اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه اورلی

معرفی فرودگاه اورلی پاریس:
فرودگاه بین المللی اورلی پاریس (Orly Airport) در شهر اورلی و در 13 کیلومتری شهر پاریس فرانسه قرار دارد.

هرچند اکثر افرادی که به فرانسه و پاریس سفر می کنند بلیط هواپیما را به مقصد فرودگاه شارل دو گل رزرو می کنند و این فرودگاه برای گردشگران خارجی شناخته شده تر است، اما فرودگاه اورلی نیز با فاصله کمی که از شهر پاریس دارد.

دومین فرودگاه مهم فرانسه، پس از فرودگاه شارل دو گل محسوب می شود. فرودگاه اورلی پرترافیک ترین فرودگاه فرانسه برای پروازهای داخلی است و از لحاظ تعداد مسافر داخلی و خارجی در رتبه دوم قرار دارد.

فرودگاه اورلی (Orly) حدود 13 کیلومتر با مرکز شهر پاریس فاصله دارد و دارای دو ترمینال جنوبی و غربی (Orly-Sud و Orly-Ouest) است. هر دو این ترمینال ها در مقایسه با فرودگاه بین المللی شارل دو گل کوچک تر هستند و مسافت بین آن ها کوتاه تر است.

در حال حاضر بیش از 30 شرکت هواپیمایی از این فرودگاه استفاده می کنند و از این میان، شرکت های هواپیمایی ایرفرانس (Air France)، ترانساویا (Transavia) و ویولینگ (Vueling) بیشترین تعداد پرواز را دارند.

قبل از احداث فرودگاه بین المللی شارل دو گل در سال 1974، فرودگاه اورلی اصلی ترین راه ارتباط هوایی پاریس محسوب می شد. این فرودگاه امروزه نیز دومین فرودگاه بین المللی مهم پاریس و حومه است.

مساحت فرودگاه اورلی بیش از 15.3 کیلومتر مربع است و یکی از بزرگ ترین فرودگاه ها در فرانسه است. این فرودگاه سه خروجی دارد و سالیانه ظرفیت انتقال 28 میلیون مسافر را دارد. دو ترمینال فرودگاه اورلی به اختصار ترمینال S (جنوبی) و ترمینال W (غربی) نامیده می شوند.

در ترمینال جنوبی فرودگاه اورلی، در کنار گیت های H و K بخش پذیرش و اطلاعات وجود دارد. ترمینال غربی نیز در فضای عمومی فرودگاه قسمتی را به ارائه اطلاعات به مسافران اختصاص داده است. در این قسمت ها می توانید به طور رایگان از اطلاعات و نقشه شهر پاریس و فرودگاه استفاده کنید. اتوبوس های رایگانی در فرودگاه اورلی وجود دارند که مسافران را بین دو ترمینال و پارکینگ ماشین جابجا می کنند.

تسهیلات و خدمات رفاهی فرودگاه:
امور بانکی:
بانک HSBC در ترمینال غربی فرودگاه اورلی شعبه دارد و به ارائه خدمات مالی و امور بانکی می پردازد. همچنین در هر دو ترمینال، باجه های خودپرداز ATM وجود دارد. برای تبدیل ارز و خدمات ارزی نیز می توانید به باجه خدمات ارزی در ترمینال جنوبی فرودگاه مراجعه کنید.

رستوران:
در فرودگاه اورلی کافه ها، رستوران ها و مراکز فروش غذای فراوانی وجود دارد، از جمله رستورانی در ترمینال غربی که انواع غذاهای آمریکایی را سرو می کند و همینطور رستوران غذاهای بین الملل در ترمینال جنوبی فرودگاه.

خرید:
فروشگاه های مختلفی در فرودگاه اورلی وجود دارند. انواع باجه های فروش روزنامه و مجله، فروشگاه خرید سوغاتی و هدیه و حتی فروشگاه های پوشاک و برند در این فرودگاه قرار دارند. فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty-free) نیز در هر دو ترمینال فرودگاه وجود دارند و انواع محصولات را بدون احتساب مالیات به مسافران عرضه می کنند.

بار و چمدان:
دفتر اشیا گمشده در ترمینال های غربی و جنوبی در مورد گم شدن شایا و لوازم به مسافران کمک می کنند. همچنین پایگاه اطلاعاتی وجود دارد که بخشی از آن به اشیا پیدا شده و بخشی به اعلام مفقودی لوازم اختصاص دارد.

سایر خدمات و امکانات فرودگاه:
از دیگر تسهیلات رفاهی فرودگاه اورلی می توان به مرکز خدمات پزشکی و گالری هنری اشاره کرد. قسمت بازی کودکان، امکانات بازی ویدیویی و صندلی های ماساژ نیز در نقاط مختلف فرودگاه وجود دارند.

اشیاء گمشده:
اگر وسیله ای را داخل هواپیما جا گذاشتید باید با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید. اما اگر وسیله ای را داخل محوطه فرودگاه گم کردید می توانید به سالن شماره 1، ورودی اول بروید. بخش اشیاء گمشده هر روز از ساعت 7 صبح تا 4 بعدازظهر باز است و آماده ارائه خدمات به مسافران فرودگاه است. اشیا و لوازمی که در فرودگاه پیدا می شوند تا 15 روز در این مرکز نگهداری می شوند. لوازمی که صاحبانان پیدا نشود به مرکز اشیا گمشده اداره پلیس پاریس منتقل می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>