاضلاب می باشد.

برطرف کردن بوی بد توالت با کمک جوش شیرین و آبلیمو

یکی از این روش های برطرف کردن بوی بد، ترکیب جوش شیرین و آبلیمو با هم می باشد تا مایع خمیری تهیه گردد و با ریختن آن در لوله فاضلاب بتوانید گرفتگی آن را باز نمایید و باعث شود که بوی نامطبوع چاه برطرف می گردد. در واقع ترکیب جوش شیرین و آبلیمو می تواند مایعی اسیدی را تشکلی دهد که در زمان استفاده از آن باید از ماسک و دستکش استفاده کرده و آب سرد را روی آن اضافه کنید و از آن فاصله بگیرید.

برطرف کردن بوی بد توالت با کمک سرکه سفید و لیمو

راه دیگر می تواند استفاده از سرکه سفید و لیمو باشد. برای این کار می توانید لیمورا به صورت قالب های یخ و با درون آن را با سرکه سفید پر نمایید. در فاصله چند روز یکی از این قالب ها را داخل لوله انداخته و آب سرد را باز نمایید تا قالب ها ذوب گردند.

برطرف کردن بوی بد توالت مخلوط آب و آهک

مقدار ده لیتر آب را با یک کیلو آهک مخلوط کرده و بعد از چند ساعت محلول را تکان داده و از صافی عبور دهید. پس از صاف شدن می توانید محلول را درون لوله فاضلاب بریزید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>