اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قفل کتابی، یکی از انواع قفل برای بسته نگه داشتن درب و حفاظ می باشند که ظاهری شبیه به مکعب مستطیل دارند و دارای یک سیلندر میله ای شکل هستند که با باز و بسته شدن قفل این سیلندر جابجا می شود و قفل باز و بسته می شود.

قفل های کتابی می توانند با کلید، برق و یا وارد کردن رمز باز و بسته شوند.قفل کتابی می تواند دارای بدنه فولادی یا برنجی باشد، می تواند روکشدار باشد و یا بدنه ای ضد اسید داشته باشد.کلیدهایی که برای قفل های کتابی استفاده می شوند می توانند در انواع ساده، کامپیوتری یا ویژه و چهارپر باشند.

قفل کتابی با هر نوع بدنه و یا کلید دارای اجزای مشخص می باشد.قسمت اصلی بدنه آن می باشد که همان طور که گفته شد بهتر است از فولاد یا برنج ساخته شده باشد.مکانیزم قفل در این بدنه قرار می گیرد.بدنه قفل کتابی باید توپر باشد و در مقابل برش، ضربه و ساییدگی مقاومت داشته باشد.

قسمت دیگر بازوی قفل یا سیلندری است که شکل یک میله استوانه ای شکل است و به صورت متحرک از یک سمت درون قفل قرار می گیرد و از سمت دیگر به صورت آزاد است و زمانی که قفل بسته می شود این سمت آزاد به داخل بدنه وارد می شود و در زمان باز شدن از بدنه خارج می شود.

کلید قفل های کتابی نیز از اجزای آن به حساب می آیند.البته نوع کلید بسته به مکانیزم باز و بسته شدن قفل می توانند متفاوت باشند.برخی از قفل های کتابی کلید ندارند و به وسیله وارد کردن رمز بر روی صفحه کلید، در باز یا بسته می شود.کلید در شیار کلید قرار می گیرد و در واقع شیار کلید یک شکاف در بدنه قفل است که کلید در آن قرار می گیرد و منجر به باز یا بسته شدن قفل می شود.

قفل آویز نیز یکی از انواع قفل است که داری یک حلقه می باشد که با اتصال یا باز شدن این حلقه از بدنه قفل، باز یا بسته می شود.قفل آویز نیز می تواند دارای بدنه ای باشد که از جنس برنج یا فولاد باشد وبعضا دارای روکش از آلیاژهای مختلف باشد.به طور کلی قفل کتابی امنیت بالاتری را می تواند نسبت به قفل آویز ایجاد کند.ضمن اینکه قفل های کتابی می توانند ضد اسید و نیز ضد دریل ساخته شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>