اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی آتاتورک

فرودگاه بین المللی آتاتورک:
ترکیه و به خصوص شهر زیبای استانبول یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ما ایرانیان است و تورهای مسافرتی متعددی با هزینه ها و امکانات متنوع برای سفر به استانبول وجود دارد.

فاصله نزدیک و هزینه سفر نسبتا کم، و همینطور عدم نیاز به اخذ ویزا و روادید باعث شده که هر ساله گردشگران زیادی استانبول را برای سفر انتخاب کنند.

هرچند به صورت زمینی هم می توان به ترکیه رفت، اما به دلیل قیمت مناسب بلیط هواپیما و راحتی این نوع سفر، اکثر مسافران از طریق هوایی به استانبول و ترکیه سفر می کنند.

استانبول دو فرودگاه بین المللی دارد: فرودگاه صابیحا گوکچن و فرودگاه آتاتورک استانبول. فرودگاه آتاتورک در منطقه اروپایی و توریستی استانبول قرار دارد و به دلیل دسترسی خوبی که به مراکز گردشگری استانبول دارد انتخاب اول مسافران هنگام رزرو بلیط هواپیماست.

فرودگاه بین المللی آتاتورک اصلی ترین و مشهورترین فرودکاه استانبول و بزرگ ترین فرودگاه ترکیه از لحاظ تعداد مسافر است.

این فرودگاه در سال 1924 و در بخش اروپایی و توریستی استانبول افتتاح شد. فرودگاه آتاتورک با مرکز شهر استانبول 24 کیلومتر فاصله دارد و به عنوان دروازه اصلی ورود گردشگران به استانبول به شمار می رود. فرودگاه دیگر استانبول به نام فرودگاه صابیحا گوکچن در سوی دیگر شهر و در بخش آسیایی قرار دارد.

قبلا فرودگاه صابیحا گوکچن را معرفی کرده ایم که برای آشنایی بیشتر با آن فرودگاه می توانید مطلب (فرودگاه سابیها استانبول) را بخوانید. فرودگاه بین المللی آتاتورک دارای دو ترمینال مسافربری است که با یکدیگر در ارتباط هستند. یکی از این ترمینال ها برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

امکانات فرودگاه آتاتورک:
اینترنت وای فای و برقراری تماس:
اینترنت وای فای در سرتاسر محوطه فرودگاه وجود دارد و می توانید تا 2 ساعت به صورت رایگان از این اینترنت استفاده کنید. برای برقراری تماس و ارسال پیام نیاز به سیم کارت ترکیه دارید. در صورتی که سیم کارت بین المللی دارید می توانید با پرداخت هزینه تماس برقرار کنید.

سالن های استراحت فرودگاه:
در صورتی که مجبور هستید مدت زمان زیادی را در فرودگاه بمانید (مثلا وقتی پروازتان تاخیر دارد یا دروقفه بین دو پرواز هستید) می توانید برای استراحت به یکی از سالن های متعدد فرودگاه مراجعه کنید. برخی از این سالن ها بنا به نوع خدمات و امکانات رفاهی ممتازی که عرضه می کنند مستلزم پرداخت هزینه هستند.

سالن استراحت عمومی: این سالن در ترمینال خارجی فرودگاه قرار دارد. در این سالن امکان حمام هایی مجهز به دوش وجود دارد که مسافران می توانند در ساعات انتظار از آن ها استفاده کنند. سالن استراحت به صورت 24 ساعته باز است.

هتل های موجود فرودگاه:
از آن جا که استانبول علاوه بر مقصد گردشگری، فرودگاه ارتباطی بین آسیا و اروپاست، بسیاری از مسافران در پرواز به کشورهای اروپایی یا سایر کشورها در این فرودگاه توقف می کنند. به همین دلیل علاوه بر سالن های استراحت که برخی از آن ها امکانات رفاهی مناسبی هم دارند در فرودگاه آتاتورک چندین هتل نیز وجود دارد.

اگر دوست ندارید در سالن استراحت بخوابید می توانید یکی از هتل های فرودگاه را برای استراحت انتخاب کنید:

  • هتل فرودگاه بین المللی (International Airport Hotel):این هتل در داخل محوطه فرودگاه قرار دارد. اقامت در این هتل با ارائه بلیط پرواز خارجی امکان پذیر است. هزینه اقامت در این هتل فرودگاه برای سه ساعت اقامت 95 تا 110 یورو خواهد بود.
  • هتل فرودگاه واو (Wow Hotel): این هتل در فاصله 5 دقیقه ای از فرودگاه آتاتورک قرار دارد. اتوبوس رایگان از گیت B ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه به مقصد این هتل وجود دارد که هر یک ساعت و نیم یک بار حرکت می کند. برای اقامت در این هتل نیازی به رزرو نیست.

سایر امکانات رفاهی فرودگاه آتاتورک:

  • دستگاه خودپردازATM: در فرودگاه آتاتورک حدود 30 دستگاه خودپرداز وجود دارد. باجه تبدیل ارز و خدمات ارزی: در سرتاسر فرودگاه آتاتورک 5 مرکز تبدیل ارز وجود دارد که در تمامی امور مربوط به تبدیل ارز به مسافران خدمات ارائه می کنند.
  • فروشگاه و مرکز خرید بدون مالیات Duty Free: در این فرودگاه حداقل 20 فروشگاه (هم در ترمینال داخلی و هم در ترمینال خارجی) وجود دارد به صورت 24 ساعته باز هستند و انواع محصولات و سوغاتی را بدون احتساب مالیات به مسافران عرضه می کنند.
  • غذا و نوشیدنی: در فرودگاه آتاتورک رستوران ها و کافه های متعددی را می توانید پیدا کنید. در قسمت پروازهای خارجی می توانید برای صرف غذا و نوشیدنی به سیمیت سرای و کافه استارباکس در گیت 219، رستوران گرین پورت و کافه نرو در مقابل فروشگاه فرودگاه و تورک کوئیزین (Turcuisine) مراجعه کنید.
  • اطلاعات فرودگاه: فرودگاه بین المللی آتاتورک در مجموع 5 مرکز اطلاع رسانی دارد که همگی به صورت 24 ساعته باز هستند.
  • آرایشگاه: در هر دو ترمینال خارجی و داخلی فرودگاه آتاتورک دو سالن آرایشگاه وجود دارد که در صورت نیاز می توانید از خدمات آن ها استفاده کنید.
  • خدمات پزشکی: در مرکز خدمات پزشکی پورت کلینیک (Portclinic) انواع خدمات پزشکی و درمان های اورژانسی به مسافران ارائه می شود. مرکز خدمات پزشکی هم در ترمینال پروازهای داخلی و هم در ترمینال پروازهای خارجی وجود دارد و به صورت 24 ساعته باز هستند.

حمل و نقل به فرودگاه:
به دلیل موقعیت مکانی خوبی که این فرودگاه دارد از مسیرهای مختلف و با استفاده از وسایل حمل و نقل مختلف می توان به مرکز شهر استانبول رفت.

  • اتوبوس: اتوبوس های فرودگاه Havataş مسافران را از فرودگاه آتاتورک به میدان تقسیم و ترمینال ینیکاپی (Yenikapi) که مخصوص سوار شدن به کشتی یا فری است می برند. اتوبوس های فرودگاه به میدان تقسیم از ساعت 4 صبح تا 1 بامداد فعال هستند و هر 30 دقیقه یک بار حرکت می کنند.
  • مترو: مترو استانبول گستردگی زیادی دارد و تقریبا تمام نقاط شهر را تحت پوشش قرار داده است. اگر وسیله و بار چندانی ندارید می توانید برای جمل و نقل از مترو استفاده کنید. خط قرمز مترو (M1) از ایستگاه ینیکاپی به مقصد ایستگاه هاوالامیون (Havalimani) در نزدیکی فرودگاه آتاتورک حرکت می کند. با کمی پیاده روی می توانید به این ایستگاه برسید و از طریق مترو به نقاط مختلف شهر بروید. در ایستگاه زیتون بورنو (Zeytinburnu) می توانید در صورت نیاز خط عوض کنید و به مقصدی که می خواهید بروید.
  • تاکسی: تاکسی های فرودگاه به صورت 24 ساعته در هر دو ترمینال فرودگاه وجود دارد و کرایه آن ها با استفاده از تاکسی متر محاسبه می شود. هزینه تاکسی در استانبول کمی گران است، اما اگر خانوادگی سفر می کنید و وسایل و چمدان های زیادی دارید گزینه مناسب و راحتی برای حمل و نقل و رسیدن به هتل و مرکز شهر است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>