اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کپسول آتش نشانی یکی از وسایل و دستگاه هایی است که وجودش در هر فضایی اعم از مسکونی و اداری و تجاری و...، خودرو و... ضروری است.کپسول های آتش نشانی غالبا یک مخزن استوانه ای هستند که در بالای خود یک اهرم دانرد که با فشار دادن آن ماده با فشار زیادی از مخزن خارج می شود.کپسول آتش نشانی می تواند در کمک کردن آتش کمک کند و بر اساس فضایی که در آن قرار است استفاده شود انواع مختلفی دارد.این نوع بر اساس نوع آتش دسته بندی می شود.

کپسولی که در فضای کارگاهی با مواد شیمیایی استفاده می شود با کپسول آتش نشانی که در خودرو استفاده می شود متفاوت است.کپسول های آتش نشانی بر اساس حجم مخزن و نوع گاز نیز متفاوت هستند.ممکن است در یک محیط بنا به کاربری از چندین نوع کپسول آتش نشانی با حجم متفاوت استفاده شود.کپسول های آتش نشانی بر اساس استاندارد یه این شکل دسته بندی می شوند:

محتوی آب، که برای مواد خشک مانند چوب، پلاستیک، کاغذ و... کاربرد دارد.می توانند در دو نوع باشند، محتوی آب و گاز و محتوی آب و هوا.این کپسول ها غالبا به رنگ قرمز هستند.محتوی کف، که برای مواد خشک و مایعات قابل اشتعال استفاده می شوند و غیر قابل کنترل هستند.این نوع کپسول حداقل در قسمتی از بدنه دارای رنگ کرم هستند.

محتوی پودری، که برای مایعات قابل اشتعال کاربرد دارد و برای فضاهای مسکونی کاربرد دارند چون قیمت کم تری دارد.این مدل کپسول هم قابل شارژ است و هم می تواند به شکل یک بار مصرف استفاده شود.بدنه این کپسول ها آبی رنگ هستند، به طور کامل و یا قسمتی از بدنه.محتوی گاز، که دارای گاز کربنیک است و بهترین پوشش دهی برای خاموش کردن سطح آتش را دارد.رنگ سیاه روی بدنه شاخصه آن است.

محتوی مایعات تبخیر شونده، که این نوع به دلیل آسیب رساندن به لایه اوزون به نحوی منسوخ شده است.این کپسول ها سبز رنگ هستند.البته در ایران اغلب کپسول ها به رنگ قرمز ساخته می شوند و مورد استفاده به صورت برچسب مشخص می شود.برای فضاهای مسکونی، اداری و تجاری نوع قابل حمل دستی کاربرد مناسب تری دارد.اما اگر فضای تجاری شما گسترده است و یا محیطی خاص است باید از نوع کپسول آتش نشانی اطمینان داشته باشید.

کپسول های آتش نشانی، بر اساس رنگ بدنه یا قسمتی از آن نیز دسته بندی می شوند.کپسول های قرمر عمدتا مصرف خانگی دارند.زمانی که می خواهید از کپسول آتش نشانی استفاده کنید، ضامن را می کشید و اهرم را فشار می دهید.باید مخروطی کپسول را مستقیم روی آتش بگیرید و آن را در سطح آتش پخش کنید.بعد از استفاده از کپسول آتش نشانی حتما آن را شارژ کنید و به تاریخ انقضای کپسول توجه کنید تا در صورت نیاز با مشکل مواجه نشوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>