اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشاورزی

محصول ارگانیک

وقتی برای خرید به بازار میوه فروشان مراجعه می کنیم گاهی با محصولاتی مواجه می شویم که فروشندگان، آنها را محصولات «ارگانیک» می نامند. در این میان ممکن است برای برخی از مصرف کنندگان این سوال پیش آید که محصولات ارگانیک چه تفاوتی با محصولات غیرارگانیک دارند؟

باید گفت: محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر: علف هرزکش ها، قارچ کش ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می شود، رشد می کنند. از سوی دیگر در ترکیبات میوه های ارگانیک هیچ گونه اصلاح ژنتیکی صورت نمی گیرد و از گازها برای رشد زودرس میوه ها استفاده نمی شود.

به همین دلیل رنگ این نوع میوه ها طبیعی بوده و نه خیلی پررنگ یا کم رنگ تر از حد معمول هستند. بافت آنها مناسب و خیلی نرم یا سفت نیست. اندازه میوه ها هم متعادل بوده و طعم و بوی طبیعی و مناسبی دارند که البته بارزترین ملاک تشخیص میوه های ارگانیک از غیرارگانیک هم همین طعم و بوی طبیعی شان است، به علاوه پوست میوه های ارگانیک کاملا متناسب با میوه بوده و زیاد ضخیم نیست. از همه مهم تر آن که در این نوع محصولات کاهش آلودگی خاک به کودها و سموم موجب باقی ماندن عناصر مفیدی مانند کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم و ویتامینC در سبزی ها می شود.

متاسفانه به دلیل افزایش روزافزون جمعیت، محصولات ارگانیک جوابگوی نیاز مصرف کنندگان نمی باشد و کشاورزان مجبورند برای تامین هرچه سریع تر تقاضا علاوه بر محصولات ارگانیک از انواع میوه های گلخانه ای یا خارج از فصل نیز استفاده کنند. لذا این نوع محصولات به دلیل آن که در مرحله رشد زمان لازم را طی نمی کنند بسیاری از ویتامین ها و مواد ضروری را ندارند. به عنوان مثال، محصولات گلخانه ای مدت مدیدی است که در ایران تولید می شوند. این محصولات در مقایسه با میوه های ارگانیک کمبودهای زیادی دارند.

از آنجا که گلخانه های شیشه ای در کشورمان بسیار کم وسعت و محدود هستند نور خورشید به طور مستقیم به محصولات گلخانه ای نمی تابد، لذا این محصولات به نوعی با کمبود ویتامینC و سایر مواد مغذی که برای به وجود آمدن به نور مستقیم نیاز دارند، مواجهند. از طرف دیگر برای این که میوه ها و سبزی ها سریع تر از حد معمول برسند کشاورزان از روش های شیمیایی مختلفی استفاده می کنند. همین موضوع تا حدی در کاهش ویتامین ها و ریزمغذی های محصولات گلخانه ای موثر است.

لذا وجود میوه هایی با ظاهر درشت که فاقد طعم و خاصیت هستند همگی ناشی از استفاده بی رویه از کودها، آفت کش ها و باقی ماندن ترکیبات آنها در محصولات است. از همه بدتر آن که برخی از میوه های خارج از فصل که وارداتی بوده و با قیمت های بالا در میوه فروشی ها عرضه می شوند از مشکلات عدیده دیگری برخوردارند.

برخی از این میوه ها به دلیل آن که محصول درختانی هستند که با مهندسی ژنتیک در آنها تغییراتی ایجاد شده است حاوی ژن های تغییر شکل یافته ای هستند که باکتری های موجود در روده را تغییر می دهند و موجب مقاوم شدن بدن به آنتی بیوتیک ها می شوند. در این تغییرات ژنی میوه ها مدت بیشتری روی درختان می مانند و رسیدن آنها برای نیاز کمتر به نگهداری در انبار و سردخانه ها به تاخیر می افتد. لذا این تاخیر می تواند از مقدار مواد مغذی آنها نیز بکاهد.

توجه: شکل ظاهری محصول نمی تواند معیار درستی برای خرید محصولات ارگانیک باشد. ما باید کیفیت محصول و محلی که تولید شده را مورد توجه قرار دهیم. معمولا محصولاتی که در بسیاری از بازارهای محلی ارائه می شوند، سالم تر هستند. در نهایت آن که محصولاتی را خریداری کنیم که گواهی شده هستند. تقاضا برای این محصولات راه تولید آنها را فراهم خواهد کرد

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>