اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرچ کاری به معنی متصل کردن دو یا چند قطعه، غالبا فلزی به هم به وسیله میخ پرچ می باشد.اتصال به وسیله میخ پرچ یک اتصال دائمی است، اتصالی که نیاز به جداکردن قطعات از یکدیگر نداشته باشد.در صورت نیاز به جدا کردن اتصال پرچ شده نیاز به دریل زدن روی میخ یا کندن سر میخ می باشد.فرآیند پرچ کردن پیچیده نیست، به زبان ساده باید دو قطعه ای که قرار است به هم متصل شوند را سوراخ کرد و پرچ را از این سوراخ عبور داد و با فشردن اهرم مربوطه دو قطعه به هم پرچ می شوند.

گاهی ممکن است در پرچ کردن اشکالی پیش آمده باشد که می توان آن را با تعویض میخ رفع کرد.این روند کلی پرچ کردن است، حالا دستگاه پرچ از هرنوعی که باشد.اما حالا فرآیند را به صورت جزئی تر بررسی می کنیم.می خواهیم میخ پرچ متناسب با کار خود را انتخاب کنیم.جنس و قطر میخ پرچ در داشتن اتصالی محکم تأثیرگذار هستند، پس باید متناسب با جنس دو قطعه انتخاب شود.

حالا اگر قرار است که در قطعه چندین میخ پرچ داشته باشیم باید بدانیم که این میخ ها در چه فاصله ای از هم باید پرچ شوند.این فاصله یک فرمول محاسباتی دارد و بر اساس مقاومت کششی و برشی آن مشخص می شود.طول پرچ که در واقع طول میخ پرچ نیز می باشد باید مجموع قطر پرچ با ضخامت کار باشد.طول پرچ اگر کوتاه باشد به اندازه کافی محکم نخواهد بود.اگر هم بلندتر باشد باعث می شود قطعات به خوبی جفت نشوند و مراحل پرچ کاری زیاد شود.

سوراخی که برای میخ پرچ ایجاد می شود نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد.اندازه استاندارد آن باید حدود 1 میلی متر از قطر میخ پرچ بیش تر باشد تا بعد از اتصال، دو قطعه محکم به هم بچسبند.در واقع همیشه پیشنهاد تولید کنندگان انواع پرچ کن این است که از مته ها با قطر یکسان با میخ پرچ استفاده کنید چرا که قطر واقعی میخ پرچ از قطر اسمی آن حدود یک میلی متر کم تر است.در مورد قطعه کار نیز بهتر است جنس میخ پرچ و قطعه کار مشابه باشند.

بعد از انتخاب صحیح میخ پرچ و ایجاد سوراخ مناسب، نوبت به مرحله آخر می رسد.باید پستانک مناسب برای سایز میخ پرچ انتخاب کنید.این پستانک ها روی دستگاه های پرچ کن قرار دارند.برای پرچ کردن حتما دستگاه را عمود بر قطعه کار نگه دارید و پستانک را با فشار مناسب به قطعه کار بچسبانید.اگر یکی از قطعات کار از مواد نرم و دیگری فلزی است باید قطعه نرم روی کار قرار بگیرد و در صورتی که میخ در قطعه نرم فرو میرود باید از میخ پرچ سر پهن استفاده کنید.مانند صندلی مدارس.

اگر قطعه نرم در پشت کار است باید در پشت کار از یک واشر استفاده کنید.برای قطعات پلاستیکی یا از میخ پرچ کم مقاومت استفاده کنید و یا میخ آلومینیومی استفاده کنید.برای قطعات مسی نیز از میخ پرچ مسی استفاده کنید و از میخ آلومینیوم رنگ شده استفاده نکنید.برای محیط های مرطوب از میخ پرچ های آلومینیوم آلومینیوم استفاده کنید تا دچار زنگ زدگی نشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>