اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمام جزو موارد اضطراری است که هر خانه ای نیاز به آن دارد بنابراین در صورت روشن نشدن آبگرمکن دیواری باید به بررسی دلایل خرابی آن بپردازید و با یک تعمیرکار آبگرمکن دیواری تماس بگیرید تا سریعا مشکل را حل کند.به طور حتم پس از یک روز کاری سخت و طاقت فرسا رفتن به زیر دوش حمام می تواند تمامی خستگی را از تن به در کند اما بیش از حد گرم شدن آب، جرقه نزدن آبگرمکن و به طور کلی گرم نشدن آب می تواند یک ضد حال اساسی باشد.

بله با مشاهده این علائم شک نکنید که خرابی آبگرمکن دیواری شما نزدیک است و مهم ترین عامل خرابی آن می تواند روشن نشدن آبگرمکن دیواری به دلیل رسوب مبدل حرارتی، کار نکردن جرقه زن و به طور حتم خرابی شمعک باشد.برخی اوقات شاید با دیدن علائم خرابی آبگرمکن دیواری بیخیال تعمیر آن شویم اما نمی دانیم که به مرور زمان و رسیدگی نکردن به آن ممکن است عملا باعث حذف آبگرمکن دیواری از خانه شود و مجبور به خرید آبگرمکن دیواری جدید شوید. برای کاهش هزینه های خانه خود بهتر است سرویس مرتب و مداوم آبگرمکن دیواری را فراموش نکنید.

روشن نشدن آبگرمکن دیواری ممکن است جزو علائم خرابی آن باشد

شاید در نگاه اول فکر کنید که روش نشدن آبگرمکن دیواری کاملا عادی است اما چنانچه چندین مرتبه روشن و خاموش شدن آبگرمکن رخ دهد حتما شک نکنید که زمان خرابی آن فرا رسیده است. بنابراین بهتر است قبل از اینکه کاملا دیر شود و دیگر نتوانید آبگرمکن را تعمیر کنید به شماره تلفن … زنگ بزنید و دلیل آن را جویا شوید.

دلایل اصلی روشن نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟

به طور حتم تعمیر وسایل الکترونیکی و لوازم سرمایشی و گرمایشی خانه کار هر کسی نیست با این حال بد نیست که با دلایل روشن نشدن آبگرمکن دیواری مطلع شوید اما به هیچ وجه توصیه نمی شود که سر خود به چیزی دست بزنید چرا که تعمیر آبگرمکن دیواری را سخت تر خواهد کرد.

  • جرقه نزدن آبگرمکن دیواری
  • رسوب موجود در نوک الکترود
  • روشن نشدن شمعک

اگر بخواهیم به صورت کاملا ریز وارد جزییات شویم هر کدام از سه مورد زیر یکی از دلایل اصلی روشن نشدن آبگرمکن دیواری است البته عوامل دیگری باعث رخ دادن چنین حادثه ای خواهد شد که باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید.

دلیل جرقه نزدن آبگرمکن چیست؟

هر آبگرمکن توسط یک جرقه زن الکترود روشن می شود رعایت نکردن حد فاصل استاندارد بین الکترود با مشعل دلیل اصلی جرقه نزدن آبگرمکن است.فاصله استاندارد بین نوک الکترود و مشعل 9 میلی متر است و بیشتر یا کمتر بودن این فاصله ممکن است باعث جرقه نزدن آن شود.

امکان وجود رسوب نوک الکترود وجود دارد

الکترود یک عضو اساسی از آبگرمکن دیواری است که باعث روشن شدن آن می شود برخی اوقات کثیف شدن و تمیز نبودن نوک الکترود مانعی اساسی برای روشن نشدن آبگرمکن دیواری است، بهتر است نسبت به تمیز کردن نوک الکترود اقدام کنید.

دلایل اصلی روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری

با جریان گاز از نازل شمعک یا همان پستانک و رسیدن به شمعک عملا با جرقه زدن الکترود عملا شمعک روشن می شود اما برخی اوقات ممکن است شمعک که ترموکوپل نیز نامیده می شود جرم بگیرد و همین دلیلی بر نرسیدن گاز به سر شمعک شود و باعث روشن نشدن آبگرمکن دیواری شود.

  • گرفتگی مجرای نازل شمعک
  • گرفتگی صافی شمعک
  • بسته بودن شیر پروانه ای

برای اینکه از صحت سالم بودن شمعک مطمئن شویم چکار کنیم؟

  • ترموکوپل را بررسی کنید در صورتی که پس از دو دقیقه صدای تق یا گاز از شمعک به گوش نرسید قطعا شمعک کثیف شده است.
  • امکان سوختن سنسور جوش آبگرمکن وجود دارد. سنسور جوش در قسمت چپ و بالای آبگرمکن است.
  • سنسور دود را چک کنید. کافیست گرفتگی دودکش را برطرف کنید.
  • خراب شدن بویین آبگرمکن دیواری

دقت کنید که نازل شمعک یا همان پستانک یک سوراخ بسیار ریز دارد که ممکن است با مسدود شدن آن گاز از آن عبور نکند و به شمعک نرسد برای باز کردن آن به هیچ وجه از سوزن استفاده نکنید بلکه از یک رشته سیم برق استفاده کنید که بسیار نازک و باریک باشد.

امکان خراب شدن مشعل آبگرمکن دیواری نیز وجود دارد

بغیر از خرابی الکترود و شمعک آبگرمکن امکان خرابی مشعل آبگرمکن می تواند عامل روشن نشدن آبگرمکن باشد. با وجود روشن شدن شمعک آبگرمکن با باز کردن آب گرم ممکن است مشعل آبگرمکن روشن نشود در این صورت مبدل نیاز به رسوب زدایی دارد. البته فرسوده شدن واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن هم می تواند باعث روشن نشدن مشعل آبگرمکن دیواری شود.

مراحل تعویض واشر پلاستیکی دیافراگم

  • شیرهای ورودی گاز و آب سرد را ببندید.
  • تمامی اتصالات مربوطه از قبیل لوله های مسی، شیلنگ های پرسی و گاز و … را از آبگرمکن جدا نمایید.
  • در صورت مبتدی بودن ابتدا لازم است آبگرمکن را از دیوار جدا کرده و روی زمین قرار دهید.
  • با استفاده از پیچ گوشی چهارسوی مناسب پیچ های کاربراتور را باز کنید.
  • واشر قدیمی کاربراتور را با واشر جدید جایگزین نمایید.
  • کاربراتور، پیچ ها، اتصالات و … را درست مثل قبل جا زده و آبگرمکن را در محل خود نصب نمایید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>